Foto's van Google earth

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Bob

Foto's van Google earth

Bericht door Bob »

Ik kan van Google earth een stukje copieren en dan opbergen in bijvoorbeeld een word document. Ik wil het eigenlijk opbergen als een foto, dus als *.jpg. Ik heb een paar afbeeldingen nodig voor een film. Weet iemand de oplossing?

mvg

Bob

Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

hallo Bob,
Ik weet niet of het lukt,maar je kan het eens proberen met IrfanView.
groetjes uit Breda
Cor
Il parle Il a parle
Bob

Bericht door Bob »

Hallo Cor,

Het lijkt me dat irfanview een mooi programma is om foto's te bewerken. Er moet dan al een foto zijn. En die foto van Google earth heb ik niet. Ik ga op zoek naar een afbeelding op Kombuispraat. Ergens staat daar een foto die van G.E. afkomstig is. Maar waar?/

Bedankt

Bob
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bob,
Ik gebruik Frontpage, al jaaaren, voor mijn websites. :wink:

Ga naar bewerken
Beeld kopieren
plakken in Frontpage
Opslaan als website
Dan komt de optie: ingesloten bestand opslaan, dan is het een .jpg-bestand.
Hieronder een voorbeeld.
Kun je ook kopierbeveiligde foto's mee opslaan, maar dat moet je niet verder vertellen. :lol:
Veel succes! :-D
Jos

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bob,
Als je geen Frontpage hebt, stuur het dan maar naar me op, dan maak ik er wel .jpg van.
All the best
Jos

jos.komen@gmail.com
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Google Earth

Bericht door ferryvaneeuwen »

Hallo Bob,

Op de hieronder genoemde manier gaat het ook. Ik neem aan dat je niet in het bezit bent van Microsoft Office want in dat pakket komt behalve Word, Excel en Power Point ook Frontpage voor.

Zonder Frontpage gaat het echter ook. Als je het plaatje van Google Earth op de desktop hebt staan druk je op de knop 'Print Screen". Daardoor wordt het hele beeld op het klembord gekopieerd. Vervolgens ga je naar Start en Programma's. Onder Bureau Accessoires staat het tekenprogramma Paint waarop je dan klikt. Met 'Control+V' plak je het hele plaatje in Paint. Je drukt dan op het gestippelde vierkantje (Selecteren) links boven. Met je muis kun je nu een vierkante of rechthoekige stippellijn om het gewenste deel van het plaatje plaatsen. Staat het er op laat dan de muisknop los en ga naar Bewerken. Daar klik je op kopiëren. Vervolgens naar Bestand en Nieuw. Als er gevraagd wordt: Wijzigingen opslaan? dan klik je op nee. In het nu lege scherm plak je het gekopieerde gedeelte in door weer op Control+V te drukken. Je kan het plaatje nog wat bijwerken door de punt in de vertikale en horizontale lijn met de muis te verslepen.

Tot slot klik je op Bewerken en 'Opslaan als'. Default wil Paint het opslaan als een bmp-file. Even klikken op "Opslaan als type" en dan zie je als het goed is ook JPG staan. Zelf gebruik ik Paint vaak en heb daarom een snelkoppeling op de desktop gemaakt.

Een heel verhaal maar het stelt eigenlijk weinig voor als je de 'hang' er eenmaal van te pakken hebt.

Ferry
Bob

Bericht door Bob »

Hallo Cor, Jos en Ferry,

Allemaal hartstikke bedankt voor de raadgevingen en hulp. Toen Jos aanbood om de afbeeldingen om te zetten naar een foto, heb ik dat natuurlijk onmiddellijk gedaan. Ondanks dat het een Worddocument was waarin de 8 afbeeldingen stonden kreeg hij ze binnen als *.jpg files. Onmiddellijk weer terug gestuurd en ik was blij. Irfanview moest ik kopen en je weet Cor, we zijn op dit gebied krepsers. Een computer van 3000 euri en de programma's moeten gratis. Maar voor een eenmalig iets is het toch een duur geintje.
Wat Ferry suggereerde zal ik nog eens nalopen. Ik heb Office, dus dan eerst op zoek naar Frontpage. Als het slaagt horen jullie het wel.
Nogmaals bedankt.
Misschien wel aardig om een foto er bij te plakken.

Afbeelding
Shot at 2007-07-13

Wij stonden helemaal rechts van het rijtje caravans aan de rivier. Hardstikke leuke plek tot het begon te regenen. Toen moesten we verhuizen nar de andere kant van de weg. 's Ochtends stond het complete terrein langs de rivier, ook de weg blank.
dit was een week voor de overstromingen in Engeland die hier uitgebreid op TV kwamen. Locatie ongeveer 4 kilometer zuid van York aan de rivier Ouse
Bob
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bob,
Jouw worddocumentfoto's werden door GMAIL automatisch omgezet in .jpg files.
Heb ik helemaal niets aan hoeven doen. :-D
Heb ik al eerder aan de hand gehad, hele grote foto's die ik niet in outlook kon openen, maar doorgestuurd naar mijn GMAIL en daar waren het netjes .jpg files geworden. :wink:
En twee gygabyte gratis ruimte om een back-up te maken van al je belangrijke bestanden en foto's. :wink:
All the best
Jos
Bob

Bericht door Bob »

Hallo Jos,

Ik heb ook een Gmail aangemaakt en mezelf toen een worddocument met een afbeelding gestuurd. Die afbeelding kwam weer mooi als worddocument terug. Waarom het hier niet werkt (zie onderschrift)

mvg

Bob
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Irfanview moest ik kopen en je weet Cor, we zijn op dit gebied krepsers. Een computer van 3000 euri en de programma's moeten gratis. Maar voor een

IRFANVIEW is gratis. hoor. :roll:
grts jan.


Plaats reactie