PDF Printen

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: PDF Printen

Bericht door ferryvaneeuwen »

Ik had het graag netjes ingebonden
Ik zit ook wel eens met een bundel papieren prints waar ik eigenlijk geen goed raad mee weet. Ik pons er dan maar gaten in en doe het in zo'n plastic mapje met van die platte strippen van koper of verkoperd blik, maar echt fijn om te lezen en te bewaren is het niet. Ik ben benieuwd hoe jij dat inbinden doet of dat je het misschien wel laat inbinden door de lokale dorpse drukker.

Ik heb nog een vrij bejaarde zwart-wit laser Brother HL-1270N netwerkprinter staan. Merkwaardigerwijs zit de huidige inktpatroon er al meer dan zeven jaar in en is 'still going strong'. Het lijkt wel of het ding zelf nieuwe inkt, nou ja het is een soort inktstof, aanmaakt. Ze zijn wel prijzig in de aanschaf maar dan heb je ook wat. Ik doe niet veel kleur maar daarvoor heb ik een goedkope wifi Canon kleurenprinter aangeschaft. Het voordeel van wifi is dat ik er prints mee kan maken vanaf de iPad. Die printers geven ze bijna voor niets weg want de winst komt uit de repeterende inkomsten van de inktpatronen die naar verhouding goud kosten, zeg maar de inktmaffia......


Ferry

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: PDF Printen

Bericht door leo-shof »

Die printers geven ze bijna voor niets weg want de winst komt uit de repeterende inkomsten van de inktpatronen die naar verhouding goud kosten, zeg maar de inktmaffia......

Ferry je kan zo wat je printer weg doen als de inkt patronen leeg zijn
dan heb je gelijk weer alles nieuw , en ik denk dat je goedkoper uit bent dan
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: PDF Printen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat inbinden kan hier inderdaad bij de plaatselijke kantoorboekhandel, op verschillende manieren, geklemd of met een spiraal en dan ook nog spiralen in verschillende uitvoeringen. Dat alles voor een paar centen. Dat heb ik vroeger wel gedaan, maar intussen gebruik ik alweer enige jaren "thermocovers" dus voorgelijmde plasticfolders die je in een apparaat zet. Dat apparaat van mij is van Lidl, maar in Nederland - en hier in Thessaloniki - kan elke goede kantoorboekhandel je zo'n ding leveren. Ik meen dat die van Lidl € 19,95 was, maar de prijzen in de winkels verschillen daar weinig van. Dan moet je de mappen nog aanschaffen. Die heb je vanaf 1 tot 10 pagina's - die ik nooit gebruik - en dan 11-20, 21-30, en zo verder. Die zijn hier, op het platteland, niet gemakkelijk te vinden. In Thessaloniki natuurlijk wel, maar dan moet ik het centrum in en daar kom ik zelden en dus bestel ik ze zo nu en dan via het internet in Nederland of Duitsland en dan in meerdere pakken van 25 stuks of gelijk in pakken van honderd. De dikste die ik gebruik, zijn voor 41 tot 60 pagina's. Ik vind dat netjes en overzichtelijk. Zo bind ik heel wat in waarna ik die mappen dan per onderwerp weer opberg in van die mooie archiefdozen. Daarna is het het kunstje om dat dan weer in bestanden te registreren zodat je wat je zo mooi hebt uitgeprint en ingebonden en opgeborgen, na een paar jaar ook weer terug kunt vinden, want anders heeft het zo weinig nut.
Maar ja, dat is nu eenmaal het lot van de mierenneuker. Daar moet je mee leren leven, om niet te zeggen: dat kruis moet men leren dragen... :roll:

Afbeelding--Afbeelding

Een goede printer is goedkoop, ook een WiFi printer. Inktpatronen bestel ik sinds jaar en dag bij Nierle. Ze worden door DHL aan huis bezorgd en kosten 3,50 per Canon-compatible patroon. Inclusief de verzendkosten iets van 4 euro per stuk tegen zo rond de 15 euro hier in de winkel voor de echte Canon patronen. Voor de verzendkosten maakt het niet uit of je 15 of 150 inktpatronen bestelt. Ik doe meestel een stuk of vijftig, zestig. Dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: PDF Printen

Bericht door ferryvaneeuwen »

Ik ga die site van Nierle nog eens goed bekijken. Ik bestel mijn inktpatronen bij 123inkt.nl maar ik zie zo al dat die Zwitsers goedkoper zijn. Weinig printen is relatief duur omdat telkens extra inkt verbruikt wordt voor het schoonhouden van de spuitmondjes in de printkop, maar daar zal jij weinig last van hebben......;)

In elke patroon zit een chip die onder andere het inktniveau bijhoudt. Het schijnt dat de chip zo is geprogrammeerd dat de patroon al als 'leeg' gesignaleerd wordt als deze nog voor een deel vol is. En dat voor een dure patroon waarin hooguit 9 tot 16 ml inkt zit. Je zit dan al al gauw op een belachelijke literprijs van €3.000.- tot ruim €5.000.- per liter en nog willen ze meer. Tja, marketing. Die chip is wel te resetten. Er zijn apparaten voor die dit kunnen maar het wordt ook wel zo gedaan om de kosten te drukken. Zelf heb ik daar geen ervaring mee maar ik ga het nog wel eens proberen.


Ferry
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: PDF Printen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Bij die goedkope, compatible patronen was die chip aanvankelijk het probleem, maar dat is allang achterhaald. Net als zelf vullen, wat een hoop geknoei is. Deed je dat, dan was hij wel weer vol, maar zat je met die chip en dan waren er apparaatjes om die chip te resetten. De inktpatronen kosten niks meer, dus die apparaatjes zijn te duur. Ze hebben nu allemaal een goeie chip. Als hij meldt dat hij helemaal leeg is, kun je nog een mooi poosje gewoon doorprinten, maar dan moet je de kwaliteit wel in de gaten houden, want op zeker moment is het afgelopen. Maar naarmate de patronen goedkoper worden, wordt ook dat minder belangrijk. Middenin een printjob ga je dan niet stoppen omdat hij meldt dat er een patroon leeg is en ga je gewoon door, maar na afloop kun je er dan voor die paar euro beter een nieuwe patroon inzetten, ben je er weer een poosje vanaf. Deze printer, Canon iP4850, weet niet van opgeven. Hij gaat alweer drie jaar mee, kostte toen 95 euro en bevalt best, vooral door de mooie manier waarop hij CD's en DVD's bedrukt.

Nog even terugkomend op die vervelende LINKEY plug in: ze reageerden toch op mijn boze feedback en dat valt me niks tegen. Het blijkt dat niet alleen dat programma ongevraagd op je systeem wordt gezet en dat je bij het verwijderen via het configuratiescherm niet alleen naar "LINKEY" moet zoeken, maar dat er ook een "System Settings" en/of een "Data Manager" geïnstalleerd wordt. Ik vond de System Settings. Snel verwijderd. Dus wie het ook mocht overkomen: let even goed op. Het beste is nog om even te sorteren op "Uitgever" en dan naar Aztec zoeken, dan vind je alles op een rij.


Plaats reactie