Ook ik zoek mij hier suf, waarom niet een betere zoekfunctie

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
burgkop

Bericht door burgkop »

Theo Horsten schreef:Toch heeft Burgkop een punt: de zoekfunctie stelt erg weinig voor. Voor mij werkt het in elk geval 19 van de 20 keer niet. Het onderwerp boven het bericht aangeven zal wel iets helpen, maar hoe vaak dwalen we niet van het eigenlijke topic af? En dan zit datgene wat je zoekt daar net ergens tussen.
Natuurlijk zoek je zoals Jolly dat aangeeft en dat geeft dan bij het zoeken naar "Bianca" het volgende resultaat:


De naam Bianca komt in niet meer dan 8 topics voor, maar die hebben wel mooi 440 pagina's die je dan moet gaan doorlezen, zonder te weten waar je moet beginnen.

Het is niet anders en ik ben er inmiddels aan gewend, maar in plaats van te gaan zoeken, kun je beter even opnieuw een vraag plaatsen, in de hoop dat iemand zich dan herinnert waar het staat.

Burgkop doet net of hij voor zijn dure lidmaatschapsgeld toch eigenlijk wel een mooie zoekfunctie zou mogen verwachten en dat hem dat zwaar tegenvalt van wipmaster Jos Komen, maar zo is het natuurlijk niet. :-D
Een gegeven paard kijkt men achteraf niet in de kont... Of was het een koe die je in de bek moet kijken? Nou ja, zoiets in elk geval. Wie weet zit er in de volgende versie van dit forum wel een mooie, google-achtige zoekfunctie. Tot die tijd red ik me er toch wel mee en zul je mij niet horen klagen. Op de vele vragen die ik hier - en ook op het Kustvaartforum - in de loop der jaren heb gesteld heb ik steeds snelle, goede en vooral waardevolle antwoorden gekregen en dat is me meer waard dan die zoekfunctie.
Gelukkig ben ik toch niet de enige die wat aan te merken heeft over het zoeken. :lol:
Maar het hoeft helemaal niet te werken zoals Google, zou wel mooi zijn, maar wees eens eerlijk, het zoeken in het Kustvaartforum gaat toch makkelijker dan hier.
Uiteraard mag er verschil zijn anders wordt alles een eenheidsworst, als het maar logies blijft.

Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Gelukkig ben ik toch niet de enige die wat aan te merken heeft over het zoeken.
Nee, dat is geen aanmerking maar een opmerking. Als ik er echt last van had, zou ik er wel eens over begonnen zijn. Ik weet dat zoeken hier niet gemakkelijk gaat en daar schik ik me dan in. Ik ben zo gemakkelijk als een pet van een kwartje. :wink:
Ik heb even op de site van phpBB gekeken, maar in de nieuwste versie is wat zoeken betreft weinig of niets veranderd dus er zullen wel weinig klachten over zijn. Het is bijzonder populaire software, maar wat wil je ook: gratis en toch goed. :)
maar wees eens eerlijk, het zoeken in het Kustvaartforum gaat toch makkelijker dan hier.
Het spijt me, maar ik zie of merk geen enkel verschil. Maar hoe kan het ook anders: het is hetzelfde type forum, dezelfde software. Als ik daar op "Bianca" zoek, krijg ik dit:

Afbeelding

Het enige verschil is dat het minder pagina's zijn en dat het bij het topic "Carebeka" op pagina 1 gelijk raak is. Maar overigens is het lood om oud ijzer.
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Hoi

Als je nou Geef resultaten weer als Berichten inplaats van Onderwerpen word het al een stuk overzichtelijker het zoeken.
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Re: zoekfunctie

Bericht door Vaerderij »

burgkop schreef: Dat is dus weer teruggevonden.
Is wel een heel oud bericht zie ik nu, ben bang dat het niet meer lukt, misschien weet iemand een nieuwer adres?
Heb je het eigenlijk al geprobeerd Burgkop? En die twee andere forumleden?

Overigens niets nieuws onder de zon. Twee topic's onder deze staat namelijk nog een kopje: "zoeken'. En bij het Groninger Forum nog meer van hetzelfde: http://www.kustvaartforum.com/viewtopic ... highlight=

Bij veel aangeboden pagina's ga ik boven aan de pagina staan en ga ook zoeken met bijvoorbeeld: Ctrl+F + Bianca. Hoef ik niet alle bladzijden door te worstelen. Hoewel soms is dat ook wel weer leuk.
Moi,
Anne
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Trouwens op dit oude gastenboek van L.M.Johannes Scheepvaart kom je ook nog twee keer de Bianca tegen http://members.home.nl/lmjohannes/gast.htm
burgkop

Bericht door burgkop »

Jolly Sailor schreef:Hoi

Als je nou Geef resultaten weer als Berichten inplaats van Onderwerpen word het al een stuk overzichtelijker het zoeken.
Dat moet je ook maar weten.
Dat bedoelde ik met: als je hier vaker komt - zal het wel makkelijker zijn enz.
burgkop

Bericht door burgkop »

maar wees eens eerlijk, het zoeken in het Kustvaartforum gaat toch makkelijker dan hier.
Het spijt me, maar ik zie of merk geen enkel verschil. Maar hoe kan het ook anders: het is hetzelfde type forum, dezelfde software. Als ik daar op "Bianca" zoek, krijg ik dit:

Afbeelding

Het enige verschil is dat het minder pagina's zijn en dat het bij het topic "Carebeka" op pagina 1 gelijk raak is. Maar overigens is het lood om oud ijzer.[/quote]

Dán gooi ik het er maar op dat het bij het Kustvaartforum om minder pagina's gaat en hier méér.
Ik vind het als oudere hier moeilijker.
Maar dat is dan echt persoonlijk.
burgkop

Bericht door burgkop »

Jolly Sailor schreef:Trouwens op dit oude gastenboek van L.M.Johannes Scheepvaart kom je ook nog twee keer de Bianca tegen http://members.home.nl/lmjohannes/gast.htm
Die had ik een poos geleden gezien, en toevallig doorgemaild naar betrokkene.
Vriendelijk bedankt voor de genomen moeite.
jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Verlaat antwoord:

Als je vooral in oudere onderwerpen van Kombuispraat zoekt vindt je die nog op m'n website NL Maritieme Forum Archief,
url www.forum.middenlimburg.net

Hier de oude gearchiveerde forums als Groninger Kustvaart, Kombuispraat, Nautiek (bestaat nu niet meer)

Zoeken gaat hier "google"achtig.
Bedenk wel dat ik niet Mr.Google himself ben, zoekopdracht invullen, dan enter, dan even wachten, dat "even"kan wel 20-30 sec. duren.

Vaak geeft het onderstaande ook nog vrij snel resultaat;
Invullen bij google.nl (voorbeeld sleepboot):
sleepboot + "www.kombuispraat.com"

Succes!
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief


Plaats reactie