PDF Printen

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Theo Horsten (R.I.P.)

PDF Printen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik heb een PDF file die beveiligd is tegen printen.
Iemand enig idee hoe ik dat kan omzeilen of opheffen?
PDF Merger, PDF Master of PDF Split kan er niets mee.
Ik hou niet van piraterij, maar het is puur voor eigen gebruik omdat ik nu eenmaal liever van papier dan van scherm lees, dus ik voel me niet bezwaard om die beveiliging te omzeilen. :wink:

Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3223
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: PDF Printen

Bericht door jacko »

Theo
Ik heb wel eens iemand bezig gezien met print screen, en dan knippen en plakken met paint.
Maar dat waren een paar regels, als je hele boekwerken moet doen is dat denk ik geen optie.

Hans

Zo ook foto, s die beveiligd waren uitgeprint.
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: PDF Printen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, dat had ik ook al bedacht. Maar dan niet met print screen maar met IM TOOL PACK dat ik dagelijks voor van alles en nog wat gebruik. Dat savet in JPG, maar dat kun je dan weer omzetten naar PDF, dus dat werkt wel. Dat is wel het laatste, want het zijn 120 pagina's... :shock:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: PDF Printen

Bericht door jdbvos »

Op de knop "Select all" klikken (of gewoon met de muis en linkerknop alles selecteren) rechter muisklik "kopiëren", 'Word' openen, en "plakken". Daarna gewoon printen....

Maar als de printknop al beveiligd is, kan het kopiëren ook zijn geblokkeerd....heel soms werkt dan de toetsenbordcombinatie CTRL-c en CTRL-v nog wel....
Oost, west...ook best
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: PDF Printen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Nee, alles selecteren werkt niet. Dan selecteert hij alleen maar tekst en alleen van de pagina waar je op dat moment bent.
Het is met een wachtwoord beveiligd, zie ik nu.
Ach, allemaal veel te veel gedoe. Ik lees het wel op de iPad. Ik had het graag netjes ingebonden in de verzameling gehad.
Maar je kunt niet alles hebben.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: PDF Printen

Bericht door ferryvaneeuwen »

Zelf heb ik met succes met behulp van deze site het slot van een pdf bestand gehaald. Het werkt echter niet met een pdf waarvoor een wachtwoord wordt gevraagd.

Ferry
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: PDF Printen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ferry... jij bent goud waard, man. :-D
Dat werkt als een zonnetje. De PDF was wel password beschermd, maar alleen tegen printen en nog een paar zaken.
Hij is nu helemaal vrij en printable.
Hartstikke bedankt

Voor wie hier ook gebruik van maakt: wel even geduld hebben en wachten tot het bestand verwerkt is. Dat is, althans in Chrome, wat moeilijk te zien, helemaal linksonder in kleine letterjes en met een flinke pdf heeft hij wel een paar minuten werk. Dat had ik eerst niet in de gaten, maar bij een tweede poging wel.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: PDF Printen

Bericht door ferryvaneeuwen »

Er is nog een mogelijkheid om de beveiliging te verwijderen en dat is door de pdf te converteren naar een Word document. Zelf kan ik het niet testen omdat ik op dit moment geen beveiligd pdf bestand voor handen heb. Het is misschien wel aardig om dit eens uit te proberen. Ga dan daar deze site. Het programm wordt niet meer ondersteund dus ik weet niet of het nog goed werkt.


Ferry
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: PDF Printen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat gratis programma werkt niet, maar het zet en passant wel gratis even die vervelende Linkey extensie op je machien. Ik was dik een halfuur bezig om uit te vogelen hoe je dat dan weer kwijtraakt, want dat maken ze uiteraard niet eenvoudig. Op hun "About" vroegen ze om feedback. Nou, die heb ik ze gegeven. Dat helpt natuurlijk niet, maar het voelt wel lekker. :-D
Het is een ergerlijke plugin en ook niet onschuldig...
Internetgebruikers zouden moeten weten dat hoewel Linkey een legitieme add-on kan lijken het in werkelijkheid kan geklasseerd worden als zijnde adware of een mogelijk ongewenste applicatie - het installeert zichzelf op de internet browsers van gebruikers zonder hun toestemming en wijzigt hun startpagina naar linkeyproject.com. Bijkomend is van deze plugin geweten dat hij de internet browsers vertraagt en de surfgeschiedenis van gebruikers op internet volgt door het opslaan van het IP adres, het type browser, de internetaanbieder, informatie uit cookies en de door de gebruiker bezochte webpagina's.
Intussen heb ik die pdf van 120 pagina's uitgeprint - 60 dubbelzijdig, dat wel - en ingebonden.
Nogmaals bedankt voor de assistentie, Ferry.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: PDF Printen

Bericht door ferryvaneeuwen »

Oeps Theo, dat was niet de bedoeling! Het leek nogal onschuldig, maar zo zie je maar.....


Ferry


Plaats reactie