Firefox versus Chrome

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Theo Horsten (R.I.P.)

Firefox versus Chrome

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Gisteren las ik dit bericht waarin wordt gemeld dat Google Chrome de veilgste webbrowser is.
Nu heb ik Chrome wel geïnstalleerd, maar ik gebruikte het nooit; ik gebruik al vele jaren Firefox. Tot vanmorgen. Toen startte ik Chrome om eens even te kijken hoe dat ook alweer was. En kijk eens aan: allerlei kleine, vreemde problemen die ik al sinds enige maanden had, zijn als sneeuw voor de zon verdwenen! Ik gebruik graag een aangepaste Google pagina als startpagina, met het weer hier bij mij in de buurt plus het weer in Den Haag en Groningen om te kijken hoe de familie het heeft, de koers van de dollar en een paar klokken om met een oogopslag te kunnen zien wat de tijd is bij Harry en en bij Mart en bij Dick en nog wat dingen. Die pagina wilde de laatste tijd nooit meer goed laden, dat duurde een eeuwigheid voordat alles er stond, dus dan is er weinig aardigheid aan. Zoals ik elders al schreef, werkte de Nederlandse Classic FM niet meer en kijk eens aan: die werkt met Chrome ook weer perfect.
Ook krijg ik bij Firefox keer op keer meldingen dat ik een oude versie gebruik, terwijl ik steeds de nieuwste heb.

Ik wil maar even zeggen: ik ben geen verkoper voor Google Chrome, maar als iemand kleine problemen heeft, is het mogelijk de moeite waard om eens te kijken of je die in Chrome ook hebt. Kleine moeite om even te downloaden en het kost niks.
Je went erg aan een browser, dat is het hele punt. Maar Chrome importeert keurig alles van de browser die je tot nu toe gebruikte - bladwijzers, wachtwoorden, de hele reut - dus daar hoef je het ook niet om te laten.

Het is maar een tip, meer niet.

Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Firefox versus Chrome

Bericht door Brazuca »

Theo,
Ik had hetzelfde probleem en Firefox liep nogal eens vast.
Op een gegeven moment was ik het beu en heb ik Google Chrome geïnstalleerd en werk ik daarmee zonder problemen.
Ik gebruik IGoogle om een persoonlijke startpagina te maken.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Firefox versus Chrome

Bericht door jdbvos »

ik gebruik al vanaf het begin Chrome....
was meteen al véél sneller dan IE, en -zoals hier al gesteld werd- werkt ALTIJD probleemloos.

Nou....ik heb een keertje een probleempje gehad met de downloader van Realplayer; die werkte niet meer onder Chrome, en bij IE wel.
Gewoon Chrome even goed gedéinstalleerd en geherinstalleerd, en de problemen waren weer over....
Jammer vind ik wel dat de favorieten in HTM worden opgeslagen: dan moet je in een andere webbrowser elke site opnieuw oproepen en dan apart weer als favoriet opslaan....im- of exporteren wil niet echt.
maar verder: thumbs up !
Oost, west...ook best
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Firefox versus Chrome

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Hé, Jan, ik heb geen enkel probleem met de favorieten/bladwijzers; allemaal keurig van Firefox geïmporteerd.

Ja, Dick, ik had mijn startpagina ook in Firefox met iGoogle gemaakt, maar die werkte de laatste tijd erg krakkemikkig. Ik denk dat google dat expres doet om de klanten naar Chrome te lokken, want daar werkt het weer flitsend.

Toen Chrome voor het eerst beschikbaar kwam, ben ik het gaan gebruiken, maar toen was Firefox toch beter. Nu is Chrome stukken beter en dus blijf ik daar maar weer bij. Het is weer even wennen, maar vooral de snelheid is merkbaar hoger en alle kleine problemen zijn weg, dus wat kan een mens nog meer verlangen.

Wat me zojuist duidelijk werd, is dat je bij Chrome de spellingscontrole moet inschakelen - als je die tenminste wilt gebruiken. Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij Firefox ooit heb hoeven te doen. Anyway, hij is ingeschakeld, want ik vind dat voor forumberichten toch wel makkelijk, dat je je tikfouten snel ziet.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Firefox versus Chrome

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Heb Google Chrome even uitgeprobeerd, meteen hele kleine lettertjes op kombuispraat, al mijn vaste gebruikersnamen en wachtwoorden waren verdwenen, dus maar weer gauw terug naar het vertrouwde IE. :wink:
Ach, toen ik van DOS 6.1 naar Windows 95 moest overstappen had ik het ook heel moeilijk.
Van WP 4.3 naar Word, ook zoiets. :(
En nou dit weer. :roll:
Maar ik heb Chrome op mijn laptop staan, toch maar effe kijken of er nog een beetje mee te werken valt. :)
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Firefox versus Chrome

Bericht door Joop »

Hallo Jos,

Chrome is veel sneller dan IE. Je kan alle gegevens uit IE synchroniseren met Chrome, zoals gebruikersnamen enz. De grootte van de letters kan je instellen door rechtsboven op het steeksleuteltje te klikken. Dan krijg je een menuutje met o.a. zoom. Je kunt ook de CTRL toets ingedrukt houden en dan met je muiswieltje draaien. Ik werk er al een jaar mee en dat naar volle tevredenheid.

Groetjes Joop
Jos Komen (R.I.P)

Re: Firefox versus Chrome

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

CTRL toets ingedrukt houden en dan met je muiswieltje draaien
Is bekend, maar ik wil gewoon een goed ingesteld beeld hebben zonder steeds te hoeven veranderen.
Ben wat dat betreft een beetje lui. :wink:
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Firefox versus Chrome

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat hoef je maar één keer te veranderen, hoor. Ik kreeg bij Chrome zowel op Kombuispraat als op Kustvaart ook van die kleine lettertjes. Even ingezoomd tot het gewenste formaat en klaar; dat blijft dan verder zo, telkens als je terugkomt krijg je datzelfde formaat.
Maar het is waar: je went aan een browser. Ik ben van IE afgestapt in de tijd toen dat echt vol met gaten zat en Firefox de markt vrijwel overnam. IE schijnt nu stukken beter te zijn, maar nu al mijn kleine problemen opgelost zijn, hou ik het op Chrome.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Firefox versus Chrome

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Chrome heeft een groot nadeel dat voor mij reden is om terug te gaan naar Firefox. Het viel me op dat in de Griekse krant die ik elke dag lees - in de Engelse versie - plotseling allerlei Nederlandse reclames verschenen. Als ik Firefox gebruik, zijn die reclames er niet.
Het duidelijkste voorbeeld van hoe Chrome - lees Google - daarmee omspringt, vond ik in de link die Harry Hogeboom in de Ambuggiebar plaatste. Die link vind je HIER.

Als je die in Firefox gebruikt, krijg je dit te zien...

Afbeelding


... maar gebruik je Chrome als browser, dan verschijnt er dit...

Afbeelding

Ik vind dat toch echt wel bij de beesten af. Ook op You Tube barst het met Chrome plotseling van de reclame. Ik kan in de setup van Chrome tot nu toe niets vinden waarmee ik die reclames kwijt kan raken.

Zoals je links kunt zien, krijg ik van Chrome/Goole keurig Griekse reclames, terwijl ik, zoals ik al zei, in een Griekse krant Nederlandse reclames krijg omdat ik een Nederlandse versie van Windows gebruik.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Firefox versus Chrome

Bericht door Joop »

Hallo Theo,

In je Firefox zit een Adblocker.
Die kan je ook in Chrome installeren.

http://blog.flattr.net/2011/11/michael- ... llion-ads/

Groetjes Joop


Plaats reactie