Memory sticks!

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Theo,

Heb je er ook nog aan gedacht om de usb stekker van het stickje schoon te maken? Het kan zijn dat een of meerdere pennetjes gecorodeerd zijn. Ook kan er tijdens transport in broekzak wel een stukje geleidend materiaal tussen komen. Afsluiting van een fles Ouzo of een zilverpapiertje van een condoomverpakking of id :lol:

Groeten,
Bert de Boer

Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Nou zeg, jij bakt ze helemaal bruin, Bert! Wat denk jij wel dat ik allemaal in de broekzakken stop? :shock:
Vroeger zat daar shag in en zo, maar zelfs dat niet meer. Nee, het ding ligt hier gewoon voor me op een plankje en de ene dag deed hij het nog en de volgende morgen niet meer. Taiwanese troep, dat is het.
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Electronica kan ook defect raken.
Vorig jaar had ik alle USB poorten eruit liggen, dat zijn er dus 8 stuks dat is alleen electronica.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Theo,
het ding ligt hier gewoon voor me op een plankje
Je moet hem wel in zo'n gaatje ergens in de pc stoppen. :lol:
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Theo,
Alle gekheid even op een stickje. :lol:
Je kunt alles gratis en voor niks uploaden bij gmail, maar dat zal je ongetwijfeld al gedaan hebben. :wink:
Het gaat om dat pokkedingetje wat op dat plankie ligt. :lol:
Iets weggooien, da's heel moeliljk. :roll:
We zijn nu al begonnen met het inpakken van verhuisdozen en hebben al een kast gesloopt. :-D
Ik heb een speciaal doossie ingeschoren wat straks met grof vuil meegaat.
Wat ik er in gooi wordt er door Akkie meteen uitgehaald en wat Akkie erin pleurt haal ik er weer uit. :lol:
Ga pitt'n.
All the best
Jos
:wink:
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, ik weet het, Jos en ik laad ook wel het een en ander op bij gmail, maar dat is het punt niet. Ergens anders hadden we het over het crashen van harddisks en dat dat het enig overgebleven mechanische onderdeel van de computer was dat te zijner tijd vervangen zou moeten worden door flash memory. Die stickies zijn er nu al in 32GB en daar betaal je dan helemaal 50 euro voor. Dat is minder dan ik voor die eerste SanDisk van 128 MB - die ik nog steeds gebruik - betaalde. Dat gaat het dus worden, zou je denken. De capaciteit omhoog en de prijzen omlaag.

We zijn inmiddels helemaal gewend aan HD's met enorme capaciteit. Mijn eerste harde schijf was 20 megabyte. Ik meen dat ik destijds 400 gulden betaalde voor een Seagate van 140 MB. Dat was enorm. Dat kreeg je nooit vol, man!
Nu zijn we de gigabyte al voorbij. Als je bereid bent om 3000 dollar neer te tellen, heb je een harddisk van 1 tetrabyte en voor 12.000 dollar heb je er eentje van 4TB. 4000 gigabyte!

Ik ben een normale computergebruiker. Veel tekst, wat vrijwel geen ruimte in beslag neemt - een normaal boek is nauwelijks 1MB - maar daarbij veel muziek, veel foto's, weinig of geen video. En hoeveel ruimte neemt dat dan helemaal in? 105GB, meer niet. Vandaar dat ik een externe schijf van 250BG meer dan voldoende vond en toen ik die kocht, had ik ook nog maar 80GB in gebruik. Nou, dat ding is nu dus voor de tweede keer gecrasht en gaat - al dan niet gemokerd - de vuilnisbak in. Uithuilen en opnieuw beginnen. Maar dat kan dus net zo gemakkelijk met een HD van 1 of meer tetrabyte gebeuren. Tel uit je winst.

Vandaar dat we naar het niet mechanische moeten. Puur elektronisch, geen bewegende delen, veel bedrijfszekerder. Nou, dat blijkt nu dus. Vergeet het maar. Dat is het punt dat ik met dit klotestickie wil maken.

Drie keer verhuizen is één keer afbranden, Jos, dat weet je toch? :) Dit is je kans om veel weg te gooien, maak er gebruik van. Ik ben van mijn leven 14 keer verhuisd, dus ik kan erover meepraten. :-D
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Deze hardeschijf uit 1956!!!

Er konden 100.000 karakters op, (toen werd er nog niet in bytes gerekend!)

