Tips & Truc's in Windows 8

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Tips & Truc's in Windows 8

Bericht door jdbvos »

Ik zag dat er nog geen topic was betreffende Win8, terwijl daar toch veel puntjes zijn die best wel enige toelichting verdienen...

Velen hebben al Win8 -althans: daar ga ik van uit- en hebben gemerkt dat de overgang van Win7 naar Win8 in eerste instantie wat moeilijker verliep -ook bij mij was het ff wennen....het systeem van Win8 en de diverse Win-voorlopers verschillen in gebruik, in tegenstelling tot de vorige series van Win die meer-of-minder in omgang een "natuurlijk verloop" waren.
Afijn: al doende raakt men méér en méér beknijsd in Win8
Of het idd zo'n geweldig iets is, is uiteraard puur persoonlijk. Voor mij geldt "mwoah, wel gemakkelijk, maar niet perfekt"

Toch zitten er leuke dingen in....
Theo Horsten (als ik die mag aanhalen als voorbeeld) heeft dezelfde 'afwijking' als ik: ook hij gaat op internet op zoek naar iets....maar verdwaalt in alle andere hoogst interessante links.
Ik ben soms zelfs vergeten waarnaar ik eigenlijk op zoek was....

Een héél mooi programmaatje, of zoals dat teugenswoordigs heet: een App, vond ik in Win8: genaamd de Leeslijst...
In den beginne in de zoektocht in Win 8 had ik deze uiteraard al gevonden en uitgeprobeerd, maar kreeg altijd een lege pagina.
Heel logisch, trouwens: je moet hem zelf vullen....

Dus: als je naar iets op zoek bent, en je maakt even een zijsprong waarbij je iets vind waarvan je denkt:"Dat wil ik ook wel ff bekijken...", dan ga je in Win8 als volgt te werk:

Zodra je met je browser op zo'n interessante site komt, ga je met de muis naar rechts-onder (of -boven) zodat de "Charms" in beeld komen, en klik je op 'Delen':
1.jpg
1.jpg (119.92 KiB) 8940 keer bekeken
Daarna klik je op 'Leeslijst':
2.jpg
2.jpg (105.26 KiB) 8940 keer bekeken
en dan in het dan opgekomen veld op 'Toevoegen', en desgewenst zelfs een categorie toewijzen:
2b.jpg
2b.jpg (34.99 KiB) 8940 keer bekeken
De Charm verdwijnt, en je gaat verder in je oorspronkelijke zoektocht.
Wanneer je denkt "Goh, laat ik die andere dingen eens bekijken...", ga je in Start (dat zijn al die app's op dat blauwe Win8-scherm), en kies de app 'Leeslijst':
3.jpg
3.jpg (103.2 KiB) 8940 keer bekeken
Het progje opent en je kiest je gewenste item (in dit voorbeeld staat er maar 1):
4.jpg
4.jpg (56.72 KiB) 8940 keer bekeken
et voila ! Je browser opent precies op die site die je wilde bekijken !
Hou is't mooglik !

Zo'n item kun je naderhand ook weer rustig verwijderen: open de app 'Leeslijst', ga met de muis op het te wissen item staan, en klik op de rechter muisknop. Kies in het pulldown-menuutje op 'Verwijderen', en hij ligt in je digitale prullenbak....

Lijkt me een goede tip voor alle lotgenoten die -nét als ik !- soms volkomen verdwalen tijdens het surfen....
Oost, west...ook best



Plaats reactie