Waarom een Windows PC...?

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
Nerood-1

Waarom een Windows PC...?

Bericht door Nerood-1 »

Als je PC stuk is of "oud" zou je dan weer een Windows PC kopen?

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Waarom een Windows PC...?

Bericht door leo-shof »

ja ! waarom niet
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Waarom een Windows PC...?

Bericht door jdbvos »

Windows is een besturingssysteem, en heeft zelf geen PC's....

W. voldoet in de praktijk prima. Linux ook, maar als je W gewend bent moet je écht wennen aan L....
Het voordeel van L is, dat het een "open source" is, en door 'de wereld' is verbeterd/aangepast, en W alleen maar via de comercie én de US overheid (vergeet dat laatste niet !)
Het nadeel van L is, dat niet alle software er op draait: die is meestal ontwikkeld voor het meestgebruikte W

De US KAN, en zal dus, in jouw PC kunnen kijken.....
Heb je een grote business wat een bedreiging zou kunnen zijn voor een US-bedrijf (zoals bijv Airbus), dan kijkt Boeing ed wel degelijk mee als je het niet afgeschermd hebt....Is bij een grote bestelling/offerte een paar jaar geleden ook idd gebeurd. De zaak gaat (bijna) altijd "in de doofpot". Wat juist mijn verdenking dat andere overheden dan ook inzicht hebben in (particuliere) PC's, alleen maar versterkt........
En binnen Linux is dat -vanwege die open source- waarschijnlijk niet anders...
Hoe het met de Mac staat, weet ik niet, maar zal ongetwijfeld ook z'n "openingen" aan de US-gov hebben moeten opgeven...
Een oude computer op het net zetten als server, en dáár je 'gewone' PC's op aansluiten, maakt die inkijk moeilijker...(als je die inkijk om eoa reden niet wilt...)


Mijn PERSOONLIJKE voorkeur zou in eerste instantie Mac(Intosh) zijn....véééél stabiler en betrouwbaarder dan W of L.... Maar ja: de prijs, he.....
2e keus toch W, vanwege het gebruiksgemak en de prijs....
L is heel stabiel, maar vereist een beetje studie/oefening....Ideaal voor hobbyisten, trouwens...!


...maar dan 'programeer' je toch zelf....???
Bijlagen
SNAG-0003.JPG
SNAG-0003.JPG (22.19 KiB) 5449 keer bekeken
Oost, west...ook best
stonjohn4

Re: Waarom een Windows PC...?

Bericht door stonjohn4 »

Eigenlijk moet je zo'n abonnement opzeggen en je verlies via zo'n 09-nummer maar nemen. Dat opzeggen is soms op zich al een kunst en bijna een vorm van topsport..... Zelf heb ik de laatste jaren uitsluitend pre-paid GSM's die ik dan ook nog gratis kreeg via de Postbank, nu ING met een gratis beltegoed. Opwaarderen gaat met een pincode via de telefoon. Zo kan je de kosten goed beheersen.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Waarom een Windows PC...?

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Een jaar geleden Jan Vos schreef:Mijn PERSOONLIJKE voorkeur zou in eerste instantie Mac(Intosh) zijn....véééél stabieler en betrouwbaarder dan Windows of Linux Maar ja: de prijs, hè...
Graag zou ik nog wat meer meningen over dit onderwerp willen horen. Ik heb voor 99,5% besloten om nog dit jaar een Mac te kopen, de grootste van 27"

--------------------Afbeelding
--------------------Dit is dan alles wat je op je bureautje hebt staan...

Inderdaad: het kost een paar centen meer dan een pc, maar er komt een moment dat je zoiets gewoon moet doen zolang het nog kan. Dus die iMac, die gaat er komen. Dat wil zeggen: dat is voor 99,5% zeker en over dat resterende half procent wil ik het hier graag hebben.
Wie van onze geachte leden heeft ervaring met een Mac en hoe zijn die ervaringen? Het gaat me vooral om het aantal keren dat een Mac je in de steek laat, dat hij crasht en dat je assistentie nodig hebt, support, technisch advies, een dokter.

Woonde ik in Nederland, dan zou ik me daar nauwelijks in verdiepen, daar is support genoeg, maar hier in Griekenland is de support van Apple zeer beperkt en dat vind ik toch iets om in de besluitvorming mee te nemen. Een Mac kopen is geen punt: in Veria, een 35 kilometer hiervandaan zit een dealer en die bezorgt aan de deur. Dat mag ook wel voor 2300 euro. Maar hoe het daar met de service zit, dat blijft afwachten.
Wat is wijsheid?
Alle ervaringen en commentaren over de betrouwbaarheid van een Mac waardeer ik bijzonder.


Plaats reactie