Foto's plaatsen in een bericht

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen in een bericht

Bericht door jdbvos »

Op het risico dat ik weer een ietsje 'te belerend' over zal komen, toch maar even het volgende....:

Mij valt al heel lang op dat iedereen -mijzelf incluis, hoor !- foto's plaatst zonder verdere gegevens; soms plaatst iemand anders dat er even bij, of heeft de plaatser zelf een heel verhaal erbij geschreven....
Die gegevens zijn hier op het Forum uiteraard wel weer terug te vinden, of anders weet (bijna) iedereen wel wáár je die gegevens kunt vinden (Marishdata, vesseltracker, of wat dan ook...), maar je kunt bij je foto's heel gemakkelijk die gegevens bijvoegen....
Wanneer het een klein bericht is, kun je het zó in de naam verwerken: de tijd van de lengtebeperking op een naam ligt al een aardig tijdje achter ons.
Maar bij een grotere tekst is er een andere mogelijkheid.
Als je opslaat in RAW-format, kun je bij wijze van spreken er een heel boekwerk aan vastplakken, maar normaal slaat iedereen een plaatje op zoals hij het vond, en dat is hier op het Forum in JPG- (of JPEG-) format.
Daar kun je eveneens een aardige hoeveelheid gegevens aan vastplakken.
Ik zal beschrijven hoe:

We gaan even uit van een kortgeleden door Bob Bootsman geplaatste tanker, die in het daaropvolgend bericht door Jos Coaming ( 8) ) van bijbehorende tekst werd voorzien.
Die foto is vanuit het Forum door jou 'errugunz' opgeslagen, en gaan we nu met Jos zijn geleverde gegevens verrijken
1.jpg
1.jpg (114.23 KiB) 16000 keer bekeken
Allereerst vraag je de in de map waar je de foto hebt opgeslagen, dmv een klik met de rechter-muisknop de "Eigenschappen" op:
3.jpg
3.jpg (60.62 KiB) 16000 keer bekeken
Daarna klik je met de 'normale' linker-muisknop op het tabblad "Details", waar je een heel rijtje opties hebt. Als het jouw eigen foto is, kun je bijv ook jouw naam plaatsen in het "Copy-right"-vak, ter info....
4.jpg
4.jpg (81.8 KiB) 16000 keer bekeken
Maar ik wil hier in dit voorbeeld Jos zijn aangeleverde gegevens plaatsen....
Dus : selecteren, die gegevens, en kopieren mbv eerdergenoemde muisknoppen....
2.jpg
2.jpg (39.44 KiB) 16000 keer bekeken
We gaan terug naar je foto, en vragen -indien nodig- nogmaals die gegevens en details op, en klikken op het veldje naast "Opmerking"; klik op het dan verschenen "opmerking toevoegen", en je gekopieerde tekst staat in het veldje....
5.jpg
5.jpg (82.52 KiB) 16000 keer bekeken
6.jpg
6.jpg (50.25 KiB) 16000 keer bekeken
Nu alleen nog "Toepassen" en daarna "OK" klikken, en je gegevens zijn aan je foto toegevoegd....
7.jpg
7.jpg (43.6 KiB) 16000 keer bekeken
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Foto's plaatsen in een bericht

Bericht door Allen »

EN Jan, wat is dan het zichtbare resultaat op Kombuis.?!?!?! :?: :?
DAT laat je dan weer NIET zien.
:( :shock:

Wat dacht je van onderstaande. :mrgreen:
250_Luxor_pna = IDNo 5214981 Year 1960 NAME LUXOR Type Flag GBR DWT 19056 Country of build GBR Builder Thompson JL Location of yard North Sands Number of screws Mchy Speed kn 1D-L as HAUKEFJELL - 75 CHERRY PRINCE BU Kaoh.jpg
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Foto's plaatsen in een bericht

Bericht door Erikdepooter »

Sinds een paar dagen kan ik de foto's van Theo Horsten niet meer zien. Eigen foto's en die van veel anderen nog wel.
Jos, ligt dat aan mij??
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Foto's plaatsen in een bericht

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Erik, ik gebruik Photobucket en die ligt er vandaag uit - misschien gisteren ook al, dat weet ik niet. Zodra die weer in de lucht is, verschijnen de foto's wel weer.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Foto's plaatsen in een bericht

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Photobucket is weer online. Dat moet een grote storing zijn geweest en een vreemde ook, want lang niet iedereen had problemen. De helpdesk van Photobucket, die normaal uiterst snel en behulpzaam zijn, was ook onbereikbaar. Her en der schreeuwden de gebruikers moord en brand, maar dat helpt ook zo weinig. Maar het werkt dus weer.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Foto's plaatsen in een bericht

Bericht door leo-shof »

Dat ik merkte dat ik foto´s had geplaatst zonder dat ik ze terug naar 1024 x 641 pixels had gebracht
en hij het vanzelf aangepast had
Of heb ik dat fout ?
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Jos Komen (R.I.P)

Re: Foto's plaatsen in een bericht

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Heb je hier een voorbeeld van, Leo?
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Foto's plaatsen in een bericht

Bericht door leo-shof »

voorbeeld.jpg
voorbeeld.jpg (12.87 KiB) 14158 keer bekeken
Jos : Deze foto plaatste ik zo , zonder te verkleinen in "mooie plaatjes"
en die andere 2 ook
Image1.jpg
Image1.jpg (10.8 KiB) 14158 keer bekeken
Ui ..jpg
Ui ..jpg (11.9 KiB) 14158 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Jos Komen (R.I.P)

Re: Foto's plaatsen in een bericht

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De foto wordt nu automatisch verkleind naar 1024 pixels.
Zal wel met de laatste update te maken hebben.
Wel zo makkelijk. :wink:
Bedankt, Leo, zijn we nu ook weer achter. :wink:

Chevron Arnhem-01.jpg
Chevron Arnhem-01.jpg (85.91 KiB) 14154 keer bekeken
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Foto's plaatsen in een bericht

Bericht door leo-shof »

Graag gedaan Jos
ik vermoede ook al zoiets , dus ik dacht ik vraag het even.
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO


Plaats reactie