Windows mail uitgevallen

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Windows mail uitgevallen

Bericht door Bob R.I.P. »

Het schijnt dat door een update Windows mail in Windows 7 niet meer werkt. Ik heb al twee maal een systeemherstel gedaan, dan werkt het mail programma weer maar na het uit en aan is het weer mis. Op diverse fora wordt hier al over geklaagd. Oplossing voor hier is je mailadres overzetten naar Gmail of hotmail.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Windows mail uitgevallen

Bericht door Brazuca »

m.a.w. gebruik geen on-line diensten van Microsoft...
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Windows mail uitgevallen

Bericht door ferryvaneeuwen »

Inderdaad heeft windows 7 geen emailprogramma meer. Microsoft wil dat iedereen van Windows Live gebruikt maakt. Dit is de nieuwe naam voor het MSN-programma dat de kids gebruikten om te chatten. Het zou me niet verbazen als deze rare move van Microsoft gedaan is op verzoek van de Amerikaanse overheid om zo emails makkelijker te kunnen onderscheppen. De arrogantie van een twee grootmachten zullen we maar zeggen.....

Er is echter een simpele oplossing - of 'work around' zoals dit fraai in het Engels genoemd wordt - voor het probleem waarin je Windows Mail van Vista via een stappenplan overzet naar Windows 7.

Wil je niets meer met Microsoft van doen hebben dan zijn er zeker twaalf gratis email programma's zoals Thunderbird, Pegasus, Incredimail, Opera, Foxmail enz. Ga naar deze web site voor meer informatie.

Zelf gebruik ik heel antiek Netscape Mail omdat ik de oeroude Netscape 7.2 browser gebruik en voor moeilijker werk Firefox dat over zeer veel plugins beschikt. Het email programma Thunderbird schijnt zeer goed samen te werken met Firefox. Netscape 8 heb ik nooit geïnstalleerd omdat ook daar het email programma plotseling werd weggelaten. Er is dus niets nieuws onder de zon.......

De reden dat ik Netscape gebruik is dat hackers niet op dit programma jagen omdat er te weinig gebruikers zijn om dit 'leuk' voor ze te maken. Het programma wordt niet meer ondersteund en daarom moet ik soms Firefox gebruiken om toch een web site te kunnen bezoeken.

Ferry
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Windows mail uitgevallen

Bericht door Joost.R »

Bob schreef:Het schijnt dat door een update Windows mail in Windows 7 niet meer werkt. Ik heb al twee maal een systeemherstel gedaan, dan werkt het mail programma weer maar na het uit en aan is het weer mis. Op diverse fora wordt hier al over geklaagd. Oplossing voor hier is je mailadres overzetten naar Gmail of hotmail.

mvg
Bob
Bob
Systeem herstellen voor de laatste update van 12-05 en dan de update KB-978542 dat is de boosdoener verbergen en het werkt weer.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Windows mail uitgevallen

Bericht door Bob R.I.P. »

@ Ferry en Joost,

Bedankt voor jullie adviezen. Ik heb geprobeerd om de update 978542 te verwijderen, lukte ook prima, maar het mail programma is nog steeds niet werkend. Trouwens als zo'n update verwijderd is, wordt het toch weer bij de volgende updatesessie weer aangevuld?
Ik zal waarschijnlijk voor wat langere tijd niet kunnen antwoorden. Dus wees niet verbaasd als mijn antwoord uitblijft.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Windows mail uitgevallen

Bericht door Joost.R »

Bob schreef:@ Ferry en Joost,

Bedankt voor jullie adviezen. Ik heb geprobeerd om de update 978542 te verwijderen, lukte ook prima, maar het mail programma is nog steeds niet werkend. Trouwens als zo'n update verwijderd is, wordt het toch weer bij de volgende updatesessie weer aangevuld?
Ik zal waarschijnlijk voor wat langere tijd niet kunnen antwoorden. Dus wees niet verbaasd als mijn antwoord uitblijft.

mvg
Bob
Bob.... je moet wel de automatische update uitschakelen. En inschakelen dat jij bepaalt welke up date geinstalleerd wordt.


Plaats reactie