Incredimail.

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Incredimail.

Bericht door Bertus. »

Wie weet een oplossing :?:
Ik had "Incredimail" verwijderd via het configuratiescherm [Vista], maar kom
nu tot de ontdekking via de "Verkenner overal zoeken" dat er nog legio hebbedingetjes
[o.a.BMP en GIF bestanden ] van "Incredimail" op de mijn laptop staan.
Met ccleaner lukt het niet omhet te verwijderen.
Nu is mijn vraag: Weet iemand hoe of ik dit hele "Incredimail" gedoe in eén keer kan verwijderen
zodat ik van dat spul af ben.
Bij voorbaat mijn dank.

Mvg. Bertus.

Beer 55

Re: Incredimail.

Bericht door Beer 55 »

Hallo Bertus,

Je kan dit eens proberen http://www.seniorweb.nl/pchulp/default. ... 32445&p=va
je moet de onderste hebben voor vista, maar doe het wel voorzichtig.

Grt Ton.
Beer 55

Re: Incredimail.

Bericht door Beer 55 »

Je kan ook eens proberen dit http://www.tuneup-software.nl/products/ ... utilities/ te laten
draaien het is voor 15 dagen gratis en het haalt een berg rotzooi van je pc ik heb het zelf ook
draaien en werkt prima.

Grt Ton.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Incredimail.

Bericht door Bertus. »

Hallo Ton,

Bedankt voor je tip. Ik ben zelf ook lid van SeniorWeb en daar zag ik je tip
ook op staan. Ik denk dat ik dit programma maar probeer,maar ik huiver nog een beetje
i.v.m. dat ik misschien m'n e-mail programma weer moet installeren.[ daar ben ik nl niet zo'n kei in] :lol:
Ja dat Increditmail heeft wat tedoen gemaakt :evil: .
Heb vroeger nog met een Vlissinger gevaren,een zekere Cor Weug [matroos], hij woont
nu in Oost Souburg.

Mvg. Bertus.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Incredimail.

Bericht door ferryvaneeuwen »

Misschien is het probleem inmiddels opgelost. Je bent trouwens niet de enige met dit probleem.... IncrediMail zal blijven proberen zichzelf - naar het schijnt - op de computer te (her)installeren. Dit kan voorkomen worden door na het opstarten naar het menu Start te gaan en daar te kiezen voor 'Uitvoeren'. Type in dit witte vakje msconfig en druk op OK. Er verschijnt dan een scherm 'Hulpprogramma voor systeemconfiguratie'. Het tabblad Opstarten aanklikken. Vervolgens zoek je alle regels op waar het woord Incredimail in voorkomt. Je vinkt dan het vinkje dat voor deze regel staat uit en je klikt vervolgens op de knop OK.

Start de computer nu opnieuw op. Bij het opnieuw opstarten zal er een melding verschijnen, waarbij er wordt gewaarschuwd voor Selectief opstarten. Bij deze melding moet je een vakje aanvinken om deze melding niet meer te laten zien. Vervolgens klikt je weer op de knop OK.

De vraag hoe het komt dat dit programma gratis verstrekt wordt is eenvoudig te beantwoorden. IncrediMail verdient zijn geld met het doorverkopen van de persoonlijke gegevens die ze uit de verzonden en ontvangen emails halen. Gegevens die je zo gratis aan IncrediMail afstaat. Dit verklaart ook de vasthoudendheid waarmee getracht wordt het programma op de computers te handhaven en zo hun inkomstenbron te beschermen.

Ferry
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Incredimail.

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Berrtus schreef:Ik denk dat ik dit programma maar probeer,maar ik huiver nog een beetje
Daar hoef je niet voor te huiveren, hoor, Bertus. :-D
Dat is een van de beste stukkies software die er op de markt is. Ik gebruik het al járen, nadat Jos Komen er ons een keer op attent had gemaakt. Ik heb de betaalde versie, maar er is niks op tegen om de proefversie een poosje te draaien. Als je het de eerste keer doet, sta je versteld. Je moet niet raar opkijken als hij een melding geeft van: 2785 problemen gevonden of misschien nog wel meer. Dat zijn een hoop kleine problemen, maar al met al tikt het aan.

Ferry, bedankt voor die tip van msconfig. Ik wist nooit hoe ik dat opstartgdoe moet regelen en ik was te lui om het een keer goed uit te zoeken. Nu weet ik weer dat ik dat eerder heb gebruikt, maar dat was weer weggezonken in de grijze massa... 8)
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Incredimail.

Bericht door Bertus. »

Beste Kombuizers,
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie tips voor het verwijderen van incredimail".
Ik heb inmiddels de gehele laptop laten opschonen zodat alles verwijderd was
inclusief "Windows Vista", en heb "Windows 7" geïnstalleerd. Maar ja, nu kom weer
andere problemen tegen. [Zie topic Windows 7].
En het plaatsen van een pps lukt ook nog niet. [ wat als simpel ging in Vista].

M.v.g. Bertus.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Incredimail.

Bericht door Bob R.I.P. »

Een andere waarschijnlijke oplossing is om alle vermeldingen in het register er uit te halen. Op dezelfde manier als msconfig, maar nu typ je eregedit in. In het zoekvakje typ je increditmail. Als er registers gevonden worden met dit woord dan kan je die verwijderen. Eerst moet wel het programma verwijderd zijn. Let op het kan vernietigd zijn als je het verkeerde register verwijder.
Op deze manier heb ik alle verwijzingen naar Pinnacle (een videobewerkingsprogramma) verwijderd. P. heeft de rot gewoonte om zich heel diep en in veen registers te nestelen, waardoor het kan voorkomen dat een nieuwe versie niet goed werkt.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Incredimail.

Bericht door ferryvaneeuwen »

Hallo Bob,

Het register opschonen zoals jij aangeeft is een goede methode. Helaas zijn de meeste bij programma's geleverde uninstallers behoorlijk krakkemikkig. Soms lijkt het wel met opzet zo gemaakt te zijn..... Zelf gebruik ik Uruninstaller dat ook het register doorgraaft en zo een veel beter job doet. Een andere uninstaller is de Revo Uninstaller Pro. De volledige versie kan je gedurende 30 dagen uitproberen. Je kan ook de gratis, een stuk eenvoudiger, versie downloaden. Zelf heb ik geen ervaring met dit programma.

Een register vervuilt op zich gigantisch in de loop der tijd en wordt dan loodzwaar. De PC wordt een stuk sneller als je het register af en toe goed opschoont. Er zijn verschillende programma's hiervoor. Zelf gebruik ik JV16 Powertools. Ik heb het net nog even gedraaid en er zijn in totaal bijna 1600 (!) onnodige entries verwijderd. Het programma kan gedurende 60 dagen gratis geprobeerd worden.

Ferry


Plaats reactie