Tune Up Utilities

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Tune Up Utilities

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het wordt waarschijnljk nachtwerk, komt voornamelijk door de 71 GB foto's die ik de afgelopen 7 jaar in Warffum gemaakt heb en nog andere belangrijke bestanden die ik moet bewaren.
Ach, het houdt me van de straat en uit de kroeg. :lol:

Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Tune Up Utilities

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Jos en Theo,

Heb net jullie ervaringen met Tune Up 2014 gelezen en mij over over jullie vreemde ervaringen lopen verbazen. Heb n.l. helemaal geen last van de problemen die jullie omschrijven. Valt mij wel op dat jullie hem nog niet zo lang geleden hebben geladen ( binnen 30 dagen).
De mijne heb ik er op 07-09-13 opgezet, en ik meen intussen één update erop gezet te hebben, en tot op heden draait alles zoals gewoonlijk normaal zonder enige storing. Als jullie interesse hebt wil ik hem wel opstruren. :-D
Hier draai ik op XP en Vista.

Groeten,K.Brouwer
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Tune Up Utilities

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Het gaat uitstekend met PC Faster, niets op aan te merken. Aanzienlijk sneller geworden. Boot up is zelfs twee keer zo snel geworden en dat houdt hij dan ook nog elke ochtend keurig bij, of het soms nog een tikkie sneller kan. Voor mij hoeft Tune Up echt niet meer. Alleen AVG Anti Virus.
Internet Explorer gebruik ik al heel lang niet meer. Na eerst een hele tijd Firefox te hebben gebruikt, draai ik nu alweer heel lang op Google Chrome en dat bevalt uitstekend.
Alles werkt zoals het moet werken. Ik meende alleen een verandering bij Photobucket te bespeuren, maar dat zit bij Photobucket zelf. Daar zijn ze wel vaker aan het donderjagen en dat gaat dan vanzelf weer over.
Jolly Sailor

Re: Tune Up Utilities

Bericht door Jolly Sailor »

Om de zoveel tijd formateer ik de hele boel en instaleer ik het weer opnieuw met Acronis back up en ben dus nooit gelukkig een hele nacht bezig maar hoogstens een uur omdat ik na het instaleren ook de laatste update,s ophaal en dan weer een nieuwe back up maak.

Dus heb een opstart schijf van Acronis en heb de back up staan op de D partitie en voor de zekerheid nog een reserve op een USB stick mocht het een keer helemaal fout gaan.
Back Up.PNG
Deze back up is compleet met de nodige update,s tot 26 oktober en is ingepakt 16 GB groot en dan past mooi op een USB stick van 32 GB.
Met het programma Acronis heb je vele mogelijkheden je kan ook één programma repareren ermee dus als mijn Pinnacle Studio 14 raar doet instaleer ik die opnieuw uit de Acronis back up.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Tune Up Utilities

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik zal dat Arconis zeker gaan gebruiken Jolly, bedankt voor de tip. :)
Maar tot mijn stomme verbazing heb ik opeens alle foto's weer terug op de C-schijf.
Ik heb een nieuwe partitie gemaakt voor foto's en andere dingen, mijn C-schijf kleiner gemaakt en opeens zat die bijna vol met van alles wat eerder weggeformateerd was.
Komt natuurlijk wel mooi uit. :)
Jos Komen (R.I.P)

Re: Tune Up Utilities

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ziet er allemaal goed uit Jolly, maar ik zie geen gratis versie van Acronis.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Tune Up Utilities

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb nu weer tune-up 2013 en onlangs is dit geüpdatet.
Bij (1 click) opruiming worden er nu dagelijks meer dan 2000 elementen uit de browser verwijderd, vraag me af wat dit voor elementen zijn. :wink:
Jolly Sailor

Re: Tune Up Utilities

Bericht door Jolly Sailor »

Waarschijnlijk sporen (cookies) die op je computer terecht komen door het surfen op het internet .
Jos Komen (R.I.P)

Re: Tune Up Utilities

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Voor die update werden er nooit meer dan 100 per dag gevonden, nu opeens meer dan 2000! :wink:
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Tune Up Utilities

Bericht door ferryvaneeuwen »

Browsers zijn slordige vervuilers en laten na het bezoeken aan sites grote hoeveelheden 'traces' of sporen op de computer na, evenals 'left over files' en tijdelijke files met de extensie tmp. De browser ruimt die rotzooi niet zelf op. Zo zou het eigenlijk wel horen. Verder staat er ook nog eens de hele browser historie uitgebreid op.

Ik denk dat die rommel vroeger ook al verwijderd werd maar dat ze die na de update ook zijn gaan meetellen. Tja, marketing....

Ferry


Plaats reactie