Internet Explorer

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
H.C. Hogeboom (RIP)

Internet Explorer

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Hallo,

Mogelijk heb jij een tip voor mijn volgende probleem.
Ik had onlangs wat problemen met IE 6. Ik dus aan het sleutelen.
In eerste instantie kreeg ik IE 6 niet verwijderd, omdat het zoals ik begrijp in Windows verweven zit. Ik gebruik Windows 2000 Pro. Dus alles waar IE 6 bij staat, zowel bij de bestanden als in het register eruit geknikkert.
Vervolgens Firefox geinstalleerd. Toen ik probeerde IE 6 er weer op te zetten kreeg ik de foutmelding: "Een vorige installatie van en programma is niet voltooid enz". Vervolgens de computer opgestart in veilige modus en de achtergebleven bestanden in het register eruit gehaald. Dat lukt niet helemaal want als ik de computer gewoon opstart staan er diverse bestanden nog steeds in. Inmiddels start m'n Outlook niet meer op want die geeft aan minimaal IE 4 nodig te hebben. Op de diverse sites gezocht hoe ik IE 6 er opnieuw op kan zetten. Ik kon er vinden dat de waarde van 2 registersleutels van 1 naar 0 gezet moesten worden. Dat gedaan, maar geen resultaat.
Ik houd me voor elke tip aanbevolen.

Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Probeer internet explorer 7 een te installeeren, is overigens stukken veiliger dan 6, mogelijk lost dit je probleem op, moch dat niet zo zijn, dan kunnen we "echt" aan de slag.

Overigens is het verwijderen van ie6 een kwestie van een letter uit een tekstbestand, en vervolgens is hij zichtbaar in configuratiescherm>software, alwaar je hem gewoon kunt verwijderen.
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

IE 7 werkt niet met Windows 2000 Pro.

Groeten,
Harry
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Sorry ik was er even vanuit gegaan dat je xp had, ik heb niet goed gelezen :oops:

Ik schrijf straks nog wel een "mogelijke oplossing", maar ik moet nu even mijn bootje leegmaken (regen van vannacht!)
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

OKÉ, komt ie!

Open "regedit"
Zoek de volgende sleutel

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager

Verwijder "PendingFileRenameOperations"

Het is ook mogelijk dat "PendingFileRenameOperations" in de volgende registersleutels te vinden is:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
Ook hier weer die waarde verwijderen.
Ga naar C:\windows\temp en verwijder alles wat zich in deze map bevind!
C:\Documents and Settings\JOU ACCOUNT NAAM\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5
Computer opnieuw opstarten, en proberen ie6 te installeeren.
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Ook dit werkte helaas niet. Heb uiteindelijk de hele boel er maar afgegooid en opnieuw geinstalleerd.
Begin nu na een paar dagen weer op orde te komen.

Groeten,
Harry
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Dat is eigenlijk wel beter!
Maar veel mensen hebben er geen zin in.
Ik installeer mijn computer 2 á 3 keer per week op nieuw.


Plaats reactie