Aanmelden voor gratis webruimte

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Aanmelden voor gratis webruimte

Bericht door jannuh »

post verwijderd ivm negat.reacties
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief

jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Aanmelden bij MSN Groups

Bericht door jannuh »

idem
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Mocht het nodig zijn kan ik mensen eventueel wel aan betaalde webhosting helpen, heb namelijk zelf een dedicated server vanaf volgende week

voor de techneuten het betreft hier een Dual 2.4 Ghz Xeon, 2 GB RAM en 2 x 120Gb 7200 RPM HD's dit alles op een uncapped line dus maximale snelheid

dus alles is mogelijk om het zo maar te zeggen




voorbeeld plan;

schijfruimte: 500mb
dataverkeer: 25gig, extra dataverkeer komt neer op .50€ de gig

voor de rest zit alles erbij wat je maar kan bedenken inclusief een control panel voorbeeld op http://www.directadmin.com

dit zou neerkomen op zo'n 9€/mnd uiteraard ben ik ook wel in voor de wat kleinere gebruikers maar dan moet je maar effe een mailtje sturen en dan zal ik kijken wat ik kan doen.
Jos Komen (R.I.P)

webhosting

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ragnar
Dit lijkt me voor Scheepspraat.nl een prima oplossing.
Ik denk al een hele tijd aan een andere host, mijn probleem is echter:hoe zet ik alles over.
Kan dat tegenwoordig een stuk eenvoudiger dan alle bestanden met de hand uploaden?
Anders ben ik een week de hele dag bezig en DAT zie ik effe niet zitten.
All the best
Jos
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Hallo Jos ik kan alles in één keer kopieren naar een nieuwe host dat is geen probleem alleen moeten ze aan de andere kant wel meewerken want daar heb i ssh acces voor nodig met ftp duurt dit toch wel een paar uur
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

aan de andere kant kunnen we het ook zo doen, dat je alleen betaald voor hetgene dat je daadwerkelijk gebruikt dus geen vast bedrag. alleen zal ik hier wel een minimum aan vast moeten stellen anders kom ik om in het onderhoud dacht aan 5gig ofzo dat halen de meeste website makkelijk, heb er hier eentje die over de 100gig/dag doet :D

tevens kan je ook domeinnamen registreren .com voor 8$/jaar, zo weer een taboe doorbroken op de nederlandse markt.
Jos Komen (R.I.P)

scheepspraat

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

klinkt prima Ragnar.
ik word er nu bij 10 gig per maand uitgeknikkerd.
hou dus wat achter de hand, soms komt er opeens een bericht in de krant of op de tv en dan ben ik meteen de lul.
is de site uit de lucht, heb dat een keer meegemaakt.
En alle bezoekers zien dan dat de site niet beschikbaar is.
Maar ik til dit even over het weekend heen, zoals een modern manager betaamt.
Echte doortastende managers tillen alles over de vacantieperiode heen,
daarna hebben ze het te druk en dan wordt alles over de feestdagen heengetild.
Tot ze last van hun rug hebben of door een headhunter worden weggekocht.
Maar zover wil ik niet gaan.
All the best
Jos
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Hallo Ragnar,

Ook ik wil er nog even over nadenken - alleen maar omdat ik nog niet helemaal "up and running" ben - maar ik zit steeds uit te kijken naar een geschikte host. Ik heb dan nog wel geen idee hoe ik een website moet maken, maar als anderen het kunnen, kan ik het ook.
Bij mijn provider - OTEnet.gr dat is de Griekse telefoondienst - heb ik natuurlijk gratis ruimte, maar dan heb ik een waardeloos lang adres en de procedure is vrij ingewikkeld. Ik zou graag een eigen domeinnaam willen hebben. Vandaar dat ik gaarne bereid zou zijn om 9 euro per maand te betalen, als je van mening bent dat ik dan voldoende ruimte heb.

Wat MSN betreft; dat is hartstikke eenvoudig en makkelijk, maar die gratis 3 Mb is niet genoeg, die zit zo vol. Ik heb 30 Mb genomen en gebruik daar nu 18 van, alleen voor foto's. Het kost ook maar een krats per jaar. Ik ben vergeten hoeveel, maar dat kun je bij MSN zo zien.

Maar ik zou dus graag een eigen site maken voor foto's en verhalen, meer niet. Verder alleen een gastenboek want een forum lijkt me wat overdreven. Mensen moeten gewoon kunnen kijken en lezen en, als ze dat willen, commentaar geven.
Ik zou daar wel iets leuks van weten te maken, dus als jij me nu vertelt wat ik daarvoor nodig heb en wat dat dan per maand kost, dan ben ik een potentiële klant. :D
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Hallo Theo,

zal je vanavond effe een mailtje sturen, ga namelijk zo op naar het Veerse Meer effe lekker een dagje varen met de boot.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Hallo Ragnar,

We zijn alweer een pikheetje verder, maar is dat ooit nog van de grond gekomen, die hosting? Voor mij wordt het over enige weken namelijk weer actueel. Ik moet gaan denken aan een eigen website. Mijn bezwaren voor wat betreft de gratis ruimte bij mijn Griekse provider zijn onverkort geldig. Die hebben ook betaalde hosting en het is een uitstekende provider die een goede service geeft, maar dan krijg ik een domeinnaam die op .gr eindigt en ik wil .com hebben.

Ik heb al eens bij phpBB gekeken en dat lijkt ook wel wat. Maar, ik heb er dus de ballen verstand van, dus vandaar dat ik dit topic uit de diepte omhoog haal. :)

Wat is een goed programma om webpagina's te maken?

.


Plaats reactie