Harde schijf

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
H.C. Hogeboom (RIP)

Harde schijf

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Heb van de week een nieuw apparaat aangeschaft. Na een probleem met software lipe de PC vast. Van alles geprobeerd maar het lukte niet.
Ik heb een nieuwe schif gekocht erin gezet. De zaak opnieuw geinstallerd zonder probleem. En toen de originele schijf als back up geplaatst.
En wat zie ik. Het systeem geeft aan dat er slechts 15 Gb beschikbaar is. De schijf is 750 Gb en die 15 Gb was gereserveerd voor recovery.
Wie heeft een idee.

Groeten,
Harry

ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Harde schijf

Bericht door ferryvaneeuwen »

Harry,

Je vraag gemist. Misschien beter laat dan nooit.... Heb je dit probleem nog of is het inmiddels opgelost? Welke besturingssysteem gebruik je? Kun je files kopiëren naar de originele schijf of verschijnt er dan een foutmelding?

Ferry
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Ik denk dat Harry de schijf weggedonerd heeft jammer, was misschien nog via Fdisk en dan in dos nog wel de ontbrekende ruimte weer tevoorschijn te halen.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Harde schijf

Bericht door ferryvaneeuwen »

Hallo Jolly,

Misschien heb je gelijk. Jammer dat hij geen sjoege geeft. Dat animeert niet erg om in het vervolg nog bij te springen. Maar misschien heeft hij een goede reden. Quien sabe¿?

Ferry
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Mogelijk heb ik nu even niet opgelet, maar inmiddels is het probleem opgelost.
Ik heb de schijf niet weggegooid. Soms helpt een nachtje erover slapen.
De hele handel werkt prima.
Wat me wel tegenvalt is de service of eigenlijk het ontbreken ervan van de leverancier. Dell. Nadat ik Dell van het probleem op de hoogte had gesteld kreeg ik na een maand bericht van Dell of ik de vraag in het Engels wilde stellen. Dat gedaan. Vervolgens is het weer rustig.
Trouwens het provbleem is ontstaan toen ik Partition Magic wilde installeren (onder Vista). Het kost trouwens wel een hoop tijd om alle drivers en updates op te zoeken die Vista nodig heeft.

Groeten,
Harry
Joop Kieviet (RIP)

harde schijf

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Beste mede companen,

Ome Joop heeft een paar domme foutjes gemaakt op zijn PC met windows XP PRO, krijg je met de leeftijd en alles snel te willen doen. :cry: :oops: Het probleem is ik wilde mijn harde schijf formatteren maar de partitie waar het systeem op staat is vrij groot n.l. 140 GB en mijn backup op 20 GB welke ik wel kan formatteren maar daar wil ik niet aankomen.Wie oh wie kan mij raad verschaffen voordat we een nieuwe schijf erin doen. :?:

B.v.d. Gr. Joop
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Formatteren

Bericht door ferryvaneeuwen »

Het formatteren van een partitie kan gebeuren via Computerbeheer. Ga naar Start -> Uitvoeren -> type in het venster: compmgmt.msc en druk op OK. Ga naar Opslag -> Schijfbeheer en klik dit aan.

Volg verder exact de instructies op zoals vermeld onder 'How to format a basic volume' in het onderstaande support artikel van Microsoft:

MS Support

Ferry
Joop Kieviet (RIP)

Harde schijf

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Ferry,

Bedankt zover ga het vanavond het gelijk uitproberen.

Gr. Joop
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Formatteren

Bericht door ferryvaneeuwen »

Voor de goede orde vermeld ik nog dat als je besturingssysteem op de schijf staat die je gaat formatteren dit wellicht tot problemen kan leiden. Je formatteert namelijk door middel van het computer management programma dat op diezelfde harde schijf staat. Ik heb zelf dit programma alleen gebruikt om andere drives dan de primaire drive, waarop het besturingssysteem staat, te formatteren en heb geen ervaring met het formatteren van de primaire schijf.

Het kan ook via deze instructie die geldt voor de primaire drive:

Make bootable: FORMAT C: /S

Dit moet dan gebeuren vanaf een startup diskette in de A: drive.
De meeste nieuwe PC's hebben echter geen A:-drive meer......

Zie voor de hele procedure deze web site:

Formatting your Partitions


Ferry
Joop Kieviet (RIP)

Harde schijf

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Ferry,

De manier die je aangaf heb ik reeds daarvoor geprobeerd, maar je kunt een partitie groter dan 37 GB niet formateren op die manier. We zullen nog een keer op de andere wijze proberen maar anders zal de harde schijf op mijn oude PC via de opstartdiskette moeten formateren. In ieder geval bedankt zover.

Gr. Joop


Plaats reactie