Google

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Willemh

Google

Bericht door Willemh »

Sinds de nieuwe Kombuispraat operationeel is, zijn na het intikken van een naam op o.a. Google alle berichten van die persoon via een link die verwijst naar Kombuispraat, te lezen. Is dit wel wenselijk? Vraag me af hoe anderen daar tegenover staan.

Groeten,
WillemH :wink:

Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Google

Bericht door Ton Pekel »

Hallo Willem H
Of dat wenselijk is weet ik niet...hangt er van af wat je zelf wilt.
Als je iets upload op internet zal Google maar ook andere zoekmachines dit oppikken
en noteren in de zoekmachine databases.
Je kan dit volgens mij oplossen door een ""afgesloten" site te gebruiken die alleen voor leden met inlogcode etc toegankelijk is.
Of we dat op KOMBUIS praat ook willen....? Ik denk van niet...
Als je niet genoemd wilt worden op internet dan moet je niks schrijven of uploaden op internet.
Dan ben je aardig beschermd maar als er een stukje over je in de krant staat, goed of slecht, dan..hup.. ben je weer op te zoeken via Google... :?
Zo gaat dat tegenwoordig maar of dat echt een bezwaar is...?
Ik heb door Google heel wat mensen van vroeger op kunnen sporen en wederom een fijn contact kunnen leggen. Dat is onder andere het mooie van Google

Moderator Kombuispraat
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Jos Komen (R.I.P)

Re: Google

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Willem,
Ik vind het prima dat google op deze wijze veel bezoekers naar Kombuispraat verwijst.
Je schrijft iets op het forum en dan is het toch prettig te weten dat het door veel mensen gelezen wordt? :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Re: Google

Bericht door DennisV »

Dit is normaal, aangezien een ieder b.v onder dit bericht op de knop "profiel" kan klikken en daar dat "toon alle berichten van deze gebruiker" kan klikken.

Dus kan google dit ook.

Wij hebben niets te verbergen, behalve onze wachtwoorden. :-D

Iedereen zonder kombuispraat login kan en mag alle berichten lezen, alleen als je wat wil schrijven (posten), dan moet je ingelogd zijn.
Geert Heitink

Re: Google

Bericht door Geert Heitink »

Tevens is het een goede "reclame" voor kombuispraat, zo ben ik hier gisteren ook terecht gekomen.

mvg
Geert
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Re: Google

Bericht door Gerrit »

Dit is niet nieuw, het gebeurd al heel lang dat je op Google
en andere zoekmachines je eigen terug kan vinden.
Groetjes Gerrit.
Joop Kieviet (RIP)

Re: Google

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Maakt niet zoveel uit, misschien dat de journalisten eindelijk iets leren van de zeevaart en zijn belevenissen :idea: We hopen dan maar dat ze in het vervolg niet zoveel onzin meer schrijven :lol:

Gr. Joop
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Google

Bericht door Ton Pekel »

Een andere tip is om een "fake" naam te gebruiken als je wat op INTERNET doet, je staat dan overal te boek maar niemand kan je vinden.
Zeer zeker aan te bevelen bij bv in diverse (eigen) BLOGS je stukjes opschrijft voor ieders gerief of voor het nageslacht als historie.
Voor de rest zal je onder eigen naam met dit fenomeen moeten leven of de stekker van je PC uit de "wereld" contactdoos moeten trekken.
Maar dan krijg je niet meer van die mailtjes dat je opa in Afrika is overleden en de notaris ter plekke je zoekt voor die bult geld of die aardige meid uit Mozambiek die graag verkering met je wil........ (via bv Facebook) :lol:
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Google

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ja Ton, ik had al jaren multy millionair kunnen zijn....maar kan helaas de ''courier fee's'' en ''western union fee's'' niet voorschieten van mijn bescheiden pensioentjes... krijg er elke week wel enige binnen :oops:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Google

Bericht door Ton Pekel »

Hoi Mart,
Tegenwoordig krijg ik berichtjes uit Singapore dat ik weer eens een hoofdprijs heb gewonnen maar ze helaas niet weten hoe ze dat bedrag naar mij toe moeten zenden. Ook de bekende mailtjes dat de ING-bank, Amrobank en Rabobank mijn pincode kwijt is of ik dat even wil opsturen dmv in te loggen. Ook nu trekt Roemenie goed aan want ook daar zitten hunkerende dames te wachten op een bedragje van mij om hun levensgeluk wat op te krikken. En al die mailtjes komen in mijn fake email adres van @gmail.com, wel in de spambox hoor.
Ik verbaas me steeds weer dat zoveel mensen in deze wereld mij kennen en denken dat ik Dagobert Duck ben of in deze tijd gezegd Sinterklaas. Onze vriendin Nelly Kroes (Europees Parlement) moet hiermaar eens wat aan gaan doen aan die die "rakker".
Vroeger zeiden we.. de ballenknijper erop en wachten tot ze het echt lekker gaan vinden.... ..... :mrgreen:
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!


Plaats reactie