Foto's plaatsen in een bericht

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bob,
dat klopt: maximaal 1024 px breed en 1 Mb.
Lijkt me meer dan genoeg voor een knappe foto. :)
All the best
Jos

Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Bob R.I.P. »

Hallo Jos,

Het zal altijd uitdraaien op verkleinen, want de camera's hebben steeds meer pixels. Of dat laatste nu altijd een voordeel is, betwijfel ik. Hoeveel foto's worden uitvergroot tot 1 bij 2 meter?
Het is een kleine moeite om je foto aan te passen aan Kombuispraat. Ik gebruik VSO, het gaat heel snel, het origineel wordt niet aangetast, de verkleinde foto in dezelfde map.
mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Foto's plaatsen

Bericht door leo-shof »

dat vso is wel mooier (ik zelf heb het niet)
dan had die andere daf er ook in zijn geheel op gestaan
nou is het toch een beetje jammer
van zo´n mooi plaatje

gr LAMBIEK
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vuurtorens en Lichtschepen

Bericht door jdbvos »

Hoe een foto op het Kombuisforum te plaatsen

Wanneer iemand een foto wil plaatsen, begin je altijd met de knop “Nieuw antwoord”
plaatje 1.JPG
plaatje 1.JPG (45.33 KiB) 11417 keer bekeken

Dan scroll je wat naar beneden tot je de knop “Bestand kiezen”ziet, en klik je daarop
Vervolgens komt er een scherm om het bestand op te zoeken:
plaatje 2.JPG
plaatje 2.JPG (53.52 KiB) 11417 keer bekeken
Bovenin zoek je de directory waar je foto staat, klikt die foto aan, en klik op “openen”, waarna je wwer bij het ie plaatje komt. Klik daar op “Bestand toevoegen”.
Het plaatje wordt nu ge-upload….
Nu wil je deze nog in het scherm plaatsen op de juiste plek…..
Bijvoorbeeld, nadat je je tekst hebt ingevoerd…. Klik dan op “enter”, waardoor de cursor naar een nieuwe regel gaat, en klik dan op “Plaats in bericht”
plaatje 3.JPG
plaatje 3.JPG (21.33 KiB) 11417 keer bekeken

Wanneer je nu op de knop “Bevestigen” klikt, staat na 1 a 2 seconden jouw foto op het forum.
PS
Er zijn wel een paar voorwaarden: je bestand MOET als “.jpg” zijn, én mag niet te groot zijn, want anders krijg je de melding (in het rood) dat hij niet herkend, of te groot is….
Mbv het programma “Paint” (in Windows accessoires) kun je een foto gemakkelijk verkleinen
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door jdbvos »

Met "Paint"kun je de formats (dat is de soortnaam) en de grootte wijzigen....
Zoek mbv de verkenner de foto die je wilt uploaden, en die te groot is, of het verkeerde format heeft (bijv .BMP achter de naam)
Klik met de rechtermuisknop op de gewenste foto, en klik op de lijst die dan verschijnt, op "openen met"
Daarna kom je in een zoekvenster, waar waarschijnlijk "Paint" al in staat, en selecteer dat programma

Mocht dit niet het geval zijn, klik dan op start, "Alle programma's"(afhankelijk van je instellingen), "Bureau-accessoires" en klik daar dan op het programma-ikoontje "Paint", waarna dat programma opent...
Klik dan linksboven op "Bestand", en dan op openen. Je komt dan in zo'n blader-menu, waar je de gewenste (te grote, of verkeerde format) foto aanklikt, en opent.
Zorg dat Paint gemaximaliseerd is opgestart, zo niet, klik dan helemaal rechtsboven op het vierkantje

Eenmaal in Paint ingeladen, kun je de foto bewerken. Als norm kun je aanhouden dat, als de hele foto in het beeld past, klopt de maat wel om up te loaden... Zo niet, dan moet je um aanpassen:

Klip bovenin op"Afbeelding", en kies daarna "Uitrekken/hellen". In het nu opkomende schermpje staat dan:
SNAG-0022.JPG
SNAG-0022.JPG (27.57 KiB) 11381 keer bekeken
waar je eerst op horizontaal (bijv) 50%, en daarna het vakje verticaal ook blauw, en daarna 50% maakt, en dan pas op "OK" .
Nu linksboven weer op "Bestand"klikken, en dan aankiezen "Opslaan als".
Standaard gaat het programma naar de map "Mijn afbeeldingen", maar in dit lijstje kun je onderaan kiezen voor waarnaartoe EN voor "Opslaan als type" Als hier NIET .jpg staat, klik dan op het kleine pijltje ernaast, en selecteer .jpg in het dan verschenen lijstje.
SNAG-0023.JPG
SNAG-0023.JPG (40.35 KiB) 11381 keer bekeken
Zodra je "OK" klikt, staat de foto in het jpg-format, EN in de juiste grootte opgeslagen.
En dan kun je die foto wel uploaden !

Pas wél op dat je je originele foto niet verkleind, dus sla eigenlijk NOOIT op in dezelfde directory al waar je je (scheeps)foto's bewaart; beter is om in "Mijn documenten" een "Hulpmap" te maken, die je -na gebruik- steeds weer kunt leegmaken.
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Foto's plaatsen

Bericht door hrobbers »

test, ff kijken of het lukt, deze staat op mijn home pagina
Bijlagen
teast
teast
brand aan boord.jpg (64.22 KiB) 11363 keer bekeken
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Wim van der Moolen »

Het is op dit moment 07.49 uur en ik ben sinds 07.00 uur bezig foto's te plaatsen op topic 'Haven van IJmuiden'.
Vervolgens klik ik op 'voorbeeld' om eventuele fouten eruit te halen. Vervolgens krijg ik de melding dat ik me moet inloggen.
Met andere woorden: ik kan weer helemaal opnieuw beginnen !
Dit is trouwens niet de eerste keer dat me dit overkomt, maar de 3e keer binnen de laatste twee maanden.
Ik ben hier niet blij mee, maar misschien doe ik iets verkeerd.
Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Jos Komen (R.I.P)

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Wim,
heb je dit probleem ook bij andere forums?
Het zou misschien aan tinypic kunnen liggen, imageshack heeft ook wel eens kuren.
Zelf plaats ik mijn foto's direct op de server, heb daar nooit problemen mee.
Alleen voor kleinere foto's gebruik ik soms imageshack, dat staat dan iets netter.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Wim van der Moolen »

Hallo Jos,

Ik zit slechts op één forum en dat is de enige echte Kombuispraat.com, dus ervaringen met andere fora heb ik niet.
Maar ik ga ze nu ook direct op de server plaatsen, en hoop geen verdere problemen te krijgen.
Je kunt je voorstellen dat er vanmorgen een paar onbehoorlijke krachttermen door de kamer vlogen.
Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Foto's plaatsen

Bericht door Joost.R »

Ik zit slechts op één forum en dat is de enige echte Kombuispraat.com, dus ervaringen met andere fora heb ik niet.

22 januari op Kombuispraat geplaatst en 23 januari op ShipSpotting

Photographer: Moolen
Captured : Jan 22, 2011
Added: January 23, 2011
Location: Ijmuiden, Netherlands
Views: 75
Comments: 0
Afbeelding


Wim is dit je broer die op ShipSpotting foto,s uit IJmuiden plaatst. :?: :oops: :oops:


Plaats reactie