PC gerelateerde vragen? post ze en ik probeer te helpen

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ha Joost! Ja, we wachten even rustig af, de laatste tijd zijn er veel aanbiedingen. Ik heb al foto`s naar Arie, Jos, Bram en onze ouwe Ruud gestuurd, maar ik zal er toch een keer zelf aan moeten geloven hik.....Gr.Gerard.

Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Gerard,
Ik heb ook een H.P 1200 serie. All in One. Werkt prima je kan er ook je foto,s nog mee bewerken. Voorheen een Lexmark All in One.
Die vrat de cardridges al op voor je ze erin had gezet .Op zijn hollands gezegd ------
Gr. Adrie
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

dat rooie bord ,,websites met beperkte toegang,
Ik denk dat je je doel voorbijschiet Gerard; Zoals ik het zie zijn dit juist websites waarvoor I.E. al een beperking heeft aangemaakt dus als je er op in wilt loggen moet je eerst expliciet toestemming geven.

Als je ze uit de lijst verwijderd dan worden ze vrijgegeven als zijnde toegankelijk. en dat is nou net wat je niet wilt

Groeten,
Bert de Boer
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Bert. Ik zou jou best gelijk willen geven. Maar er zijn dingen die duiden op het tegendeel en op kwade wil. 1) We weten dat je geen komputer kopen kunt waar een fatsoenlijke basis-gebruiksaanwijzing bij zit, compleet met waarschuwingen om bepaalde dingen niet te doen, en speciaal voor kinderen te letten op veiligheid. Een leek trapt overal in als hij de computer niet kent en draait om de haverklap in de knoop met zijn p.c.tje, dit is gewoon berucht bij alle fabrikanten. 2) Als het zo zou zijn dat ze er speciaal op zijn gezet om ze tegen te houden, waarom zijn het er maar 250 à 300, terwijl er duizenden zijn??? En waarom dan ook niet gewaarschuwd voor spam- en reclamerommel? Dit klopt van geen kant. 3) Waarom staat de ,,beveiliging`` standaard op ,,middel`` of ,,low``?? Klopt ook niet. 4) Waarom geen simpele aanwijzing om die troep in ene keer er uit te gooien??? Nu moet je ze stuk voor stuk er af gooien, en dat duurt even. 5) En hoe komt het als je op die troep rechts klikt, en er komt een vakje ,,wat is dit?`` en daar opklikt, dat er staat ,,hier staan websites die U er op hebt gezet? Ze liegen dat ze barsten. 6) En bovendien: Hoe komt het dan dat er een stuk of tien op blijven staan die je er NIET AF krijgt? Je kan doen wat je wilt, maar die blijven staan als een vast deel van het programma (!!!) Dus: Ze zijn zo ,,vriendelijk`` om een beginner te waarschuwen voor die valse hond van de buren, maar die honderd andere valse honden bij de voordeur wordt niks van gezegd. Ik zeg dus: Het is een millioenenhandel die troep, en wordt er met opzet opgeprogrammeerd. Er zullen wel integere programmeurs zijn (?) maar er zit ook geboefte tussen in dure pakken. Het is een heel verhaal geworden, maar ik heb wel geleerd die computerboeren met groot wantrouwen te bekijken en nooit in te gaan op al die ,,aanbiedingen`` die niet safe zijn. Trouwens: Sinds ik die troep er af gegooid heb en de beveiliging op ,,hoog`` komt er bij mij veel minder van dat bocht binnen. Bert: Vriendelijke groet van Gerard, en we proberen maar te blijven lachen niettan.
richard

sites

Bericht door richard »

Hoi.

Ik zou ze zeker niet weghalen, dan loop je zeer zeker het gevaar dat je juist wel last krijgt, met de geblokeerde extensies.
Zoals bert aangeeft staan deze in de lijst met geblokeerde site.
Ik zou ze gewoon lekker laten staan.
En je kan ze eventueel nog aanvullen met een lijst geblokeerde webpagina's.

Groet richard
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy mensen. Is het mogelijk om een I.P.nummer op de eigen p.c.te blokkeren, wegens reclamerommel b.v.? En Richard: Daar zit wat in natuurlijk, maar die blokkeer ik al op een andere manier. Vr.gr.Gerard.
richard

pc

Bericht door richard »

Welke firewall werk je mee.
Je kan in norton ip adressen blokeren ,door die in de lijst onveilig
te zetten.
of welk antispy software werk je.

Groet richard
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Richard. Mijn firewall is die van Windows XP. En mijn antispyware is van Hitman Pro, de gratis versie. Kan je daar iets mee instellen tegen I.P. nummers? Bij voorbaat dank, Gerard. En de beste wensen natuurlijk voor 2006!
richard

firewall

Bericht door richard »

Hoi gerard

Windows firewall houdt alleen je uitgaande gegevens goed in de gaten.
Op ikomende gegevens werkt hij niet zo goed(daar sluipt aardig wat tussendoor)
Hitman pro heb ik slechte ervaringen mee, bij mensen hier in het dorp
heb ik het er af gehaald haalt meer weg an je lief is kunnen problemen van komen programma's die niet meer werken etc etc.
En een beschadigd register van XP.
Ik werk zelf met spyware docter en norton 2006 firewall.
De norton 2006 werkt prima en kan je helemaal naar je hand zetten en ten opzichte van 2005 maakt deze versie geen zware aanslag op je systeem geheugen.

Groet richard


Plaats reactie