Webcam software

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
Mennojan

Webcam software

Bericht door Mennojan »

Mannen,

Ik heb opzoek naar een progamma voor een webcam. Het moet om een aantal minuten [liefst instelbaar, tussen de 1 en 5 minuten oid] een foto maken via de webcam en die vervolgens op een internetpagina plaatsen. Het gaat om een webcam van het merk Logitech.

Kan iemand van de PC experts mij hier verder mee helpen? :wink:

Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Als je zoekt op google dan moet je zoeken naar "webcam streaming", daar vind je vast wel wat tussen.

Lees ook dit eens:

http://www.markveraar.nl/index.php/faqs/live-streaming-webcam-met-wme/

Als je cam online is, laat het me weten!
Mennojan

Bericht door Mennojan »

Morge,

Dank je wel voor de link. Daar staat zeer nuttige informatie op. :-D
Ik gebruik nu de webcamfunktie van msn, maar ik zou graag een html pagina er voor willen. Het gaat hier om de webcam aan boord, dat hoeft ook niet "live" te zijn. Elke minuut ofzo een nieuw plaatje is ook goed. Drukt het data verkeer ook een beetje :wink:

Nogmaals bedankt, ik zal me er eens in verdiepen.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Graag gedaan!
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Webcam software

Bericht door ferryvaneeuwen »

Hallo Mennojan,

Voor jou bruikbare software is die van CoffeeCup omdat deze min of meer automatisch een web pagina aanmaakt die je zo kan uploaden.

http://www.coffeecup.com/

Voorbeeld

Voor een voorbeeld van zo'n pagina moet je klikken op het rood onderstreepte woord hierboven!

Ik heb eventueel versie 4.0 van dit programma voor je. Het programma kan zowel streaming video als een snapshot om de zoveel seconden (instelbaar) uploaden naar een web site. Je moet natuurlijk wel een web site hebben!

Mijn PC staat pas 's middags na ongeveer 13.00 uur aan!

Ferry
Mennojan

Bericht door Mennojan »

Dank je wel Ferry, top van je! :-D :-D :-D ik zal me eens verdiepen in het progamma.

Het was de bedoeling om m'n webcam aan boord in de stuurhut te zetten. Maar ik heb tijdelijk geen internet meer op m'n laptop.

Ik had EDGE van Telfort op m'n laptop, maar zij zitten sinds kort op het KPN netwerk en die ondersteunen EDGE niet. Voor het zelfde abonements geld word je terug gezet naar GPRS :evil: Gelukkig kon ik m'n abonement nog opzeggen en hopelijk komt eind deze week de pcmcia kaart kaart binnen voor UMTS op m'n laptop. De kaart is alleen al 3x keer besteld.. :roll:


Plaats reactie