Tips en Trucs voor PC en Tablet

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Tips en Trucs voor PC en Tablet

Bericht door ferryvaneeuwen »

Zonder 'registry cleaner' zou het geen Cleaner mogen heten Bob, dus jazekers. Het register opkuisen is wel de belangrijkste taak in dit programma. Dat vervuilt zo gigantisch snel en het wordt dan als het ware topzwaar.

Ferry
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (156.97 KiB) 4683 keer bekeken

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Tips en Trucs voor PC en Tablet

Bericht door jdbvos »

Gebruik je het ook op 64bit Win8,1 Ferry ?
Of heeft iemand anders daar ervaring mee ??
Ik ben een beetje voorzichtig geworden met niet-Win8-compatible opruimers.... :roll:
2 x terugbrengen in fabrieksinstellingen binnen 1 jaar vind ik voorlopig wel voldoende....
Oost, west...ook best
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Tips en Trucs voor PC en Tablet

Bericht door ferryvaneeuwen »

2 x terugbrengen in fabrieksinstellingen binnen 1 jaar vind ik voorlopig wel voldoende
Oeps Jan dat is niet zo best. Klinkt nogal radicaal, was dat echt de enige manier? Dat gebeurde dus nadat je CCleaner had laten ruimen begrijp ik. Officieel heet het dat je altijd moet kijken of er geen gekke dingen tussen zitten alvorens te gaan wissen maar niemand zegt welke dat zijn of waar je op moet letten.

Ik heb zelf geen ervaring met 64 bit, ik gebruik W7 32 bit, maar wat zou het uit kunnen uitmaken. Heb je trouwens eerst niet dit geprobeerd alvorens het terug te brengen naar de fabrieksinstellingen?


Ferry
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Tips en Trucs voor PC en Tablet

Bericht door Allen »

Niet iederéén is bekend met de site "het geluid van Nederland"

Ik heb een willekeurige pagina voorstaan.

Open de link >>> HIER

De toelichting:
Geluid001a.JPG
Grtn @Allen
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Tips en Trucs voor PC en Tablet

Bericht door Bob R.I.P. »

Willekeurige pagina :roll:

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Tips en Trucs voor PC en Tablet

Bericht door Allen »

Bob. is dat geen goed nederlands. :oops: 8)

Uit het woordenboek: "we kunnen het ook hebben over een 'willekeurige selectie'" :mrgreen:
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Tips en Trucs voor PC en Tablet

Bericht door jdbvos »

Nee Ferry, de fout lag waarschijnlijk wel in het register, of in de config.sys, maar met alleen een blauw leeg scherm, en geen diskettedrive waarin m'n Win3.1 DOS disk nog wel eens uitkomst bood (heb dat ooit nog geprobeerd met die zaken op een USB-stick), maar ik kon er niet meer inkomen....Win8 schijnt errug wars te zijn van alles wat DOS is....
Na een telefoontje met Samsung NL kreeg ik een tip van een toestcombinatie om alle commando's over te slaan en rechtstreeks naar het installatieprog te gaan en zo "terugzetten naar fabrieksinstellingen" te kunnen kiezen....
Volgens een kennis waren er nog wel andere mogelijkheden geweest.....
Maar niet alleen door CCCleaner, hoor ! Heel veel andere 'handige tooltjes' welke ik op andere PC's gebruikte, lieten sporen na....
Het komt (zei Samsung) dat verouderde software de modernere componenten niet herkent, maar wél ziet dat het in het systeem staat te roeren, en ze voor alle zekerheid dan maar verwijderd...

Ik heb intussen CCCleaner voor Win8/64 geinstalleerd (want ik blijf een groot fan van Pirisoft {ik knap wel eens ouwe pc's op die dan weer bij gratis-af-te-halen terechtkomen, en dan is bijv Speccy een uitkomst qua zoeken naar benodigde drivers}).
En die deed z'n werk weer 'asfanouts', en is dan dus weer "een blijvertje"
Heb die DOS-disk weggegooid, en heb er nu al spijt van.....Je wil niet weten hoe vaak ik daarmee niet iemands PC weer aan de gang heb gekregen. Op een sticky zetten kan wel, maar dan moet je 'm wél kunnen benaderen....en als het REG, BOOT of de CONFIG het niet meer doet, start -ie met naxkommanada bootable drive meer op....
Dan heeft die PC, in tegenstelling tot 99% van ons, de BOOT gemist... :lol:
Oost, west...ook best
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Tips en Trucs voor PC en Tablet

Bericht door ferryvaneeuwen »

geen diskettedrive waarin m'n Win3.1 DOS disk nog wel eens uitkomst bood
Ik heb zelf een externe diskette drive met USB aansluiting zoals deze hier.

