Windows Vista

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.

nieuwe PC kopen,met welk besturings progr.

met XP
19
58%
met Vista
14
42%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Jawel, ik heb dit eens gedaan, en dat werkt prima!

Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Hallo Theo

Ik had dat bericht meer geplaatst voor algemeen belang omdat sommigen het wat moeilijk hadden met die SP 1.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ah, zit dat zo. :)
SP1 gaf bij mij geen problemen. Vista heeft trouwens helemaal geen problemen gegeven. Vandaar dat het er ook op een nieuw machien op komt. Pas op: XP werkt minstens zo goed, dus van mij had Vista niet gehoeven, maar nu het er eenmaal is... doen we maar weer mee.

Dat wisselen van taal is in mijn geval toch wel fijn.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat wisselen van taal is in mijn geval toch wel fijn.
Ben nu twee dagen in de weer met installeren van software op mijn nieuwe pc en wennen aan Vista Ultimate en ik moet zeggen: het werkt goed. Zojuist het Nederlandse taalpakket gedownload - 0,6 GB - en dat installeerde probleemloos. Plotseling is het een volledig Nederlandse versie geworden. Verder krijg ik de indruk - meer is het ook nog niet - dat Ultimate beter werkt dan Home Premium op mijn laptop.
Het blijft overigens jammer dat het mailprogramma geen Nederlandse spellingscontrole heeft en ik begrijp ook niet goed waarom dat is. Engels, Frans, Duits en Spaans, that's it.
Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1919
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Bericht door Stavenuiter »

Hallo allemaal.

Wat mij opvalt bij Vista Home, is dat ik na een aantal dagen surfen over het net, ik zoveel schijfruimte kwijt ben, soms wel 1 tot 2 gieg.
Vraag me af of dit normaal is, wie weet er een antwoord :?:

Groet Nico.
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Hallo Stavenuiter, hier is het (zeer waarschijnlijke) antwoord:

http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... 13&start=0

Vr.gr.Gerard.
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Nico,

Weet niet of je er iets aan hebt, maar als ik iedere keer met het
(gratis) programma CCleaner de rommel op laat ruimen haalt hij zo
rond de 50 MB rotzooi weg na enkele uren op het internet te hebben
gezeten. Dus het kan snel oplopen :shock: .

Groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1919
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Bericht door Stavenuiter »

Navond Gerard en Heer.Brouwer.

Bedankt voor jullie tips, gaat er morgen meteen mee aan de slag, bij XP had ik dit uiteraard ook wel, maar niet zo veel verlies als Vista, nogmaals bedankt :-D

Groet Nico.
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Nico,

Dat was mij ook opgevallen dat bij ongeveer dezelfde tijd surfen met XP

CCleaner daar ogeveer 25 MB rotzooi opruimt en bij Vista ongeveer

50 MB. Geen idee waar dat aan ligt :roll: .

Groeten,K.Brouwer.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Schijfruimte

Bericht door ferryvaneeuwen »

Zelf gebruik ik een programma dat de harde schijf of schijven analyseert. Spacemonger is zo'n programma en toont de harde schijf op het hoogste mapniveau als gekleurde blokken. Hoe groter het oppervlakte hoe meer de door die map gebruikte schijfruimte. Op elk blok kan er vervolgens weer ingezoomd worden om submappen te analyseren. En dan maar wissen wat je wissen kunt...... Ik gebruik het programma geregeld als ik zie dat het aantal Gb's weer zijn teruggelopen. Overigens is dat dikwijls mijn eigen schuld omdat ik sommige grote files vergeten ben te wissen. Dat wordt allemaal mooi zichtbaar gemaakt.

Er is nog steeds een freeware versie te downloaden:

Spacemonger V1.4

Omdat ik XP gebruik weet ik niet of het programma op Vista werkt. Zonodig kan je de laatste betaalversie 2.1.1 downloaden. Deze heeft een trial periode van 30 dagen dus daar kan je voorlopig mee vooruit. Ik neem aan dat deze in ieder geval wel op Vista werkt.

Spacemonger V2.1.1

Ferry


Plaats reactie