On board video kaart

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
H.C. Hogeboom (RIP)

On board video kaart

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Sinds kort heb ik een Geforce 7600 GS kaart in de computer gezet.
De oorspronkelijke kaart is een on board VIA/S3G KM400/KN400 in een ASUS A7V8X-MX moederboard. Volgens mij moet ik die in de BIOS uitzetten om met de nieuwe kaart te kunnen werken. Ik heb de BIOS afgespeurd maar weet niet precies wat ik nu moet uitzetten.
Weet iemand raad.

Groeten,
Harry

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Harry,

Als je de handleiding van het moederbord hebt (of op internet kunt vinden) dan zal het er ongetwijfeld in staan. Het kan ook zijn dat je op het moederbord een jumper moet (ver)plaatsen/verwijderen on de on-board video uit te schakelen. Bestudering van de junpers op het board kan soms ook uitsluitsel geven door de bijschriften (vid , vdo of zoiets)

Groeten,
Bert de Boer
richard

vga

Bericht door richard »

hoi harry.

er moet staan onboard vga disable of enable.
vaak staat dit onder chipset settings.

groet richard
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Videokaart

Bericht door ferryvaneeuwen »

Hallo Harry,

Ik kan niets ontdekken onder de BIOS-instellingen om de on board vga uit te schakelen.

http://barretcomputers.com/downloads/ma ... v8x-mx.pdf

Wellicht wordt deze automatisch uitgeschakeld als er een nieuwe VGA-kaart ontdekt wordt door Windooz. Dit is te controleren door onder Start in Uitvoeren (Run) devmgmt.msc te typen en op OK te klikken. Er verschijnt dan Apparaatbeheer (DeviceManager). Op het plusje klikken voor Beeldschermadapters. Als er twee onder staan zonder een geel vraagtekens of een rood uitroepteken ervoor dan werken ze allebei. Als de on board niet meer werkt dan staat er dus een geel vakje voor met iets erin en dan is de on board inderdaad uitgeschakeld.

Je kan ook nog op een lege plek op de desktop rechtsklikken en dan op Eigenschappen (Properties) klikken. Onder het tabblad Instellingen kan je zien welke beeldschermadapter gebruikt wordt.

Uitschakelen van de on board vga is wel gewenst omdat dit wellicht onnodig processorcapaciteit vreet.


Ferry
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Bedankt voor de adviezen. Ik ben er nog niet uit. Ik heb de handleiding nageplozen en zie nergens iets staan waarmee ik de on board kaart kan uitzetten. Hij schakelt niet automatisch over op de andere kaart. De oorspronkelijke blijft nog steeds actief. Er is ook geen dipswitch voor het uitzetten van de on board kaart.

Groeten,
Harry
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Ja hoor de boel werkt.
Nu tijd om te spelen met Ship Simulator.

Groeten,
Harry


Plaats reactie