Omdat ik dat ding heb gooi ik ook niet zo gauw diskettes weg. Ik heb hier nog Windows 3.1 en 3.11 setup diskettes staan. Ik weet niet welke Win 3.1 diskette je bedoelt en wat je ermee kan doen is mij niet duidelijk.

Repareren gaat dikwijls heel goed met de installatie DVD. Je draait dan met het OS op de schijf. Er is een reparatie modus die dikwijls de PC weer aan de praat krijgt. Dikwijls is de Master Boot Record of MBR verminkt door malware of een virus. Die wordt dan weer hersteld waarna de zaak weer ge-boot kan worden. Er zijn ook los speciale MBR en FixBoot reparatie tools te krijgen.


Ferry
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Tips en Trucs voor PC en Tablet

Bericht door ferryvaneeuwen »

Als rechtgeaard Kombuizer horen we eigenlijk een kompas op onze iPad te hebben. Hoe weten we anders welke kant we uit moeten en uit welke hoek de wind waait? Deze zijn gratis te downloaden uit de iTunes App store.

Ik heb er twee op mijn iPad staan. De eerste is U-Kompas, simpel en strak gestileerd. Een doorlopende graadverdeling ontbreekt. De tweede is C++ (Kompas++) HD. Goede graadverdeling. Zelf vind ik de laatste het beste maar smaken verschillen. Uiteraard zijn er nog wel meer kompas apps te vinden.

Van een geheel andere orde is de versnellingsmeter ook wel accelerometer genoemd. Ik neem de iPad wel eens mee in de auto, wel als passagier anders is het bloedlink. De versnelling in de X en Y richtingen is dan goed te volgen aan de hand van de wijzers. De Z richting geeft de versnelling van de altijd aanwezige zwaartekracht aan, 9.81 m/sec^2. De app geeft dit echter aan als -0.98xxxx, het minteken omdat deze naar beneden gericht is. Zouden we de iPad van een grote hoogte laten vallen dan is de versnelling 0 omdat de versnelling van het vallend object nu even groot is als die van de zwaartekracht. Hier is de app Accelerometer Visual te downloaden. Na installatie het eerste scherm maar overslaan, klikken op het rondje rechts onderin.


Ferry
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Tips en Trucs voor PC en Tablet

Bericht door Bob R.I.P. »

Je mag er van denken wat je wilt, maar denk toch maar even na.
Bob

Edward Snowden: 'Stop met services als Dropbox'

Door wesleyb op ma 13-10-2014, 10.29

Edward Snowden heeft aangegeven dat het verstandig is om te stoppen met populaire internet-services en -diensten als Dropbox, Facebook en Google, mocht je ook maar een beetje om je eigen privacy geven.
Dat geeft Snowden aan tijdens een kort interview, dat onderdeel was van The New Yorker Festival, waar de beste man werd gevraagd wat we nou het beste kunnen doen in het kader van onze privacy beschermen.
Z'n eerste antwoord was dat we anders naar de overheid moeten kijken dan we nu doen. De overheid houdt ons op verschillende manieren in de gaten en mensen vinden daar niets meer van. Die mensen zeggen dan ook: "Ik heb niets te verbergen".
Maar, zo geeft Snowden aan, als dat nu al je standpunt is, dan ben jij degene die het beleid van de overheid goed praat. Maar in zijn ogen zou de overheid daar in alle gevallen verantwoordelijk voor moeten zijn.

When you say, ‘I have nothing to hide,’ you’re saying, ‘I don’t care about this right.’ You’re saying, ‘I don’t have this right, because I’ve got to the point where I have to justify it.’ The way rights work is, the government has to justify its intrusion into your rights.

En op individueel niveau zouden mensen er goed aan doen te stoppen met populaire internetdiensten, zoals Dropbox, omdat de informatie vaak niet versleuteld is. Dropbox geeft aan dat veiligheid hoog in het vaandel staat.

Dit bericht is geheel of gedeeltelijk overgenomen uit de volgende bron(nen):

•TechCrunch

't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.


Plaats reactie