Kompoeter probleempje

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Kapitein Rooibos

Kompoeter probleempje

Bericht door Kapitein Rooibos »

Misschien dat één van de computer technici hier verstand van heeft:

Heb net CCleaner uitgeprobeerd omdat ik vond dat mijn computer nogal traag werd. Dus mooi register en dergelijke nagelopen. Bleek dat ie voor ongeveer 650MB !! aan troep vond. Mooi, dacht ik. Weg ermee. Eens kijken of ie al sneller is: internet gestart. Die doet het niet, vreemd.... (donkere wolken vormen zich....) Dan maar eens systeem herstel om terug te gaan naar de vorige situaties.
Even opnieuw opstarten: einde oefening. Computer deed niets meer.

Gelukkig na wat aandringen kreeg ik hem weer aan de praat. Nu vraag ik me wel af hoe dit kan. Ik ben namelijk tot systeemherstel overgegaan omdat ik zag dat CCleaner alle hotfixes voor windows etc had verwijderd :shock: Dat was natuurlijk niet de bedoeling....

Heeft iemand ervaring met CCleaner??

Want ik vertrouw het niet meer zo.....

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Heeft iemand ervaring met CCleaner??
Gelukkig niet! :lol:
All the best
Jos
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Nee, zeg, gelukkig niet! :)
Waar staat die eerste "C" voor - voor Complete of voor Catastrophic? :-D
Lang, heel lang geleden, vestigde Jos onze aandacht op een programma
TuneUp Utilities. Dat heb ik toen gedownload en daar ben ik nooit meer vanaf gestapt. Een keer per jaar een update. Werkt feilloos. Doet - desgewenst - alles achter de schermen. Bij mij checkt hij de zaak elke middag om kwart over vijf, haalt de fouten eruit, maakt schijfruimte vrij en defragmenteert. Merk je niets van, als hij klaar is krijg je een melding met het aantal fouten dat hij vond en de schrijfruimte die is vrijgemaakt.

Als je de testversie download en je gebruikt hem voor het eerst, moet je niet vreemd opkijken als hij iets van 500 of 600 fouten meldt. :)
Dat zijn voor het merendeel kleine fouten waar je weinig van merkt, maar ze zitten er toch mooi in. Die ben je dan in elk geval alvast kwijt. Geheel gratis.

Ik ben zo iemand die dan na een poosje betaalt voor zo'n programma en dan werkt het helemaal fantastisch.

Toen vond Jos het een aanrader en ik ben dat na een jaar of drie, vier(?) nog altijd met hem eens.
Ik heb ook wel andere programma's die hetzelfde doen - Register Doctor, bijvoorbeeld - maar dat TuneUp heeft toch iets wat anderen niet hebben.
Gebruikersavatar
Leo Bokkum
Berichten: 508
Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo Bokkum »

Hoi Rooibos,

heel vreemd, want ik gebruik Ccleaner al jaren om het spul aan de praat te houden.
Onderstaand zijn de opties aangegeven waarmee je Ccleaner veilig kunt gebruiken.

Afbeelding


Systeemherstel helpt in dit geval niet, want die hotfix zijn geen systeembestanden.


Wat dan wel te doen?
Er zijn progjes die weggegooide bestanden weer terug kunnen halen zolang ze niet overschreven zijn.
Je vind 1 van de betere bij http://www.freedownloads.nl/file_recovery.htm
Lees de handleiding die in het nederland op deze link staat, en met een beetje geluk gaat het spul weer draaien.


Succes.

Leo. :-D
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Hotfixes

Bericht door ferryvaneeuwen »

Vermoedelijk zijn de Windows Hotfixes niet verwijderd, alleen de Uninstallers ervan. Dat wordt wel gedaan om te voorkomen dat de Hotfixes zelf door een programma gedeïnstalleerd kunnen worden. Ook CCleaner kan dit doen. Je moet dan onder Advanced het betreffende hokje aanvinken. Je kan dan daarna nooit meer een Hotfix deïnstalleren

Als je tevreden bent over de werking van Windows kun je trouwens zonder bezwaar Hotfixes verwijderen. De door de Hotfixes aangebracht wijzigingen zitten immers in Windows ingebakken. Sommigen doen dat om schijfruimte te winnen. Hiervoor zijn freeware tools te krijgen:

Freeware Tool

Ik denk niet dat CCleaner echte schade heeft toegebracht want anders had je de computer niet meer aan de praat gekregen.

