filmpje down loaden

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: filmpje down loaden

Bericht door ferryvaneeuwen »

Hallo Bob,

Dat zou inderdaad de reden kunnen zijn. Ik dacht dat bij het installeren de Yahoo toolbar meegeïnstalleerd wordt. Dat kan mede een reden zijn want Yahoo betaalt Format Factory voor die dienst net als Ask.com. Als je tenminste drukt op de door jou genoemde knoppen dan verschijnt een pagina van die club met een diarree van websites erin. Ask.com zal wel weer van die sites geld ontvangen. Een mooi wereldje. Wat betreft de toolbar staat er ergens tijdens het installatieproces netjes een vinkje ervoor en als je niet gecharmeerd bent van al die toolbars, zoals ik, dan kun je het uitvinken. Dit laatste woord is trouwens geen nieuw Nederlands woord!

Uitvinken
Een vinkje is een V-vormig tekentje waarmee we een punt van een lijst merken. Afvinken en aanvinken betekenen beide 'voorzien van een vinkje', maar er is een betekenisverschil. Afvinken doen we bij zaken die we afgehandeld, gecontroleerd of in orde gebracht hebben. Iemand die zijn koffers pakt om op reis te gaan bijvoorbeeld, vinkt af wat hij al heeft klaargelegd. Aanvinken doen we bij zaken die we aanvragen, selecteren, nog in orde moeten brengen. Zo kunt u in een computerprogramma opties aanvinken of aanklikken. Wilt u het instellen van een optie weer ongedaan maken, dan vinkt of klikt u ze uit
.

Zo dat weten we dan ook weer.... :wink:

Ferry

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: filmpje down loaden

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

"Uitvinken" heeft Van Dale nog niet gehaald en het Groene Boekje ook niet en de Geïntegreerde Taalbank al evenmin, maar gezien het vele (internet)gebruik zal dat in een volgende druk of bij de eerstvolgende aanvulling van Van Dale waarschijnlijk wel het geval zijn.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: filmpje down loaden

Bericht door ferryvaneeuwen »

Theo

Het kan niet uitblijven dat een neologisme - om het voor jou als halve Griek begrijpelijk te houden - als 'uitvinken' erin komt. Ontvinken lijkt me trouwens een goed alternatief en klinkt mij beter in de oren. Ex-neologismen zijn 'pimpen' en 'chillen' en zijn inmiddels in van Dale meegenomen. Breezersletje en naveltruitje zijn nog niet zover, maar dat komt wel goed.

Ferry
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: filmpje down loaden

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Breezersletje en naveltruitje zijn nog niet zover.
Naveltruitje is al sinds jaren opgenomen evenals breezer.
Breezermeisje, breezerseks en breezersletje werden in 2007 toegevoegd.
Het Groene Boekje heeft naveltruitje wel, maar de breezer alleen sec.

Een woord dat opeens erg in de mode is gekomen bij de verschillende televisiesprekers, is reuring. Dat hoor je te pas, maar vooral te onpas gebruiken omdat er een ongunstige betekenis aan wordt gegeven in de zin van gelazer, gedonder, herrie in de tent terwijl het van oorsprong vertier betekent; gezellige drukte.

Maar wat dit nou allemaal met het downloadenvan filmpjes te maken heeft...? :roll:
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: filmpje down loaden

Bericht door ferryvaneeuwen »

Ik had die woorden opgezocht in de zoekfunctie van het van Dale woordenboek en kreeg dan o.a. het volgende resultaat. Kennelijk staan niet alle woorden in de gratis uitvoering..... Dat levert bij bezoekers toch wel de nodige reuring op..... :lol:

Je hebt gezocht op het woord: Breezersletje

De verklaring van dit woord staat helaas niet in dit gratis van Dale woordenboek Nederlands.


Ferry


Plaats reactie