Windows 10

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door ferryvaneeuwen »

Eric schreef:wordt nu ook telkens uitgelogd.
Het kan te maken hebben met de Security settings die dikwijls te vinden zijn onder Tools. De website die er steeds uitklapt onder de Trusted Sites brengen. Idem als er ook nog een Privacy tab aanwezig is. Wel de browser opnieuw starten. Ik dacht dat Chrome minder last had van dit euvel.

Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Windows 10

Bericht door Bob R.I.P. »

Mijn PC ziet de DVD speler annex brander niet meer na de Windows 10 update. Ik heb al gekeken naar drivers up-dates maar kom er daar niet uit met al die andere programma's die gedownload moeten worden. Op welke site kan ik terecht om zonder problemen de driver te downloaden.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Sparkymul
Berichten: 526
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:14
Locatie: Warder

Re: Windows 10

Bericht door Sparkymul »

Probleem op probleem met windows 10...

Het wijzigen van Windows 8.1 naar Windows 10 heeft bij mij alleen maar voor problemen gezorgd.

Het opstarten met 10 duurt een eeuwigheid. De printer wordt niet meer herkend. Kombuispraat en andere sites zijn niet meer goed te benaderen.
Ik zat te stoeien met de favorieten etc. etc.

Ik heb daarom besloten om weer terug te gaan naar 8.1 (waar ik overigens ook niet echt enthousiast over ben) en daarbij gekozen voor de
fabrieksinstelling. De consequentie was wel dat ik alle persoonlijke bestanden eerst op stick moest opslaan en dat bepaalde programma's
opnieuw geïnstalleerd moesten worden. (b.v. CCleaner en McAfee).

De PC is nu weer supersnel en Kombuispraat is weer met één klik op mijn scherm. :wink:

Sparkymul
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Windows 10

Bericht door b-bootsman »

Hallo Bob.

Heb je al eens gekeken bij instellingen daarna in de zoekbalk intikken oude verder hoef je niet eens.
Krijg je een hele riegel met oplossingen o.a. in programma's in oudere windows versies.
Windows 10 heeft geen dvd speler meer maar er zijn wel alternatieven.
Groetjes Bob.V.
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Windows 10

Bericht door warbout »

Dat is de reden dat ik geen Windows 10 neem.
We kunnen nog enkele jaren verder met Windows 7 en 8 zonder problemen.

Prettig Weekend,
Willem. W
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
rob niezing (R.I.P.)

Re: Windows 10

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Môgge,

Dat is de reden dat ik op 7 blijf zitten, al die nieuwe programma's wil nog geen verbetering zeggen :mrgreen: waarvan akte :lol:

Gr. Rob
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Windows 10

Bericht door Bertus. »

rob niezing schreef:Môgge,
Dat is de reden dat ik op 7 blijf zitten,
Gr. Rob
Hoi Rob,

Dus je What Port doet het nog wel :!: :!: :!: :wink: :lol:

Mvg. Bertus.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Windows 10

Bericht door Bob R.I.P. »

Vrijdag liep de computer vast met Windows 10. Weg gebracht en dinsdag weer terug met Windows 7. De waarschijnlijke oorzaak van het vastlopen is volgens de computerdeskundige dat op deze computer AVG als virusscanner stond. Samen met Windows 10 schijnt het een ramp te zijn. Waarvan nota.
Nu zit ik met het probleem dat alles weg is en ik opnieuw moet beginnen. Fijn he :twisted:

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Windows 10

Bericht door Bertus. »

Hallo Bob,

Ik heb nu ± twee weken W 10, met virusscanner
Avira Free, ( die heb ik al een paar jaar) en nog geen
problemen gehad. ( laat ik afkloppen ) :wink:

Bertus.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door ferryvaneeuwen »

Dat AVG niet goed zou samenwerken is een fabeltje, dat geldt alleen voor de oudere versies. AVG 2013, AVG 2014 en AVG 2015 zijn allemaal compatibel met Microsoft Windows 10 en werken zonder beperkingen. Voor de oudere versies is een update beschikbaar. Zelfs voor de release van W10 was er al een update beschikbaar dus die man moet niet zeuren. Het zou voor AVG zelfmoord geweest zijn als ze dit niet konden oplossen.

Het is eigenlijk best wel brutaal en irritant om je harde schijf zonder overleg met jou te formatteren en er ongevraagd Windows 7 op te zetten, althans zo begrijp ik het. Zo kan ik ook repareren, gauw klaar dat wel.

Er zijn legio mogelijkeden om belangrijke data er eerst af te halen, ook al werkt de PC niet meer. Er is op het internet genoeg 'rescue' software te vinden die dit zonder probleem kan. Het eenvoudigste is misschien nog om de gratis Linux software zoals Ubuntu of Knoppix te downloaden en op een schijfje te branden. De PC start dan vanaf deze schijf, daarop staat het hele OS, op en is de harde schijf zo te bereiken en kan belangrijke data weggeschreven worden naar bijvoorbeeld een externe schijf of USB stick.

Maar slimmer is natuurlijk om de PC gewoon te repareren, daar vraag je tenslotte om. Dat kan door bijvoorbeeld de 'Kaspersky Rescue Disk 10' op een schijfje te zetten en hiermee de vastgelopen PC mee te repareren. Ook AVG heeft zo'n Rescue Disk op de website staan. Op dat idee is die 'reparateur' kennelijk niet gekomen.........


Plaats reactie