Memory sticks!

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Theo Horsten (R.I.P.)

Memory sticks!

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

In harddisks, intern zowel als extern, had ik alle vertrouwen al verloren. Voor een snelle backup en om iets mee te nemen, gebruik ik, net als iedereen, USB memory sticks en ik dacht eigenlijk dat die wel te vertrouwen waren, maar niets blijkt minder waar. Ook daarvan is er gisteren eentje plotseling overleden. Het systeem vindt hem nog wel, maar geeft om te beginnen deze melding:

Afbeelding

Als ik hem op "My Computer" aanklik, word ik verzocht om er een schijf in te doen. Dat wordt dus backups maken van elke memory stick.
Iemand een idee of en hoe de gegevens nog te redden zijn?

Ik word er niet goed van.

Afbeelding

Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Waarschijnlijk kan je nog een boel redden met het programma pcinspector file recovery, of andere data redders.

Overigens zou ik hem eerst eens in de computer van een vriend/kennis/collega proberen, grote kans dat hij het dan wel doet!!!

Dit kan ook een software fout zijn!

Probeer het volgende eens:

1: computer van een collega, werk hij dan? Ja/Nee
Indien nee, pcinspector downloaden, en proberen data te redden.
Indien ja, formatteren die handel, gewoon wat files eropgooien, en op je eigen comp proberen!

Werkt hij wel bij een ander maar niet bij jouw, dan zou ik overwegen om je windows een goede beurt te geven!
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Nee, in de laptop geeft hij hetzelfde. Ik zal er eens een recoveryprogramma op loslaten.

Hij laat zich ook niet formatteren omdat ik domweg een melding krijg dat er geen schijf in zit, dus hij kan niets formatteren. Als je de eigenschappen opvraagt, krijg je hetzelfde als wanneer je dat van de lege, nooit meer gebruikte 3,5" floppy drive doet.

Ik knoei nog wel eens even verder, maar vooral de gedachte dat die dingen ook niet betrouwbaar zijn, vind ik minder plezierig. Wat kun je dan nog wel vertrouwen? Ze zullen er ook wel in verschillende kwaliteiten zijn, neem ik aan. De allereerste die ik lang geleden kocht, SanDisk Cruzer van maar 128 Mb, werkt nog altijd voortreffelijk. Die was toen duur en eenjtje van 512 Mb was helemaal onbetaalbaar.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Nee, PCinspector kan er niets mee en Restoration ook niet. Kloten van de bok.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Mogelijk heeft er ergens een printverbindingkje de geest gegeven. Een tijdje in de koel/vrieskast kan nog wel eens tijdelijk soelaas bieden door het krimpen.
Als hij dan toch naar de kloten is dan kun je er altijd nog het universele paardenmiddel op los laten; een beetje gooien, smijten, wrikken en buigen.

Het is trouwens voor mij ook de eerste keer dat ik er van hoor.
Mogelijk statische electriciteit tgv onweer ??

Groeten,
Bert de Boer
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Nee, onweer hebben we al heel lang niet meer gehad. Het is dag aan dag heet, vandaag voor de derde dag 37 graden, maar hier in mijn kamer, een meter in de grond, komt het niet boven de 27. Wel heb ik de hele zomer de zijpanelen van mijn pc eruit om maar voldoende koeling te hebben, maar dat heeft dus niets met zo'n stickie te maken.
Hij ligt in de vriezer! :-D
Alles is te proberen.
Daarna ga ik hem een paar flinke kleunen geven.
Wat erop staat, is helemaal niet belangrijk, dat wil zeggen: dat heb ik ook ergens anders staan. Nee, het is puur de gedachte dat die dingen het ook zomaar op kunnen geven en dat er dan mogelijk iets op staat dat je nergens anders hebt.

Ik heb de makers - TwinMos - inmiddels op het net gevonden en ze het probleem voorgelegd.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Exception

Bericht door ferryvaneeuwen »

Hallo Theo,

Ik zeg altijd dat de huidige generatie computers een soort halffabrikaten zijn en voeg daar dan aan toe dat iedereen over vijftig jaar in een deuk ligt hoe wij ons hebben moeten behelpen......;-) En Windooz natuurlijk want dat is de grootste culprit, vermoedelijk ook voor deze fout.

Gedeelde smart is halve smart:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=exc ... eken&meta=

http://forums.techguy.org/windows-vista ... ssage.html

Ik moet nu de deur uit, maar zal vanavond nog wat rondneuzen voor je.

Ferry
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Exception

Bericht door ferryvaneeuwen »

Theo,

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar een USB-stick mag je eigenlijk niet zo maar uit de PC trekken maar dient officieel te geschieden via het icoontje "Veilig Verwijderen" dat in het systeemvak hoort te staan. Zelf ruk ik die dingen er ook zomaar uit, maar toch.....

Misschien is dit te proberen:
My computer is running Microsoft XP and i think i've solved my problem. You go to "Start", then click on "Run" and in the box write "msconfig" then press "OK." A box will appear and then select "Selective Startup" and tick every box except for "Load Startup Items" then click OK.

I've turned my computer off and on a few times and the window with "Exception Processing Message c0000013 Parameters 75b6bf9c 4 75b6bf9c" hasn't shown up...fingers crossed it keeps working right.

Not sure if anybody's solved the problem. I started having this problem on 10th July 2007...so i'd thought i'd register and let members now what i've done. I'm not good with computers but i like to fiddle around here and there. Hopefully this might help someone out.
Suk6,

Ferry
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat doe ik soms wel, soms niet, maar daar zouden ze tegen moeten kunnen.
Dat "msconfig" is een system restore and dat hoeft niet want afgezien van dat stomme stickie werkt alles prima.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Exception

Bericht door ferryvaneeuwen »

Er wordt de mogelijkheid gegeven in MSConfig om voor de zekerheid een 'System Restore' te plegen zodat je altijd nog kan teruggaan naar de laatste situatie indien de beschreven aktie niet goed blijkt uit te werken. Voor de goede orde: MSConfig is dus geen System Restore.

Windows zoekt waarschijnlijk naar een drive die er niet meer is. Je kan nog het volgende proberen: Memory Stick in USB-poort steken. Ga naar Start en Uitvoeren (Run) en type diskmgmt.msc in het vak. Voer deze instructie uit. Kijk of je de MemStick ziet. Als dit het geval is kan je de drive-letter zien staan. Je zou kunnen proberen om deze letter te veranderen door er rechts op te klikken en op 'Stationsletter en pad wijzigen" te klikken. Misschien herkent Windows, eventueel na een Restart de nieuwe drive-letter.

Ferry


Plaats reactie