branden

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

branden

Bericht door Cor Leliard »

Ben al 2 jaar in het bezit van deze computer,maar vanmiddag zonder enige reden kon ik niet meer branden,verplaatste een map naar dvd-rw station D,dat ging en gaat prima.Krijg dan icoon te zien dat er bestanden in de rij staan voor de cd.Klikte dan zoals altijd op deze bestanden op cd zetten.Maar krijg dan te zien er bevindt zich geen schijf in station D of een beschadigde.Een paar keer een nieuwe cd rom geplaatst en steeds hetzelfde.
Als ik naar eigenschappen ga van D
krijg ik te zien schijf gebruikt 0 bytes,beschikbaar 0 bytes
Onder hardware bij D krijg ik te zien
maxtor 6E040L0 en
AOPEN duw 1608/arc dvd-cd rom
De pc schakelt steeds naar maxtor heb al een paar keer geprobeerd om
het via AOPEN etc te proberen maar dat lukt,pc gaat naar maxtor.

Als ik er een cd in doe waar wat op staat geeft hij wel aan wat er allemaal in zit en ik kan alles afspelen.
maar branden nul komma nul
Wat is de oplossing
bijvoorbaat dank voor de genomen moeite
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle

Gerard

cd`s branden

Bericht door Gerard »

Ahoy Cor. Probeert het volgende eens: Cd er in, wachten tot ,,bestanden in de wachtrij" verschijnt, opnieuw opstarten en de cd branden. Gr.Gerard.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Branden

Bericht door ferryvaneeuwen »

Het lijkt op een beschadigde driver van de brander. Om als brander te werken moet er een Recording of Opnemen tab aanwezig zijn op de volgende locatie:

Dubbelklikken op Mijn Computer. Rechtsklikken op de drive van de brander en vervolgens op Eigenschappen klikken. De genoemde tab moet er als tabblad tussen staan. Doe je hetzelfde met de CD-speler, geen brander dus, dan staat dit tabblad er niet tussen. Als het tabblad mist dan zal deze drive niet meer als brander werken, maar wel als speler. Dat zou dan een indicatie kunnen zijn dat een driver beschadigd is.


Ferry
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Ferry en Gerard,
Gerard jou manier geprobeerd nul komma nul

Ferry alles bekeken zoals jij aangegeven,en inderdaad er moet iets zijn met de driver.
Zal hem naar de pc garage brengen
Mannen bedankt.
gr Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Als je het helemaal goed wilt doen na driver verwijderen ook de kabels van de brander losmaken en eerst een keer zonder brander opstarten. Daarna weer aankoppelen en opstarten en dan opnieuw instaleren.

Groeten,
Bert de Boer
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Brander

Bericht door ferryvaneeuwen »

Met de al genoemde tips kan je denk ik de fout best zelf fiksen. De deur uit is ook weer zo'n gedoe.....

Eventueel kan je een speciale Maxtor diagnostic tool downloaden. Die verschaft waarschijnlijk zekerheid over de fout. Maxtor is intussen opgekocht door Seagate.

http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?l ... 04090aRCRD

Op de pagina helemaal links onder op Windows Version klikken. Je moet wel weer zo'n vragenlijstje invullen.

Ferry
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Compass schreef:Als je het helemaal goed wilt doen na driver verwijderen ook de kabels van de brander losmaken en eerst een keer zonder brander opstarten. Daarna weer aankoppelen en opstarten en dan opnieuw instaleren.

Groeten,
Bert de Boer
Dit zou je inderdaad als tweede kunnen proberen, meestal is bovengenoemde voldoende.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Heren,
Allemaal bedankt,heb de pc naar de winkel gebracht,200 meter,
die man heeft een nieuwe laser geinstalleerd voor dvd en cd-rom.
Ik had alleen cd rom.
Heeft hem schoon gemaakt alles voor 50 euro,hij werkt nou als een tierelier.
Allemaal bedankt
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

NERO
=========
Geachte techneuten.
Ik heb het volgende probleem
Op mijn pc staat nero 7 essential geinstalleerd en dat werkte tot en
met eergisteren prima.
Maar nu krijg ik als ik wil branden steeds te zien,dat ik er geen goede cd in heb,maar dat er een cd-r/rw in moet.
Heb zo'n cd bij mijn dochter geleend maar dat werkt heeeeeeeeel langzaam.dus K met een hoofdletter.
Als ik wil gaan branden staat er boven in het scherm
HUIDIGE RECORDER D:atapidvd A DH 20A3Hcd-r/rw ,
ik denk ik ga naar opties en ga dat veranderen in cd-
Maar krijg dit niet veranderd.

MIJN vraag is hoe kan ik dit veranderen zodat het weer prima werkt
Groeten uit een zon overgoten Breda
Cor
Il parle Il a parle
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Nero Essentials

Bericht door ferryvaneeuwen »

Ik ken Nero Essentials niet maar wat de recorder aangeeft: D:atapidvd A DH 20A3Hcd-r/rw zegt dat deze zowel CD-R's als CD-RW's kan branden, althans zo moet je de kreet cd-r/rw lezen.

Ik gebruik Nero 7 en hiermee detecteert Nero zelf het type schijf dat er in de brander zit. Ziet Nero 7 een CD-RW die nog beschreven is dan biedt het programma zelfs aan om de schijf te wissen.

Je hebt er per ongeluk toch geen CD+R of CD+RW ingestopt want deze kan de brander niet behandelen.

Werkt je brander correct? Je kan dit uittesten door er een DVD of een audio CD-ROM in af te spelen.

Ferry


Plaats reactie