Zomertijd

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Zomertijd

Bericht door Ton Pekel »

Je mot de filters schoon houwuh met ouwuh motoooorn
Mijn marktslager heeft de volgende wekelijkse kreet:
De Blaander'n komt weer an de boom'n
Uutkiek'n, noadenkenk'n en geliekgeem''n !
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!

Jos Komen (R.I.P)

Re: Zomertijd

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Moeten die filters dan niet extra doorgespoeld worden?? :wink:
Wat Summertime niet allemaal teweeg brengt....
Ik heb de zomertijd nog niet aan mijn hond en katten laten merken, doe dit in etappes. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Zomertijd

Bericht door Ton Pekel »

en de volgende van de marktslager:
As 'n boom op 'n heuvel steet,
wil 'n appel nog wa's ver vot roll'n !!


Zo Harry, da's wat om over na tedenken daar in Canada.
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Zomertijd

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Ton, ik herken onmiddellijk de grote wijsheid in deze uitspraak, aangezien " normaliter" de appels NIET ver van de Boom vallen; IK weet van Bomen uiteindelijk want ik ben zelf een Hoge Boom :lol: EN in het geval dat de boom in een kuil staat rolt de appel weer naar de stam en blijft dus " dichtbij" :roll:

De Boom op de heuvel geeft de appel natuurlijk een alternatief en hier herken ik dan een haast Cunfuciaanse wijsheid in.......Confucius had als ik me goed herinner ook iets met het Voorjaar en het najaar dus ook de "timing" is perfect , maar DAT zou ik feitelijk eerst even op moeten zoeken. :roll:

Ik meen dat het volgende gezegde aan hem moet worden toegeschreven.......( OF gelijksoortige woorden)

" het heeft weinig zin, voor een hongerige persoon, om op een heuvel te gaan staan met de mond open, de gebraden vogels zullen er niet invliegen"


En uuh JossieUno.........filters moet je inderdaad flink doorspoelen :lol: :lol:

Je kunt die marktslager dus m'n komplimenten maaaak'n........hij kan zich meeeet'n met de wijsgeren uit de oudheid....... :mrgreen: EN wordt als zodanig " VER overzee erkend" :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gerard

Re: Zomertijd

Bericht door Gerard »

Zomertijd grrmbl grrmll... kan er niet aan wennen :evil:
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Zomertijd

Bericht door Ton Pekel »

Hoi Gerard,
Ach hoe ouder je gaat worden hoe minder je op de klok moet gaan kijken.
Ik sprak op de buurtbus (ben ik vrijwillig chauffeur) een oude dame die tijdens de rit mij melding deed dat ze ze geen horloge had en dit ook niet wilde want in de omgeving waren genoeg klokken om te zien hoe laat het was en anders vroeg ze het wel aan iemand als ze dat nodig vond. En ze had gelijk hoor, als gepensioneerde vliegen de uren en dagen voorbij, even knipperen met de ogen en het is weer weekend. Geef mij de maandag maar... iedereen weer aan het werk... rust in de winkels voor personen zoals ik...HEERLIJK.... :mrgreen:
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!


Plaats reactie