Opstart Cd maken voor laptop met vista

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door ferryvaneeuwen »

De cardreader zal dan niet meer werken. Is deze op de Acer aanwezig? Hiermee kun je geheugen kaartjes van bijvoorbeeld een camera mee uitlezen. Op het internet staan een aantal sites waarvan je deze controller kunt downloaden.

Ferry

Jos Komen (R.I.P)

Re: Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De laptop draait op Vista.
De SD-hostadapters werken dus niet goed, maar ik merk er niets van.
Ik heb e.e.a. op internet gevonden, maar ze komen steeds met een winkelwagentje aanzetten.....
Een cardreader heb ik niet kunnen vinden.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door ferryvaneeuwen »

Geen kaartlezer aanwezig. Dat dacht ik al. Melding geeft geen consequenties dus. Zo'n constante melding is echter niet prettig. Je kunt Taakbeheer openen door op Ctrl+Shift+Esc te drukken en de kaartlezer opzoeken. Er zal dan waarschijnlijk een uitroepteken in een gele driehoek voor staan. Updaten van de driver kan meestal door rechts te klikken op de naam er achter.

Ferry
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door Joop »

Ik weet niet of het helpt maar je zou ook kunnen proberen naar start/configuratiescherm/apparaatbeheer te gaan en met de rechtermuisknop op SD-hostadapters/SDA Standard Compliant SD Host Controller te klikken en voor eigenschappen kiezen. Daarna stuurprogramma bijwerken. In stuurprogrammagegevens staat bij mij C:\windows\system32\DRIVERS\sdbus.sys. Als dat niet lukt is over sdbus.sys op Google ook veel te lezen.

Groetjes Joop
Bijlagen
sdbus.sys.jpg
sdbus.sys.jpg (175.51 KiB) 5112 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bedankt voor de tips, helaas bieden deze geen oplossing, ik zal er voorlopig mee moeten leven. :wink:

Ben ook bezig met het herinstalleren van mijn PC met Windows 7.
Heb vanmiddag een externe harddisk van 3 TB binnen gekregen van Wehkamp voor 104 euro incl. verzendkosten, van alles een back-up maken gaat prima, maar ben nog bezig om een systeemback-up te maken, maar dat lukt even niet.
Er is ergens gratis Paragon back-up te downloaden, plenty aanbod op internet, maar je struikelt overal weer over de winkelmandjes die je eerst moet vullen.
Dat ging vroeger toch wel een stuk eenvoudiger. :wink:

Ik ben de hele week al druk bezig met al dat gedoe, het houdt me in ieder geval van de straat. :)
Jolly Sailor

Re: Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door Jolly Sailor »

Zoals ik al eeder vermelde gebruik ik Acronis en gebruik daar alleen de Disk Imaging van ik hoef geen constante back-up tool die zit er wel op maar gebruik ik niet.

Ik instaleer mijn windows met alles er op en aan en dan voordat ik ga surfen maak ik daar een Disk Imaging van.

Deze heeft dat ook gratis http://www.macrium.com/reflectfree.aspx maar hoe die is weet ik niet dat moet je uitproberen om er achter te komen.


En voor die laptop ben je hier al geweest http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers
Jos Komen (R.I.P)

Re: Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb inmiddels paragon free back-up 2013 gedownload en meteen een back-up gemaakt van de C-schijf, die ik nu gelukkig gepartitioneerd heb.
Daar staat dus ook het hele systeem op.

Voor de laptop wacht ik daar maar even mee tot alle problemen zijn opgelost.


Plaats reactie