enorme verborgen spionagebestanden Windows XP.

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gerard

enorme verborgen spionagebestanden Windows XP.

Bericht door Gerard » 15 mar 2008 22:57

Zijn de Kombuizers geïnteresseerd in het opkuisen van zeer grote spionagebastanden op Win.XP? Deze zijn soms honderden megabit groot, in mijn en andermans geval zelfs een paar gigabit, en deze worden NIET opgekuist door allerlei schoonmaakprogramma`s, maar blijven staan, (het zijn verborgen bestanden) en hebben letterlijk ALLES geregistreerd wat van af de eerste dag met de computer gedaan, bezocht, en verzonden of ontvangen is. De meesten weten dit niet en staan verbaasd over het traag worden of vastlopen van de computer. Ik zeg dit omdat 99 van de 100 Kombuizers contact maken via het internet. Afijn, ik hoor het wel. Als het niet aanslaat Jos, doet het maar weer verwijderen. Vr.gr.Gerard.

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 15 mar 2008 23:05

Hallo Bankie,
Lijkt me wel interessant, maar vind je het goed dat ik dit naar de helpdesk verplaats? :wink:
All the best
Jos
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

Jaap van Dorp

Bericht door Jaap van Dorp » 15 mar 2008 23:11

ja ik heb er ook wel interese naar

Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor » 15 mar 2008 23:20

Nou heb daar geen last van maar heb mijn systeemherstel ook niet ingeschakeld.

Afbeelding
Afbeelding

Gerard

//

Bericht door Gerard » 15 mar 2008 23:21

Ahoy Jos. Prima. Maar ik dacht zal het even op het forum doen, want dat trekt de meeste aandacht. Maar ik hoor het wel. Gr.Gerard.

P.s. Dit heeft niets van doen met ,,systeemherstel" alhoewel dat ook erg groot kan zijn. En al velen gered heeft van miskleunen, dus dat kan je beter aan laten staan. Gr.Gerard.

Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor » 15 mar 2008 23:42

Hoi Gerard

Voor die miskleumen maak ik mij niet druk gebruik Acronis True Image.
Dus loopt het een keer niet goed even alles formateren en dan de back-up er weer op en klaar is kees met elkaar zo,n 30 minuten werk.

En voor het gewone gebruik heb ik Windows Washer en Ad Aware.
Afbeelding

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 16 mar 2008 00:04

Hallo Bankie,
Heb het toch maar weer even teruggezet, tenslotte gebruikt 100 procent van de bezoekers internet. :lol:
All the best
Jos

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 16 mar 2008 00:06

Hallo Jolly,
Wat is dit precies?
Acronis True Image.
All the best
Jos

ps
ik zal dit topic later verplaatsen naar de helpdesk.

Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor » 16 mar 2008 00:13

Hoi Jos

Hier kan je het vinden http://www.acronis.com/ er is ook een Nederlandse versie maar heb zelf de Engelse versie eerlijk gekocht op P2P.
Afbeelding

Gerard

//

Bericht door Gerard » 16 mar 2008 00:19

Goed beste mensen: Hier we go. Haalt eerst het kleine programmaatje ,,File Shredder" van het internet, neemt geen plaats in en is zeer geschikt voor ons doel. De versie is: 1.0.0.0, en je moet alleen die met dat ,,emmertje"hebben. Kost vijf minuten. Tot dalijk dan.

Gerard

//

Bericht door Gerard » 16 mar 2008 00:35

Ik denk dat het er nou wel op staat. Gaat dan naar: C:\--documents and settings--jouw gebruikersnaam--local settings--temporary internet files. Klik rechts op die map ,,temp.int.n.files" en klik op ,,call file shredder" en sleep die map IN die file shredder. Je ziet dan dat er links een klein kruisje staat, klik net zo lang tot je al die kruisjes hebt ge-opend. En nu wil ik weten wat jullie gezien hebben en hoe veel m.b. of g.b die bestanden zijn. Ik hoor het wel! Gr.Gerard.

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 16 mar 2008 00:41

Hallo Bankie,
Ik ga het later wel uitproberen, ga pitt'n, krijg morgen (straks) visite. :wink:
All the best
Jos

Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor » 16 mar 2008 01:05

Afbeelding

Afbeelding
Ik gebruik al jaren dit priogramma als file shredder, het haalt ook de cookies weg dus je moet de pagina,s waar je wachtwoorden gebruikt bijvoorbeeld Kombuis eerst even opslaan anders moet je iedere keer als je deze shredder gebruikt opnieuw inloggen.

Op het tweede plaatje ken je zien aan de rechte kant hoeveel die al verwijderd heeft dus tot nu toe 1,5 GB.
Maar dit soort programma,s verwijderd niet de hardnekkige spyware daar gebruik ik dan Ad Aware voor.

En nu de Acronis True Image.

Als je een schone installatie hebt op je C schijf maak je eerst een Start Up Recovery CD wat je ook maakt met Acronis.
Dan maak je een Back-Up zoals op de plaatjes hieronder is te zien je kan het ook nog compremeren zodat je Back-Up kleiner wordt en dat je het op een DVD kan zetten van 8,5 GB, alleen bij mij lukte dat niet omdat ik teveel op mijn C partitie heb staan en het dus op een externe hard disk heb staan.
Maar nu heb je een Sart up cd met een back-up.

Dus als je de schijf nu formateert dan stop je de recovery schijf in je lade en gaat dan naar recovery wat je hier onder op het eerste plaatje ziet en dan geeft het programma zich zelf wel aan hoe je dat doet.

Het heeft het voordeel dat je na een crash niet alles weer hoeft te installeren en in een keer alles er weer op zet,dus je hoeft niet iedere keer weer op te starten en je updates hoef je ook weer niet op te halen van Windows.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gerard

//

Bericht door Gerard » 16 mar 2008 01:14

Goedemorgen Jolly Sailor (wat is jouw naam trouwens?). Heel interessant. Maar: Probeert toch eens mijn ,,recept" en vertel eens wat je dan ziet. Dus: Die ,,File Shredder" opladen en dan die temporary internet files er heen slepen, en dan alles openen en zeggen hoeveel M.B. je nog ziet. Doet maar eens voor de gein. Gr.Gerard.

Leo Bokkum

Bericht door Leo Bokkum » 16 mar 2008 07:36

Nog geen halve MB bij elkaar Gerard.

Maar jah, is ook wel een beetje logisch, want ik heb XP een ietwat gemodificeerd.. :wink:

Mvg, Leo. :-D
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is

jdbvos

Bericht door jdbvos » 16 mar 2008 10:58

Hallo Gerard !
Hardstikke goed, dat programma van jou

maar het kan nog simpeler (in dit geval):
in IE zit "internet opties" (en anders wel in je configuratie-scherm)
Daar zit een optie "tijdelijke map opruimen" (of "browsegeschiedenis") ....als je die aanklikt, is je map ook leeg.......en niet je cookies! (da's weer een andere optie)
En idd....het kan aardig oplopen met de bytes !

Maar wat te doen met alle "de-installation files" die op de HD staan....dat loopt ook in de GB's
Veel programma's de-installeer je toch niet, dus dat kan er eigenlijk ook af......
PS:je ziet die files alleen maar als je bij je instellingen je weergave wijzigt in "verborgen files en programma's weergeven)
NB: Iedereen heeft tegenwoordig een HD van veel meer dan 250GB, dus de kans dat je je PC volkrijgt, is erg klein. Bij twijfel: nooit verwijderen !!! Liever ermee verlegen zitten, als erom verlegen zitten !
Laatst gewijzigd door jdbvos op 16 mar 2008 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie