DVD's naar Externe Harde Schijf

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
Theo Horsten (R.I.P.)

DVD's naar Externe Harde Schijf

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Afbeelding

Ik zou graag DVD's op een externe harde schijf willen zetten, maar dan wel zo dat ze ook normaal van die harde schijf kunnen afspelen.
Dat lukt me tot op heden niet. Alle software die ik tot nu toe heb gevonden en geprobeerd, maakt een image van de dvd.
Daar kun je dan wel weer een dvd van branden, maar ik zou films gewoon willen afspelen, compleet met menu's en alles wat je verder met een gewone dvd kunt doen.
Kan dat? Heeft iemand daar ervaring mee? Is daar software voor? Het hoeft niet voor niks; voor een goed programma wil ik graag betalen.

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: DVD's naar Externe Harde Schijf

Bericht door jdbvos »

Ik dacht dat een image, ook op zo'n EHD, ook gewoon weer te openen was.....niet dus ! :shock:
Tenslotte staat zo'n image ahw als DVD op de EHD......

Van andere programma's om ze op zo'n manier op te slaan, heb ik nooit gehoord....maar dat zegt niet zoveel.
Ik vrees dat je je DVD's dan moet 'rippen', en ze als files op de EHD moet zetten, dunkt me....
Rip-programma's zijn er zat !
Ikzelf gebruik een heel klein, maar heel gemakkelijk minirippertje voor, toepasselijk genaamd "Mini-stream ripper"
Is bijvoorbeeld hier te downloaden http://www.freedownloadscenter.com/Mult ... ipper.html
Askmenievergis was de prijs voor de licentie iets van $40,00 .....
Oost, west...ook best
Beer 55

Re: DVD's naar Externe Harde Schijf

Bericht door Beer 55 »

Hallo Theo,

Je moet eerst dvd shrink downloaden gratis http://www.downloadplaats.nl/4/download ... .0.15.html
en dan kan je het beste vlc player downloaden ook gratis http://www.gratissoftwaresite.nl/downlo ... ediaspeler
die speelt namelijk nagenoeg alles af.

Om op te slaan op je externe harde schijf, eerst je externe aansluiten op je pc en als je een zware hebt met veel geheugen ook aanzetten,
shrink openen op je bureaublad,
dvd in de brander om te lezen en druk op open disc dan zie je de film lopen als dat klaar is duurt +- een minuutje
dan druk je op backup dan word er gevraagd waar hij naar toe moet dan open je browser en zoek je verwisselbare schijf met letter er achter f-i-j-k ???
aan tikken en openen en de dvd word op je externe schijf gezet.
Om af te spelen open en afspelen met vls player of open met ??????

Veel succes,

grt Ton.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: DVD's naar Externe Harde Schijf

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Jan, als je een dvd ript, dan komt hij ook gewoon in allemaal losse bestanden op je HDD en dat speelt ook niet normaal af.

VLC Player heb ik, Ton. Daar spelen de losse bestanden feilloos op af, maar niet automatisch achter elkaar.
Ik zal DVD Shrink downloaden en dan eens verder gaan experimenteren.
Ik heb een externe HDD van 1,5 Tb dus dat moet voldoende zijn voor een 300 dvd's.
Ik zou wel graag van al die losse dvd's af willen. Het merendeel kijk je toch nooit meer aan. Er zijn misschien veertig of vijftig films waar ik werkelijk prijs op stel. De rest kan voor een paar euro per stuk weg, maar dabn wil ik ze toch wel graag op een harde schijf hebben.
Beer 55

Re: DVD's naar Externe Harde Schijf

Bericht door Beer 55 »

Hallo Theo,

Nog even terug te komen op dat afspelen, je moet de film wel
in een mapje plaatsen met de titel en om af te spelen met rechts
op het mapje klikken en dan afspelen met vlc player dus niet het mapje
openen.

grt Ton.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: DVD's naar Externe Harde Schijf

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Kijk eens aan, Ton, nou heb je me helemaal geholpen, man.
Dat loopt als een tierelier!
Dat wist ik dus niet, maar nu ben ik er klaar mee en kan aan de slag.
Rechts klikken, "Afspelen met..." en daar verschijnt keurig het menu.
Ik had al een wat kortere dvd geript, een documentaire over "Der Seeteufel" Graf Luckner, die piraat uit de Eerste Wereldoorlog waarover we hier kortgeleden aan de praat raakten en die loopt gesmeerd.
Ik ben helemaal geholpen.
Hartstikke bedankt.

Afbeelding . Afbeelding
Ruud (R.I.P.)

Re: DVD's naar Externe Harde Schijf

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Ton,
Ook hier jouw advies geïnstaleerd :idea: ,en inderdaad het loopt als een trein,dus ook bedankt,zojuist de Der Untergang der Pamir[Sedov] 1&2 erop gezet,werkt prima. :!: :lol:
der_untergang_der_pamir (Medium).jpg
der_untergang_der_pamir (Medium).jpg (99.35 KiB) 8744 keer bekeken
Pamir-a.jpg
Pamir-a.jpg (73.36 KiB) 8744 keer bekeken
Hier een shot uit de film:
Pamir-b (Medium).jpg
Pamir-b (Medium).jpg (37.07 KiB) 8740 keer bekeken
Beer 55

Re: DVD's naar Externe Harde Schijf

Bericht door Beer 55 »

Hallo Theo & Ruud,

Fijn dat het gelukt is en succes er mee :-D

grt Ton.


Plaats reactie