Vervelende Malware

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Theo Horsten (R.I.P.)

Vervelende Malware

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Opeens heb ik last van malware of adware of spyware of hoe je het ook noemen wilt.
Ergens in een stuk tekst, maakt niet uit waar of op welke website, vind ik een onderstreept woord en als je daar dan met de cursor overheen gaat, verschijnt er een pop-up, of liever een "drop down", want de boosdoener is "Coupon Drowpdown".

Afbeelding . Afbeelding

Links is CD onderstreept en rechts het resultaat als je daar met de cursor op komt.

Ook hier op Kombuispraat kan het voorkomen...

Afbeelding . Afbeelding


"Anne" is zomaar groen gekleurd en onderstreept en rechts het resultaat.
Ik heb een speciaal programma gedownload, Malwarebytes, en dat vond de boosdoener inderdaad. Verwijderd, opnieuw gestart, maar het helpt geen bliksem. Het zou een ongewenste extensie van de browser moeten zijn, in mijn geval Google Chrome, maar bij de extensies zie ik niets bijzonders. Het zit dus ergens verborgen.

Heeft iemand anders hier ook last van en hoe kan ik het oplossen? Het doet, voor zover ik het kan overzien, niet echt kwaad en als je die links niet aanraakt, gebeurt er niets, maar ik vind het gewoon vervelend en ik heb er een pest aan als er iets zonder dat ik dat wil op mijn machien wordt geïnstalleerd.

Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Vervelende Malware

Bericht door Brazuca »

Theo,

Volgens mij heb je ad-block op je browser geïnstalleerd.
Als je de pop-up ziet, ga er met je cursor op staan, rechts klikken, dan kun je in het drop-down menu de pop-up blokkeren. (block this ad)

Je zou het programmaatje ook in Chrome extensies moeten kunnen blokkeren, misschien staat het daar onder een andere naam.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Vervelende Malware

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat werkt inderdaad, Dick. Bedankt.
Blijft de vraag hoe zoiets op je pc terecht kan komen als je alle mogelijke bescherming denkt te hebben.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Vervelende Malware

Bericht door Brazuca »

Goede vraag, nu blijkt dat beschermingsprogramma's waar we eerst veel vertrouwen in hadden na een bepaalde tijd hun leidende positie kwijt raken, doordat andere bedrijven innovatiever zijn en die leidende positie overnemen. Op dit moment is Avast een van de marktleiders.

Je bestrijdt nu het symptoom van de pop-up (via ad-block), maar je zou nog even moeten zoeken naar de oorzaak.
Kijk eens naar de tips op deze site, en voer de tips één voor één uit, dan raak je de infectie volledig kwijt.
How To Remove CouponDropDown
Anti-Malware Software - If necessary, scan, detect, and remove malware.
System Restore - Restore system to a date and time before issues.
Uninstall CouponDropDown - If installed, uninstall CouponDropDown.
Remove CouponDropDown - Remove CouponDropDown add-on/extension.
Clear Cache And Cookies – Delete browser data and tracking cookies.
succes !
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Re: Vervelende Malware

Bericht door Gerrit »

Theo,

Ik heb hier ook last van gehad.
Heb toen systeemherstel gedaan en toen was ik er van af.
Misschien helpt het bij jullie ook.
Ik kon zo gauw geen andere oplossing vinden.
Groetjes Gerrit.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Vervelende Malware

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik heb een systeem restore gedaan naar veertien dagen geleden.
Daarna weer gescand en opnieuw vond hij de twee zelfde Trojans, waarvan een die Coupon Dropdown.
Verwijderd en opnieuw opgestart, dus nu zou het goed moeten zijn.
Het zal me benieuwen, maar het is hardnekkige rotzooi. Ik heb echt nog nooit last van virussen of wat dan ook gehad omdat ik altijd voor goede bescherming heb gezorgd. Maar dit is echt troep.
We zullen zien.

Ik heb ook ADBLOCKPLUS nog toegevoegd. Ik zal ze krijgen... :shock:
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Vervelende Malware

Bericht door Brazuca »

Het is een soort kat en muis spelletje...,

wat dat betreft is Adblock een vorstelijk geschenk, wat ook nog eens gratis te gebruiken is, alhoewel de persoon die het gemaakt heeft om een vrijwillige bijdrage vraagt.

Die man zou een standbeeld moeten krijgen !
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Vervelende Malware

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik heb hem destijds, toen ik Adblock installeerde, ook een "honorarium" gestuurd. Ik ben altijd gaarne bereid om voor iets goeds te betalen. Ik kreeg toen een heel aardig, persoonlijk berichtje terug.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Vervelende Malware

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

En twee uur later zijn die verrekte popups gewoon weer terug!
Dit is echt wel heel hardnekkige troep.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vervelende Malware

Bericht door jdbvos »

Download Cure it van Dr. Web (de free versie is prima !) http://www.freedrweb.com/cureit/?lng=en
deze runnen...het vraagt dan om te updaten. Dit niet doen, dan lopen er 2 versies tegelijk....
Het zet windows stil, en scan't windows ook. Dus de malware kan zich niet 'verstoppen'.
Duurt wel een flink tijdje, maar dan ben je (meestal) ook weer schoon....
Met een lijstje wat hij gevonden heeft, en de vraag wat je ermee wil.... Inlijsten, natuurlijk :roll:

Kijk voor alle zekerheid toch eens bij de opstart-instellingen van de diverse gebruikers.......soms blijkt het een simpel opstart-rungetje te zijn, wat je dan eenvoudig kunt wissen......


Hier ff een beetje scrollen, en zie je nog wat oplossingen, bij oa Goegelgroom :
http://www.hardtraxx.nl/forum/off-topic ... -3375.html
Oost, west...ook best


Plaats reactie