Windows 10

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Windows 10

Bericht door Bob R.I.P. »

Theo kan je niet terug gaan met systeemherstel? Heeft bij mij geholpen toen de zaak vast liep. Sterkte.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Windows 10

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, terug naar de vorige versie heb ik overwogen, maar dat is opnieuw uren werk en Windows waarschuwt voor allerlei ongemakken als je dat doet en bovendien begon het probleem zomaar spontaan terwijl er nog helemaal geen sprake was van een update. Met deze resolutie kan ik werken, al is het niet bepaald prettig aan de ogen. Dat die kok van Kombuispraat een stukkie kleiner en een stuk breder is geworden, is niet zo erg.
Ik kan alleen maar vermoeden dat het toch mijn videokaart is. Ik heb er zo'n pest aan om weer een hoop tijd te verknoeien met hat machien uit de hoek te halen en alle draden los te maken en naar de computerboer te sjouwen.
Mijn dag is weg terwijl ik zo keurig op schema lag. Ik hoop dat iemand goede raad weet en anders morgen maar weer verder zien.
Alleen systeemherstel helpt nu niet meer, want ook dan wil hij alleen maar terug naar die vorige versie van Windows 10.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door jdbvos »

Op "Instellingen" naar "Bijwerken en beveiliging" klikken, en dan "Problemen oplossen" en gewoon proberen te zoeken naar diverse onderdelen.
Op de site van Microsoft zijn ook probleemoplossers te downloaden, die 'de zaak' scannen en/of oplossen....
Heb je die SFC (system File Checker) procedure die ergens in dit topic staat, al geprobeerd ?
Ook Radion opnieuw installeren (downloaden) is een optie, maar dan moet je via Systeem of mbv het pirisoft-programmaatje Specci wel weten welke je precies hebt....
Zoek eens hier: https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... bleshooter
of hier: https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... windows-10
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Windows 10

Bericht door v+d »

Theo, niet dat je er iets aan hebt, maar vandaag ging ik even op het kombuis kijken.
Het beeldscherm ging even op zwart en toen het terug kwam was de kok kort en dik geworden.
Het lijkt dus ook hier voor te komen! Vandaag als ik veel zin heb zal ik eens proberen uit te zoeken wat er aan te doen is zonder systeemherstel en terug zetten naar de vorige versie.
Als ik al resultaat zou hebben meldt ik dat hier wel. Het is verder voor mij niet zo urgent, het ding doet verder alles wat het doen moet.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2199
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Windows 10

Bericht door Jinny »

Typisch Windows probleem waarschijnlijk, hier met Linux niks mis.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Windows 10

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ach, typisch Windowsprobleem...? Ik heb voor het eerst eens een probleempje, dus ik klaag niet. Windows 10 heeft bij mij steeds feilloos en heel plezierig gewerkt. Ik heb vandaag nog geen tijd gehad om me er verder in te verdiepen, dus ik red me nog maar even met dat vervormde beeld. In Word is het eigenlijk best prettig aan de ogen en daar zit ik toch het meeste naar te kijken. Times New Roman 12 punten op anderhalf regelafstand in afdrukweergave en op een grootte van 125% is een tikkie horizontaal uitgerekt bepaald fraai te noemen. :-D
Ik had geen tijd omdat vanmorgen de vaatwasser mijn aandacht opeiste. Die heeft twintig jaar probleemloos gedraaid en nu had hij opeens kuren. Ze maken tegenwoordig ook geen kwaliteit meer. :roll:
Hij draait nu een tweede keer proef en over drie kwartier weet ik of ik het probleem heb opgelost. Zo niet, bellen we toch maar een servicemonteur.
Zo blijft het leven zelfs op het Griekse platteland toch altijd weer verrassend.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Windows 10

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

omdat vanmorgen de vaatwasser mijn aandacht opeiste
Staat die misschien op dezelfde groep als de waterkoker? :)
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol: :lol:
Oost, west...ook best
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Windows 10

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Nee, dat niet. En gelukkig bleek na de tweede proefwasserij dat ik het probleem had opgelost. :-D
Zo liep het toch nog goed af.
Morgen maar weer eens naar mijn monitorresolutieveranderingsproblematiek kijken. Nu eerst nog wat pagina's vertalen, want ik loop achter. Het zijn de laatste loodjes; ik had zondagavond klaar willen zijn. Dat ga ik waarschijnlijk niet meer redden. Maar ik heb nog tijd, gelukkig.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Windows 10

Bericht door v+d »

Nou, na een middag klooien en zelfs systeemherstel, wat hier met die drie koperdraadjes eindeloos duurt, is de kok nog steeds kort en dik. Ik ben ermee gekapt voorlopig, word is goed te doen en als ik die kok niets te vreten geef wordt ie hopelijk vanzelf mager :wink:
Door het geklooi met het vorige kastje van de provider moesten er ook nog diverse updates ingeslagen worden, het kattenhospitaal vraagt ook aandacht, de goten moeten nog bladvrij gemaakt worden en dat heeft voorrang, wil ik over een week rustig naar de Portugezen kunnen vertrekken.
Dus van mij komt de oplossing voorlopig niet, tenzij iemand van de 50 plus computerclub nog een idee heeft dan meld ik het hier


Plaats reactie