Met karakters werd dus letterlijk leestekens bedoeld!

Dus op dat hele ding, konden 100.000 letters/cijfers/speciale tekens(_=-.,/!#$% enz.)

Dat is dus bijna NIETS!

1 "PLATTER" (zo heten de metalen schijven) had een diameter van maar liefst 60cm!!!

Afbeelding
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

100.000 letters
Dat is zo ongeveer 12.000 woorden oftewel 30 pagina's tekst. :)

In 1958 wilde ik een baantje aan de wal hebben. We woonden in Eindhoven, mijn vader was na de oorlog van de vaart naar Philips gegaan en mijn schoonvader werkte bij Philips, dus was Philips ook voor mij een eerste keus. Ik had een beetje een binnenkomer en solliciteerde niet naar een bepaalde functie, maar naar "een baantje".
Ik werd getest en aan de hand van die uitslag werden de mogelijkheden bekeken. Een daarvan was "programmeur", een woord en een functie die toen nog vrijwel onbekend waren. Ik werd naar het Natuurundig Laboratorium van Philips gestuurd, waar een stel geleerden zelf een computer in elkaar had geknutseld. Dat ding was enorm! Werkte nog met buizen en besloeg een flinke kamer. Op de vloer stonden twee grote, ronde dozen met doorzichtige plastic deksels waaronder iets met grote snelheid ronddraaide. Dat waren schijvengeheugens, werd me verteld. Het ding zal waarschijnlijk veel minder hebben gekund dan de allereerste pc.
Ik kreeg koffie met gebak van die al wat oudere, heel vriendelijke, maar wat verstrooide heren en daarna lieten ze me een paar wiskundesommetjes maken. Dat verliep klaarblijkelijk allemaal naar tevredenheid, want toen ik later weer een gsprek had met de man van Personeelszaken, kreeg ik te horen dat ik geschikt was bevonden en programmeur kon worden.

Helaas was de betaling van dien aard dat ik er toch maar van afzag. We moesten tenslotte ook eten. Toen ik dat zei, knikte die man begrijpend en zei: "Tja, u hebt uw derde rang. Als u uw tweede rang had, zou dat anders zijn..."
Ik vroeg wat ze bij Philips aan een tweede rang hadden, meer dan aan een derde rang. "Helemaal niets," zei hij. "Alleen zou ik u dan hoger kunnen inschalen."

Ik ben daarna mijn tweede rang gaan halen, maar heb nooit meer bij Philips gesolliciteerd. Toch vraag ik me nog wel eens af hoe het allemaal zou zijn gegaan als ik toen programmeur zou zijn geworden. :)
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Geheugens

Bericht door ferryvaneeuwen »

Dat moeten dan de eerste schijvengeheugens zijn geweest rond die tijd. Ik heb een vriend die toen in het NatLab bij de door jou genoemde afdeling heeft gewerkt maar hij was nog bezig met ferrietkerngeheugens. Van die matjes met één lees- en twee schrijfdraden erdoorheen gevlochten. Ik zal hem nog wel eens vragen wanneer dat precies was.

Afbeelding

Hier nog een toegift voor wat technische tools voor XP met servicepack 2.

http://commandwindows.com/supporttools.htm

Je kan deze wel via Start en Run invoeren maar als je op OK drukt verschijnt het resultaat voor ongeveer 1 mSec op het scherm! Hiervoor moet je de Command tool onder Bureauaccessoires gebruiken. Een zwart rechthoekje met de letters CMD erin. Zelf gebruik ik dit nogal veel en heb daarom een snelkoppeling gemaakt. Dit soort hulpprogramma's kan je trouwens op de balk zetten door het icoon van de desktop te verslepen naar de onderste balk en dan los te laten. Je moet dan nog het desktop icoon verwijderen anders staat het er dubbel. Zo wordt de desktop niet zo vol........

Afbeelding

Ferry
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Het kan ook begin 1959 zijn geweest, want ik ging in september 1959 naar school voor mijn tweede rang.

Bedankt voor der aanvulling. Zeker de moeite waard om al die commando's eens te bekijken. Ik heb wat zitten spelen met die in System 32. Ik denk dat ik daardoor ploseling een paar mappen had die "found.000" en "found.001" heetten, met daarin weer andere mappen met "chk" als extensie. :)


Plaats reactie