Opstart Cd maken voor laptop met vista

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Jos Komen (R.I.P)

Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb een Acer aspire 7520G van 2 jaar oud met Vista
Vanmorgen wilde deze niet opstarten.
Op de een of andere manier heb ik hem toch weer aan de praat gekregen.
De laptop is geleverd zonder cd of dvd erbij: staat allemaal op de harde schijven.
Maar als het niet op wil starten heb je daar natuurlijk weinig aan. :cry:
Heeft iemand enig idee hoe ik zelf een opstart cd kan branden, om in ieder geval de boel weer aan de praat te kunnen krijgen?
De back-up van de C-schijf staat op de D-schijf, dan is het ook wel handig als je het zaakje kan opstarten. :)
Bij voorbaad dank
Jos

Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door Ton Pekel »

Hallo Jos 2
Ook ik heb een Acer Aspire 7520 met vista ( nieuw 1,5 jaar oud )
Ik ken je probleem, als er iets mis is in de data dan regelt Vista zelf de reparatie dmv back-up die het zelf maakt of te wel het startpunt
Mocht de harde schijf het begeven en dat gebeurt echt na een paar jaar ja... dan heb je een programma probleem denk ik
Data en andere programma's zijn makkelijk op een CD of DVD te zetten maar Vista en zijn updates dus niet.
Ben dus net als jij zeer benieuwd naar de uitleg van de vakman.
Moet zeggen de Acer doet het prima alleen die wrijfmuis onder het toetsenbord is voor mij niks
Met een echte muis ( gratis bij deze Acer gaat het prima )
WE HOREN GRAAG DE VAKMAN OVER HET PROBLEEM.... :idea:
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door ferryvaneeuwen »

Tijdens het opstarten de toets Alt ingedrukt houden en dan om de seconde op F10 drukken. Je komt dan in het Acer eRecovery systeem terecht. Je moet dan nog een wachtwoord invullen en die is standaard zes nullen. Althans zo werkt dit allemaal op mijn al gedateerde Aspire 3000. Ik neem aan dat Alt - F10 ook met de nieuwere types werkt om zo op de D: recovery partition te komen. Na het wachtwoord ingevuld te hebben verschijnt er een keuzemenu met bovenaan de kreet Systeemherstel.

Succes.

Ferry
Jos Komen (R.I.P)

Re: Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bedankt Ferry, ik zal er binnenkort mee aan de slag gaan. :)
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Re: Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik had een paar dagen geleden weer ernstige problemen met deze laptop en heb me suf gezocht op internet en een oplossing op een Belgisch forum gevonden. :roll:
Blijkt de oplossing van Ferry ook hier op Kombuispraat te staan. :lol:
Maar ik zal mijn ervaring hiermee hier maar plaatsen, misschien ter leringh ende vermaeck voor degenen die ook nog zo'n ouwe Acer ergens hebben liggen die al afgeschreven is.

Na Alt-F10 wordt de hele C-schijf terug gezet naar de situatie van 2007.
Ik ben toen een paar keer de mist ingegaan door te snel recente programma's te downloaden en alles liep in de soep.
Dit is de laatste procedure die ik uitgevoerd heb en alles werkt perfect.
Er is een Norton antivirus aanwezig die 6 weken werkt, maar die dateert uit 2007, dus die 6 weken zijn inmiddels verstreken.
Ik probeerde dit te activeren, dit lukte dus niet en ik heb tijdens de eerste keer alleen maar last gehad van Norton.
Dus allereerst: Norton verwijderen en een andere antivirus installeren.
Dan de windows update van Vista laten draaien.
Daarna SP-1 installeren.
Dan weer een windows update draaien en vervolgens SP-2 erop zetten.
Weer windows helemaal updaten en dan ben je pas helemaal up to date en kun je alle recente programma's installeren.

Ben hier vier dagen mee bezig geweest en ik ben blij dat het ouwe Acertje weer goed functioneert. :-D
Tot 2017 wordt Vista nog ondersteund door Microsoft en hoe lang die harde schijf het nog volhoudt weet ik niet, maar na 7 jaar trouwe dienst laat je die toch niet zomaar in de steek? :)
Jos Komen (R.I.P)

Re: Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tip tegen vervelende reclamebanners en pop-up's:
Gratis. :)
https://adblockplus.org/nl/internet-explorer
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door ferryvaneeuwen »

Ik ben blij dat het uiteindelijk gelukt is, wel met een U-bocht. Poeh, heb ik toen zo mijn best gedaan......;-)

Zelf gebruik ik al jaren met succes de gratis AVG virus scanner. Die kun je hier downloaden. De betaalde versie kan uiteraard meer maar voor mij is de gratis versie voldoende. En een klein pensioentje.....

Ik gebruik nog steeds Windows XP maar de ondersteuning daarvan wordt volgend jaar april beëindigd. Ik denk erover om over te stappen op het gratis open source Linux Mint 13 Xfce operating system. Voorlopig eerst nog met een dual boot naast XP om vast te wennen. Microsoft zet daarmee mooi een groot aantal XP gebruikers voor het blok, dat is nog steeds een derde van de wereld computer populatie. MS en de computerfabrikanten gaan gouden tijden tegemoet omdat een groot aantal gebruikers waarschijnlijk zal besluiten om dan maar meteen een nieuwe computer aan te schaffen.

Ferry
Jos Komen (R.I.P)

Re: Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Misschien een goed idee om hier een nieuw topic te starten voor de ongetwijfeld vele XP-gebruikers van Kombuispraat, Ferry. :)
Een nieuwe pc aanschaffen is toch niet echt nodig? :wink:
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door ferryvaneeuwen »

Dat is denk ik best wel een goed idee. Misschien is dat te combineren met algemene tips en trucs. Hoe omschrijf je dat kort? Zoiets als: 'Windows XP en andere tips' ? Het is wellicht toch duidelijker om die twee te scheiden: 'Vervanging Windows XP' en 'Computer tips en trucs'. Ik hoor wel wat jij ervan vindt.

Vervanging zal nogal eens noodzakelijk zijn omdat de aangewezen vervanger Windows 8.1 een stuk hogere eisen stelt aan de hardware. Oudere PC's halen deze eisen dikwijls niet. Daar zou het topic mee kunnen beginnen. Kan je PC waarop nu nog XP draait zo'n upgrade aan of niet. Linux stelt minder hoge eisen maar ook dat zal bekeken moeten worden. Het is inmiddels wel duidelijk dat een groot aantal PC's bij het grof vuil geplaatst kunnen worden. Windows XP draaien zonder de ondersteuning van MS is geen optie. Zonder beveiligings updates wordt het systeem in de kortste keren geïnfecteerd met allerhande ellende.

Ferry
Jos Komen (R.I.P)

Re: Opstart Cd maken voor laptop met vista

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik zit me al een paar dagen suf te zoeken om onderstaand probleem op te lossen voor de lacer laptop van 2007 met windows Vista.
SDA Standard Compliant SD Host Controller werkt niet goed
Misschien wil ik het te moeilijk doen en is er een hele simpele oplossing voor. :wink:


Plaats reactie