Omzetten van Word naar PDF naar JPEG.

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Omzetten van Word naar PDF naar JPEG.

Bericht door Vaerderij »

Afbeelding

Hallo technici,
Tijden heb ik PDEF's weten om te zetten in JPEG'jes. Nu het mij niet weer lukte het op een andere manier geprobeerd en komt
er een gehate stempel op te staan. Wie heeft een oplossing?
Het origineel is mij in Word aangeleverd. Is er misschien een nog kortere weg om deze met foto's geïllustreerde verhalen op
Kombuispraat te krijgen? BVD
Moi,
Anne

Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

word PDF JPEG

Bericht door Vaerderij »

Nog even geprobeerd. Op een andere manier gaat de omzetting plaats met een enorm kwaliteitsverlies. Zie onder.
Anne

Afbeelding
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Als je Office 2007 voor Thuisgebruik en Studenten hebt, zit daar OneNote in. Daarmee maak je van alles wat er op je scherm staat een PNG file. Daar kun je verder alles mee doen, ook doorzoeken.
Als voorbeeld hierbij twee pagina's uit het tijdschrift "Onze Taal" waarvan ik toevallig met OneNote een PNG van had gemaakt omdat sommige mensen het bij de digitale versie van dit tijdschrift als een bezwaar zien dat ze bepaalde pagina's niet kunnen opslaan. Met OneNote is dat dus een fluitje van een cent.

Afbeelding

Nu zijn twee pagina's naast elkaar wat groot om nog leesbaar op een forum te publiceren, dus hier één pagina:

Afbeelding

Of je het bovenstaande voldoende van kwaliteit (= leesbaarheid) vindt, is aan jou ter beoordeling. Wil je meer kwaliteit en toch binnen de maten van een forum blijven, dan zul je het in stukken moeten doen.

Ik gebruik OneNote veel.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Word to JPEG

Bericht door ferryvaneeuwen »

Probeer eens het volgende. Selecteer de afbeelding in Word. Ga naar het menu Bewerken/Edit --> Kopiëren/Copy (eventueel via Selecteren). Open het tekenprogramma MSPaint: Start --> Uitvoeren/Run --> mspaint.exe

Ga in MSPaint naar Bewerken/Edit --> Plakken/Paste. Hierna kun je het als een JPEG-formaat opslaan.

Ferry
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bedankt

Bericht door Vaerderij »

Afbeelding

Bedankt Ferry en Theo,
Ik heb office voor thuisgebruik 2003 en nog niet geupdated. Zoals jullie zien is het plaatje en tekst van betere kwaliteit. De kwaliteit is jammergenoeg nog niet als bij de eerste afbeelding. Van 'print-driver' heb ik overigens een souvenier overgehouden. Ondanks verwijdering naar de prullebak blijft het ronde logo (zie boven) op al mijn printwerk verschijnen.
Moi,
Anne
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Watermark

Bericht door ferryvaneeuwen »

Er is een gratis tool op het internet te verkrijgen die de watermerken uit je pictures verwijdert:

Watermark Removal Tool 5.5.57

Dat blijft natuurlijk eindeloos dom werk. Daarom is het beter om de boosdoener uit te schakelen. Printer drivers zijn helaas dikwijls een pain-in-the-ass.....

Start Register-Editor. Ga naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Print\
Environments\Windows NT x86\Drivers\Version-x\<printer>

<printer> ---> Hier staan de nog geïnstalleerde printer drivers, waaronder wellicht die van Print-driver.com

Handel anders als volgt in Register-Editor. Type print-driver in Bewerken --> Zoeken en doorzoek het hele register hierop. Met F3 kun je telkens verder zoeken. Verwijder alles met print-driver door op de rechtermuisknop te klikken van het betreffende item. Klik dan op Verwijderen.

Voor de volledigheid laat ik hier nog het URL volgen van Microsoft voor wat betreft het op de juiste wijze verwijderen van printerstuurprogramma's of drivers:

Handmatig verwijderen van Printerstuurprogramma's

Ferry
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Bedankt Ferry. Het ziet er weer strak uit.
Anne


Plaats reactie