Nieuwe Virus waarschuwing

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
Bram

Nieuwe Virus waarschuwing

Bericht door Bram »

hoi Kombuizers

even een kleine waarschuwing

Lees onderstaand bericht goed door, het kan veel ellende voorkomen.

Deze informatie is vanochtend gearriveerd, rechtstreeks van zowel Microsoft als Norton.

Stuur het naar iedereen die u kent die toegang heeft tot het internet.

Mogelijk ontvangt u een ogenschijnlijk onschuldige e-mail met een Power Point presentatie 'Het leven is mooi.'

Als u het heeft ontvangen, ga het bestand dan onder alle omstandigheden NIET openen! Gooi deze direct weg!

Als u dit bestand opent, verschijnt er een bericht op uw scherm met de mededeling: 'Het is te laat nu, uw leven is niet langer mooi.'

Vervolgens verliest u alles op uw pc en de persoon die dit naar u toestuurde krijgt toegang tot uw naam, e-mail en wachtwoord!

Dit is een nieuw virus, dat is begonnen te circuleren op zaterdag namiddag.

AOL heeft al bevestigd dat de anti-virus programma's niet in staat zijn dit te vernietigen.

Het virus is gemaakt door een hacker die zichzelf 'leven eigenaar' noemt.


Stuur een kopie van dit bericht aan al uw vrienden en vraag hen om het ONMIDDELLIJK door te sturen!

groets Bram

wvdleek

Re: Nieuwe Virus waarschuwing

Bericht door wvdleek »

Bram,

Heb je dit nagezocht ? ?

Zodra er in een bericht gesproken wordt dat Microsoft, Norton en AOL het die ochtend hebben bekendgemaakt en vooral als er ook nog sprake is van een bericht door CNN, kun je er vergif op innemen dat het een broodje aap verhaal is.

Abonneer je eens op de waarschuwingsdienst.

http://www.waarschuwingsdienst.nl/.

Of zoek het na op deze site http://www.virusalert.nl:80/
Bram

Re: Nieuwe Virus waarschuwing

Bericht door Bram »

Hoi Willem

Ik kreeg deze waarschuwing van een goed prive adres van mij,maar ook al is het een Bogey(broodje aap verhaal) ik waarschuw liever 10 keer voor niks,als dat er iemand er de dupe van wordt.
enne in Alkmaar hebben we ook historische schepen liggen in de winter,maar die varen in charter in de zomer,ik heb zelf een Klipper gehad die meer als 25 jaar de Alkmaar -Texel heeft gevaren met meel en graan,maar ik kocht die voor Fl 65.000 en verkocht haar voor Fl 125.000 in 1977,maarre ik wil dat niet met de ss.Rotterdam vergelijken,en ik kan niet rekenen :wink: en heb er ook geen verstand van

Het beste Willem,en ik hoop dat de ss.Rotterdam behouden blijft voor Rotjeknar.

Groets BRam
aegis R.I.P.

Re: Nieuwe Virus waarschuwing

Bericht door aegis R.I.P. »

Je kan maar beter worden gewaarschuwd daar blijf je allert mee en misschien is het 10x mis maar als je het de 11e keer binnen heb weet je wel beter.
Vorige weken kreeg ik wel 4x een leuke mail van Hallmark(dus niet van Hallmark) en gelukkig had mijn virusscanner het door maar als ik het geopend had was alles weg geweest!

Laten we melden wat we weten en blijf opletten :!: :) groet Feike.
Gebruikersavatar
Leo Bokkum
Berichten: 508
Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
Locatie: Oost Drenthe

Re: Nieuwe Virus waarschuwing

Bericht door Leo Bokkum »

aegis schreef:Je kan maar beter worden gewaarschuwd daar blijf je allert mee en misschien is het 10x mis maar als je het de 11e keer binnen heb weet je wel beter.
Nog veel beter is om even na te zoeken of het geen hoax is.
De bedoeling van zo'n bericht is dat je het rondstuurt.
En op jouw manier lukt dat ook. :?

Bericht is dus een hoax, zie http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=278

Heel simpel op te zoeken:
Je gaat naar http://www.virusalert.nl/
Rechtsboven staan "Zoeken".
Daar typ je de titel van dat verdachte bericht in. In dit geval "Het leven is mooi".
En zie, daar komt ie tevoorschijn.

Welke berichten zijn verdacht?
Eigenlijk alle berichten waarin staat dat je het moet doorsturen naar zo veel mogelijk adressen.

Gemakkelijker kan ik het niet maken.:)


Mvg, Leo.:-D

ps, stuur dit bericht door naar zo veel mogelijk adressen..grinnn.. 8)
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Nieuwe Virus waarschuwing

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Heren, ik zelf ontvang regelmatig berichten van de ''waarschuwing dienst'', een gratis orgaan(moet altijd aan iets anders denken :lol: ) van de nederlandse overheid. Ik neem ze zeer serieus.Die andere is het meestal te doen om zoveel mogelijk e-mail addressen te verzamelen...vandaar dat doorsturen a.u.b.Maar altijd opletten kan geen kwaad.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook


Plaats reactie