Ferry
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Ik gebruik nooit programma's die 'iets' voor mij willen doen.
Meestal als ik iemand vraag 'iets' voor mij te doen, is het toch niet naar mijn zin.

Ik houd liever alles is eigen beheer.

Ik heb een laptop met 2 Hardeschijven, één voor alle foto's en documenten, muziek, en installatie programma's.

En 1 hardeschijf voor windows vista.

Na een paar weken INTENSIEF installeren de-installeren, aanpassen, updaten, klooien, software ontwikkelen, scripts uitvoeren, registerwaarden aanpassen, etc.
Loop de boel heel stroef.

Dan heb ik een eenvoudige oplossing: ÉÉN "image" (exacte kopie van de harde schijf)
Deze is dus al "kompleet" (windows, photoshop CS3, Java, Microsoft Office 2007, Alle drivers voor digitale slr camera, mobiele telefoon, printer, muis, toetsenbord, webcam, geheugenkaartlezer, Grafische kaart, quicklaunchbuttons, geluidskaart, chipsetdriver, Universal serial bus controller, touchpad, draadloos internet, fax/modem, bluetooth, microfoon)

Loopt mijn compie niet meer zo lekker, dan pleur ik alles van de hardeschijf, en copieer ik de "image" terug.

Totale tijd: 15 minuten, en ik heb weer een verse windows, dit is vele malen sneller dan allerhande CrapCleaner, register cleaners, dubbele bestanden cleaners, tempfile cleaners, etc.

Ik ben 100 procent windows aanhangen, maar ik vind de manier waarmee windows met het register omgaat, ronduit slecht(=lees:KUT).
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ferryvaneeuwen »

Inderdaad kan je veel zelf doen zoals het verwijderen van bijvoorbeeld de .tmp files. Die files krijg je allemaal te zien als je met de zoekfunctie van Windows scant op *.tmp

Voor het schonen van het register zweer ik sinds jaren bij JV16 Power Tools. Die kamt het register grondig uit op allerlei troep. De meeste Uninstallers van programma's zijn krakkemikkig en laten na gebruik massa's niet verwijderde troep achter. Voor het deïnstalleren van programma's gebruik ik daarom altijd Your Uninstaller 2006 die bijna alles opruimt ook in het register. Het probleem is dat het Windows register op zich niet slecht is maar zich vreselijk laat vervuilen. Bij Gates hebben ze er nooit iets aan gedaan om een Windows tool te ontwikkelen om dat tegen te gaan, maar er zijn goede alternatieven waarvan ik er al één noemde.

Zo'n image is leuk maar je valt dan terug op een maagdelijke situatie. Je bent dan wel verplicht om alle erna geïnstalleerde programma's opnieuw te installeren. Bij mij zijn dat er nogal wat.....

Zelf maak ik regelmatig een image als de PC tenminste naar behoren functioneert. Ik heb ook nog een eerste image die ik bewaar voor het geval dat het helemaal misloopt.....

Ferry
Kapitein Rooibos

Bericht door Kapitein Rooibos »

Bedankt voor de reacties!

Gelukkig doet ie het nou weer.

Hoe het kwam dat ie ermee nokte weet ik niet.

Wel had ik bij CCleaner ook die "advanced" bende aangevinkt.

Systeemherstel werkte bij mij dus wel. Hoe en waarom? Ik weet het niet.

Toch ga ik die CCleaner nog maar eens proberen. Maar dan dus zonder die geavanceerde instellingen.... :oops:

Arjen
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Ik gebruik CCCleaner al een paar jaar,werkt perfect. als je het gebruikt moet je voor je alles weggooit wel effe kijken wat je weggooit natuurlijk.

Ik gebruik ook Tune up utilities,pas weer de 2008 versie gekocht. is ook een prima programma,.
grts jan.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

pas weer de 2008 versie gekocht.
:lol: Kan men software ook KOPEN???:lol:


Plaats reactie