branden

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Ferry,
ook ik gebruik nero 7
Dat is nu juist het gekke,zet ik er een schijf in die al gebruikt is maar nog niet vol,dan kiest nero inderdaad de juiste cd en kan ik de toegevoegde gegevens op die cd erbij branden.
Maar doe ik er een nieuwe cd of dvd in, en ik doe de toevoegingen,
dan gaat het goed totdat ik moet gaan branden,druk ik op branden dan komt er te staan dat ik er een cd-rw in moet doen.
Ook bij opties staat slechts 1 keuze namelijk die cd-rw.
snap er de ballen niet van
gr Cor
Il parle Il a parle

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Cor,
Op mijn laptop met vista kan ik ook geen cd+R en cd+rw branden.
Alleen maar cd-r of cd-rw.
Ach, het duurde bij mij wel een tijdje voordat ik het verschil in de peiling had, maar heb nu geen problemen meer. :)
All the best
Jos
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Ben ik even blij dat ik Roxio gebruik inplaats van Nero, gebruik gewoon een DVD+RW.

Trouwens gebruik ook Realplayer voor het branden van video,s op DVD+RW.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Nero Essentials

Bericht door ferryvaneeuwen »

Je hebt nog niet gezegd met welk Nero programma je normaliter brandt.: Met bijvoorbeeld Express of Nero Burning ROM. In dit laatste programma moet je eens bovenin op 'Recorder' en dan 'Choose Recorder' klikken. Je ziet dan welke Recorders er aanwezig zijn of dat de goede erbij staat. Verder onder 'Recorder' onderaan op 'Disc Info'.

Nero Essentials heeft nog de volgende toolkits aan boord:

Nero ToolKit integrates 3 powerful applications: Nero CD-DVD Speed 4, Nero Drive Speed 3, Nero InfoTool 3
- Basic and advanced drive/media tests with Nero CD-DVD Speed 4
- Speed and noise control with Nero Drive Speed 3
- Detailed system analysis with Nero InfoTool 3

Als het goed is staat er dus onder 'Tools' het hulpprogramma 'Nero InfoTool' . Kijk bij o.a. de tabbladen Disc, Drive en Drivers of er een fout gerapporteerd wordt. Kijk ook bij Configuratie bij 'Dvd-/cd-rom-stations' of je brander erbij staat.

Het is wellicht nuttig om all tools te draaien. Vooral ook 'Basic and advanced drive/media tests with Nero CD-DVD Speed 4' lijkt interessant om de fout te vinden.

73

Ferry
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Ferry,
Alle punten die je hebt aangegeven gevolgd en waar nodig verandert.
Alles werkt weer
bedankt
groeten uit een zonnig Breda
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: branden

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Goede morgen
Wie heeft een goede tip???? of een oplossing???

Ik heb videofilms gemaakt die groter zijn dan 4.7 Gb. en dus passen niet op de normale dvd schijf.
Heb dus 8.5 gb schijven gekocht, die door de recorder worden herkent, maar kan ze niet branden.
Op de pc heb ik Pinnacle studio12 geinstalleerd en brand wel vaker films. maar altijd binnen de 4.7 gb marge.
Op het moment dat de image van de film is gemaakt op de pc, en dan moet gaan branden, vraagt hij om een schijf met grotere opslag.
Als ik dan bij de eigenschappen van de schijf kijk, blijkt de opslag nog maar 4.2 gb te zijn, zonder dat er wat op is gebrand.
Ik heb de instellingen van het brandprogramma aangepast naar de schijf van 8.5 gb.
Wat doe ik verkeerd, of moet ik doen om die schijf te kunnen branden.
MVG
Co


Plaats reactie