Quoten, citeren en een nieuw topic aanmaken

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Jos Komen (R.I.P)

Quoten, citeren en een nieuw topic aanmaken

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb dIt al een tijd geleden elders op Kombuispraat geplaatst, maar het wordt daar blijkbaar niet gelezen.
Misschien helpt het om het hier te plaatsen. :)

Quotes:
Een quote gebruiken kan erg handig zijn. Zeker als je hiermee off-topic gaat. Maar een quote is niet echt nodig als je vrijwel direct reageert op een bericht. Als je wilt quoten op een groot bericht, pas dan de tekst aan en haal er uit wat niet ter zake doet. En verwijder sowieso de foto's uit een quote of maak ze kleiner.

Als je met iemand in gesprek bent, en je wilt reageren op hetgeen zojuist verteld is, dan ga je toch ook niet precies woordelijk herhalen wat zojuist verteld is? :lol:

Dus alleen kort maar krachtig alleen hetgeen quoten waar je antwoord over gaat.

Als je een nieuw topic wil gaan beginnen, kijk dan eerst of er al een topic over dit onderwerp bestaat.
Scheelt de moderators van Kombuispraat veel extra werk om alles te verplaatsen.

All the best
Jos

Jos Komen (R.I.P)

Re: Quoten, citeren en een nieuw topic aanmaken

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb zojuist weer een quote ter grootte van een A4-tje ingekort.
Welliswaar van een nieuwe gebruiker die dit natuurlijk nog niet weet, maar toch... :roll:
Ik blijf toch proberen om Kombuispraat op een prettige manier goed leesbaar te houden. :)
All the best
Jos
Fuel Supply

Re: Quoten, citeren en een nieuw topic aanmaken

Bericht door Fuel Supply »

Jos Komen schreef:Ik blijf toch proberen om Kombuispraat op een prettige manier goed leesbaar te houden
Dat is hartstikke mooi Jos! :-D

Maar is er/het ook een optie om een maximale datahoeveelheid aan een topicpagina toe te wijzen voor deze leesbaarheid?
Bij sommige topics staan er (meer dan) 200 foto's op een pagina, met een intern werkgeheugen van 512 Mb al niet meer verwerkbaar, om over het laden van zo'n pagina met een met een mobiele internetverbinding maar niet te spreken. Daar zullen natuurlijk niet veel Kombuizers last van hebben. Ik zet dan al "afbeeldingen weergeven" uit en kan elke foto die ik nog niet gezien heb simpelweg per stuk openen, maar toch.
Natuurlijk krijg ik nu de tip om intern geheugen bij te plaatsen of weer een nieuwe laptop aan te schaffen :wink: Die had ik zelf al bedacht, maar soms zijn er andere prioriteiten. :mrgreen:

Groetjes vanuit Maarssen, Willem
Jos Komen (R.I.P)

Re: Quoten, citeren en een nieuw topic aanmaken

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Willem,
in den beginne heb ik driftig geëxperimenteerd met diverse instellingen en ik houd het nu op 16 berichten per pagina.
Maar als er via imageshack een groot aantal foto's tegelijk op alle 16 berichten gezet worden, dan duurt het even voordat de hele pagina zichtbaar is.
De datahoeveelheid per pagina beperken zal waarschijnlijk problemen geven als dit maximum daadwerkelijk bereikt is, men kan dan misschien niets meer plaatsen, of gaat automatisch naar een nieuwe pagina, maar daar ga ik me niet aan wagen.
Voor foto's die op de server geplaatst worden geldt een maximum.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Quoten, citeren en een nieuw topic aanmaken

Bericht door Joop »

:o Met een avatar blijft bij een kort bericht veel lege ruimte over. Dat vul ik dan aan met een quote dan weet iedereen direct waar het over gaat. Een soort topic binnen een topic dus als het ware. Nieuwe gasten maken inderdaad soms de fout het hele bericht mee te quoten en kijken niet met 'voorbeeld' hoe het bericht eruit ziet. Als ik die nieuwe gast ken dan attendeer ik hem daar ook op in een privémail want het staat zo slordig. Als je off-topic quote vind ik het weer jammer dat het topic of de pagina waar de quote vandaan komt er niet bij wordt gezet. Je kan dat handmatig aanvullen maar wie doet dat? Het zal wel schipperen blijven tussen twee kwaden maar het is goed dat je er weer eens op wijst Jos. :|
Gebruikersavatar
Bart the second
Berichten: 810
Lid geworden op: 05 mar 2006 16:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Quoten, citeren en een nieuw topic aanmaken

Bericht door Bart the second »

Jos,
Ik ga me ontzettend aan de regels houden :!: .
Een mooi topic vind ik de haven van Ijmuiden.
Er staan echter wel veel van dezelfde foto`s op. Blijft genieten.

groeten
bart
meestertje....ik zeg het en ik blijf het zeggen in alle gevallen.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Quoten, citeren en een nieuw topic aanmaken

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb dit bericht maar weer omhooggehaald, hoop dat het eindelijk een keer helpt.
Ben niet de enige, bijna iedereen ergert zich hier aan.
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Re: Quoten, citeren en een nieuw topic aanmaken

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De moderators hebben er tegenwoordig weer bijna een dagtaak aan om al die overbodige en storende quotes te verwijderen. :roll:
A.U.B. op nieuw antwoord klikken als je reageert, of een klein stukje quoten wat belangrijk is voor hetgeen je plaatst.
Zo moeilijk is dat toch niet, het verhoogt de leesbaarheid van Kombuispraat en vermindert mijn dagelijkse ergenissen, het moet voor iedereen leuk blijven.
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Re: Quoten, citeren en een nieuw topic aanmaken

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik breng dit onderwerp maar weer eens ter sprake, onlangs stuurde ik een PB naar iemand die inplaats van op Nieuw Antwoord te klikken de Quote gebruikte om het hele verhaal wat daarboven stond nog eens dunnetjes over te doen middels die donderse Quote-optie.
Ik kreeg als antwoord dat dit heel normaal was op andere fora en dat ik niet moest lopen zeuren. :twisted:
Maar we zitten hier op Kombuispraat en we proberen het forum overzichtelijk en leesbaar te houden.
Een gedeelte van een tekst quoten is prima om te laten zien waar je op reageert, dus we blijven de quote-optie er inhouden.

Bij de helpdesk heeft Ruud uitgebreid uitgelegd om niet meteen een nieuw topic op te starten, maar eerst te kijken of je het bericht op een bestaand topic over het onderwerp kan plaatsen door daar op Nieuw Antwoord te klikken.
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.php?f=3&t=3745

Dit alles scheelt de moderators en mij veel extra en onnodig werk, voor ons is Kombuispraat namelijk ook een hele leuke hobby. :)

Er is ook een optie om woorden te censureren, als je ergens gezellig over wilt lullen komt er dan automatisch ***len te staan, dit soort kinderachtig gedoe is hier gelukkig niet nodig. :-D
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Quoten, citeren en een nieuw topic aanmaken

Bericht door Allen »

X
Grtn @Allen


Plaats reactie