IP Tracer

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Theo Horsten (R.I.P.)

IP Tracer

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik ben een aantal IP Tracers en trackers aan het uitproberen. Een van die tracers kwam voor mijn IP-adres met de volgende informatie:

Afbeelding

Dat hij voor de extensie ".gr" GERMANY aangeeft in plaats van GREECE zullen we verder maar laten voor wat het is, maar weet iemand soms wat al die rommel onder "Gevonden info" te betekenen heeft?
Ik zie de Harvard University en "Rolex Ranking" en de wereldranglijst golf voor vrouwen. Wat kan dat te betekenen hebben?

Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
Dit krijg ik met de IP tracer die ik gebruik.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, tracers zijn er genoeg, Jolly, daar mankeert het niet aan. MaxMind geeft nog veel mooiere resultaten. Maar deze tracer kwam dus met die extra info en ik heb geen idee wat dat te beteken heeft.

Het is afkomstig van IPEE.NL. Misschien zou je eens moeten kijken wat die voor jouw eigen IP aan "Gevonden info" te melden heeft.
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding

Hoi Theo

Dit geeft de mijne IP Tracer aan en zit zo,n 500 meter ernaast, maar gebruikte het vooral toen ik nog op Kustvaartforum zat om te tracen waar de spammers vandaan kwamen.

Afbeelding

En bij IPEE.nl geeft die dit aan bij gevonden info en daar staat mijn IP adres niet bij dus dat zit goed dan.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, dat is allemaal heel mooi, maar daar gaat het me niet om. Voor mij zit IP-address.com er dus zo'n 100 km naast en dat is niet abnormaal. Voor Griekenland komt ongeveer 65% binnen de 40 km, de rest valt daarbuiten.
Ik neem aan dat tracers niet verder kunnen zoeken dan de dichtsbijzijnde node. Mijn provider heeft 63 nodes in Griekenland. Tot voor kort werd ik via Edessa gerouted, 25 km hiervandaan. Ik neem aan dat ik nu via Thessaloniki wordt geleid.

Een ander tracer geeft voor jou:

Afbeelding

...en dat is dan inderdaad hier:

Afbeelding

Dat is leuk en als dat inderdaad maar 500 meter van je werkelijke locatie is, dan is dat puur toeval. Je zit bij Athome en dit is de node ATHOME-GRONINGEN-1 waarin de IP-adressen 82.73.0.0 tot 82.73.119.255 zitten.
Maar daar gaat het me allemaal niet om.

Voor jouw IP-adres zegt IPEE.NL

Afbeelding

en dan is mijn vraag dus, nogmaals: wat doen al die adressen op jouw machine? Of de mijne? Hoe komen die daar en wat doen die daar?
Het heeft misschien helemaal niets te betekenen, maar ik wil het graag weten.
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Dat zijn allemaal spamadressen uitgegeven door het programma zie mijn bijlage wat er boven de adressen staat.

List of comment spam IP to date en etc.

Heb gezocht op die pagina of mijn IP adres er ook in voor komt dus niet.

Gisteren stond er nog een artikel in WebWereld over zie hier
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap er niets van. Als niemand dit op een eenvoudige manier kan uitleggen, laat het dan verder maar.
Ik was voorheen ook zonder deze wetenschap gelukkig, de spam die ik krijg is te verwaarlozen en een virus heb ik nog nooit gehad, dus laat ik deze toestand vooral niet verstoren. :)
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Tracert

Bericht door ferryvaneeuwen »

De site zoekt met jouw ip-nummer het internet af en vindt ze in de vermelde 'Gevonden Info" URL's. Zoek maar eens naar jouw IP-nummer 85.74.217.11 in bijvoorbeeld het tekstbestand op de volgende site:

FrankAbbing

Ik neem aan dat je op dezelfde wijze de anders sites bezoedeld hebt met je IP-nummer....... In je eerste plaatje kwamen een paar dames golf sites voor. Ik weet niet of je daar eerder op gezocht hebt of een andere PC-gebruiker.

Alle Trace en Tracking programma's zijn gebaseerd op de aloude DOS-commando's Ping en Tracert. Op mijn web site heb ik ooit hiervan een uitleg gegeven:

Ping en Tracert

Door bijvoorbeeld ping 85.74.217.11 te geven kan ik even checken of je je computer aan hebt staan. Is dat het geval dan krijg ik antwoord van jouw PC, anders staat er Time Out. Ga naar Start - Run en type cmd.exe en geeft vervolgens Enter. In het DOS-schermpje type je dan de opdracht zoals vermeld.

Een aardige uitleg en de mogelijkheden van Tracert staat op YouTube:

http://www.metacafe.com/watch/435158/tr ... _the_world

Zelf gebruik ik VisualRoute. Die geeft ook nog grafisch op een landkaart de loop van de verbindingen weer.

Ferry
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding

Hoi ferry

Als je met dit programma naar Gevonden Info gaat krijg je zo,n 150 pagina,s aan IP adressen als het niet meer is.

Afbeelding

Hier een gedeelte ervan dus en kijk naar de tekst die er boven staat.

Hoi Theo

Er staan meer van die steunpunten in Groningen,ligt er maar net aan hoeveel gebruikers er in de buurt zijn.
Toevallig is de wijk rondom de Kraneweg vol met studentenhuizen dus veel aansluitingen.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Bedankt, Ferry en Jolly, ik begrijp het.
Die site van Frank Abbing kwam bij het IP-nummer van Jolly opdrijven en toevallig ben ik daar eens gaan kijken, maar ik kon zijn IP niet zo snel vinden tussen die duizenden andere.
Wat het precies betekent, weet ik nog altijd niet, maar ik zie wel dat het voornamelijk sites zijn die gegevens verzamelen voor statistieken, zoals die laatste bij Jolly, de Universiteit van Washington. Het gaat om statistieken, om abuse meldingen en het bestrijden van spam, zoveel is me wel duidelijk.

Ik weet genoeg voor een eenvoudig mens. :)
Ik was op zoek naar een goede IP-tracer om te zien waar de bezoekers van mijn eigen website vandaan kwamen. Toen viel me het grote verschil op tussen de verschillende tracers. Ik ben een liefhebber van statistieken, dus de verkeersstatistieken op mijn eigen site pluis ik aardig uit.


Plaats reactie