macrovision.

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

macrovision.

Bericht door Arie Hazebroek »

Ik wil voor mijn buurman zijn videobanden met conferences van Fons Jonsen overzetten op DVD.
Nu krijg ik steeds de waarschuwing macrovision ingeschakeld.
Dat schijnt een beveiliging te zijn.
Weet iemand een manier om die te omzeilen ?
Ik gebruik SONIC om DVD's te branden.

ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

MacroVision

Bericht door ferryvaneeuwen »

MacroVision wordt in de volgende pagina uit de doeken gedaan.

http://www.weethet.nl/dutch/video_macrovision.php

Onderaan staan mogelijkheden om dit te omzeilen, maar dan moet het videoapparaat dat je gebruikt daar wel in voorkomen. Er wordt misbruik gemaakt van het Automatic Gain Control (AGC) van het apparaat om dit te manipuleren waardoor een hoop zwart/wit beelden ontstaan. De AGC regelt automatisch zwakke signalen naar een hoger niveau en omgekeerd. Het zit in elke radio- of videoapparaat. Technisch-theoretisch gezien moet het mogelijk zijn om de AGC hardwarematig - solderen dus - vast te zetten, maar dan moet je wel veel van het apparaat weten.

Een andere oplossing is om het te proberen met een ander apparaat waarin dit kopieerbeveiligingssysteem niet voorkomt. Lenen of zoiets?

Alternatief is om te Googlen op trefwoorden zoals: Merk en type +Macrovision Het internet barst van de tips en trucs!

Is dat ook niet mogelijk dan een Video Cleaner aanschaffen die dit euvel opheft. Bij Conrad is er één te koop voor ongeveer €30.-

http://www.conrad.nl

In het vakje 'Snel een product zoeken' invullen: Video Signal Cleaner

Omdat dit een losse print is die een voeding en aansluitingen behoeft kan je indien gewenst voor ongeveer €50.- ook een kant en klaar kastje kopen.

http://www.htponline.nl/vm106-videosign ... p-400.html


Ferry
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Hallo Arie,

Gewoon afspelen en meteen opnemen.
Mocht het niet lukken wil ik het wel doen.

Groeten,
Harry
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Bedankt Ferry en Harry voor de hulp.

Harry, ik heb een Sony videoplayer die aangesloten is op mijn pc.
Daar heb ik tot nu toe zonder problemen mee gewerkt.
Bij de banden van Fons Jansen stopt het programma van de pc er mee en en zegt macrovision stop opname.
Ik las op de site die Ferry aangaf dat oudere recorders misschien het wel doen.
Ik heb nog een oude videorecorder uit 1988, gekocht in Hongkong,multisystem voor pal,secam en ntsc, ga het morgen daar mee proberen.

Gr. Arie
Bob

Bericht door Bob »

Hallo Arie,

Ik heb zelf wel banden overgezet naar DVD resp. CD als de film wat korter was. Ik heb daar nooit moeilijkheden mee gehad. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat het bij mij makkelijk gaat omdat er videobewerkingsprogramma in de computer zit. (Pinnacle).
Als videorecorder gebruik ik een eenvoudige van toen nog 100 gulden. Uiteraard wordt de film analoog opgenomen, dan wordt de omzetting naar DVD er op losgelaten en uiteindelijk gebrand. Omzetten en branden moet je 's nachts doen als je ligt te pitten. Duurt ongeveer 5 a 6 keer de speelduur.

mvg
Bob
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Hallo Bob ,
Ik heb ook een videobewerkingsprogramma op mijn pc en heb al ettelijke videobanden overgezet zonder probleem.
Dat waren wel steeds zelf opgenomen banden.
Nu wil ik voor de eerste maal professioneel opgenomen banden overzetten .
Zodra ik de band afspeel krijg ik deze waarschuwing;

MACROVISION AANGETROFFEN, DE CAPTUREFUNCTIE WORDT UITGESCHAKELD.

Daarna stopt het videobewerkingsprogramma.
Ga het nu proberen met een andere en oudere videorecorder.

Gr. Arie.


Plaats reactie