IP Tracer

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Website visitors

Bericht door ferryvaneeuwen »

Om te zien wie mijn website bezoeken en welke pagina's bezocht worden gebruik ik Gheos. Dit is een gratis teller op mijn pagina's. Als je op het getal linksboven klikt of dubbelklikt verschijnt er een Countstats-scherm. Je kan dan onder Recent Visitors klikken op bijvoorbeeld By Details. Je ziet dan de naam van de Visitors ISP, de datum, de tijd, de lengte van het bezoek en het aantal bezochte pagina's. Klik je op de onderste van Recent Visitors genaamd By Click Path, dan zie je de bezochte pagina's, de datum, tijd en de tijden van begin en einde bezoek. Kijk bijvoorbeeld op mijn homepage:

Homepage

De teller die er naast staat CQ Counter heeft voor mij weer een ander nut. Door onder Last 20 op URL Address te klikken zie je welke zoektermen zijn ingevoerd. Wil ik van een zoekterm weten welke IP dit gevraagd heeft dan onthoud ik de tijd en klik ik op IP Address. Bij dezelfde tijd staat dan het IP. Je kan zonodig doorklikken op het IP-nummer om te weten welke ISP gebruikt wordt en uit welk land de vraag stamt.

Onder Reports staan trouwens een rij van andere zaken die je nog kan raadplegen. En dat allemaal voor NOP......

Er zijn prima betaaloplossingen zoals WhosON maar die zijn bepaald niet gratis. Maak je gebruik van een Hosting-dienst dan verlenen die vaak tegen extra betaling een dergelijke service.

Ferry

Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Bedankt, Ferry, maar meer statistieken dan ik nu al krijg, heb ik niet nodig. Ik bekijk het niet eens allemaal. Wie, wat en waar, welke pagina's, een overzicht van de meest populaire pagina's, hoeveel zoekmachines langs zijn geweest en hoe vaak, alle gemiddelden van bezoekersaantallen, kortom: te veel om op te noemen of elke dag te bekijken. :)

De locatie van sommige bezoekers wil ik soms graag weten; soms, lang niet altijd. De bezoekers die via de satelliet binnenkomen zullen wel op schepen zitten, neem ik dan maar aan.
Verder vind ik de "referrers" wel interessant en ook om te zien waar iemand op zocht toen hij - of zij - via Google of Yahoo op de site terechtkwam.
Van de crawlers komt Yahoo vaker langs dan Google.
Meer dan 70 procent van de bezoekers gebruikt XP tegen slechts 15 procent Vista.
Ik ben altijd al gek geweest op statistieken en maakte ze vroeger zelf ook. Daar kon je leuke dingen mee doen. Maar als ik daarover begin, dwalen we af. :wink:
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Statistieken

Bericht door ferryvaneeuwen »

Zo'n teller is best wel handig, maar ik gebruik inderdaad ook maar de twee genoemde rapporten. Zo zie je welke de best bezochte pagina's zijn. De kampioen bij mij is altijd de pagina die over het ADSL SpeedTouch modem gaat. De instellingen van dat ding zijn lastig, vandaar.

Ik help mijn kleindochter met de wis-, natuur- en scheikunde vakken. We zijn het vak statistiek net gepasseerd. Ik ben weer helemaal thuis in populaties, medianen, kwartielen, standaarddeviaties enz. We zitten nu druk in de hyperbolen, parabolen en de ABC-formule. Na mijn vaarperiode heb ik nog een opleiding gevolgd met veel wiskunde en dat is nog goed blijven hangen merk ik nu. Ik kijk al uit naar het differentiaal- en integraalrekenen straks. Het hoofdrekenen bij haar, net als bij alle kinderen van haar leeftijd, is een regelrechte ramp. Zoiets als 12 maal 12 gaat allemaal op de rekenmachine. Daar heb je dat ding toch voor, zegt ze desgevraagd. Tja, maar het blijft wennen voor de oude garde.

Ferry


Plaats reactie