Windows 10

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Windows 10

Bericht door Bob R.I.P. »

Daarom geen wachtwoord voor je computer.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

Robert Delhaye
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2013 12:45
Locatie: London, UK

Re: Windows 10

Bericht door Robert Delhaye »

Microsoft Windows 10. Ik heb er nog maar één (ernstig) probleem mee gehad, waarover dadelijk meer. Als je Windows 10 wil downloaden doe dat dan alleen vanaf een computer "bouwjaar waarop Windows 7 al geïnstalleerd was bij levering". Met andere woorden een oudere computer / laptop / notebook die nog uit het XP- of Vista-tijdperk is, en later werd ge-upgrade naar Windows 7, zal problemen geven.
Er is nog veel verwarring over Windows 10. Zo komt er vóót het einde van dit jaar een belangrijke update, en die gaat Windows 10.1 heten. Maar? Maar, vertelt Microsoft ons niet dat de updates vanaf nu gewoon blijven komen en het hele spul Windows 10 blijft heten? Nee, na iedere update gaat het hele spul weer anders heten, zo komen we aan Windows 10.2, 10.3 en uiteindelijk 10.9... op mijn vraag wat er na 10.9 komt had de Microsoft-man geen antwoord... Dus uiteindelijk kan een Windows 11 niet uitblijven...
(Voor diegenen die zich afvragen waarom er nooit een Windows 9 kwam... dat had te maken met de wetgeving in de Verenigde Staten van Amerika, die liet niet toe een gratis update te geven onder de naam 9, dus het werd: 8.1 (acht plus één is negen).
Mijn eerder genoemde probleem is: opeens, zomaar ineens, stopte mijn toetsenbord er helemaal mee. Geeneen toets deed het nog. Alleen een raar mechanisch klikje, hoorbaar via de luidsprekers. De fabrikant van de computer hardware (hardware) opgebeld, die zeiden me niet te kunnen helpen, daar zij de computer hadden geleverd met Windows 8 aan boord, en ik was ge-upgrade naar Windows 10... Dus... hun verantwoordelijkheid niet meer. Microsoft gebeld, na ongeveer drie uur wachten een technicus aan de lijn, ja, ja, ja, ja, zei hij. Hij wist ook niet waar het aan lag... toen maar besloten in onderlinge overeenstemming om de "computer naar een eerdere toestand" te herstellen - géén gemakkelijke opgaaf, daar het toetsenbord niet functionereerde...
Uiteindelijk was de computer weer naar "een eerdere toestand hersteld". Het toetsenbord functioneerde weer naar behoren, en doet dat nu, een week of twee later nog steeds.

Nu we toch bezig zijn met Microsoft. Op deze dezelfde HP heb ik ook al een tijdje de evaluatie-versie van Microsoft Office 2016 gezet. De evaluatie-versie is de professionele versie, en razendsnel. Ik vond Office 2013 al perfect. Eergisteren Office 2016 (de release-versie) op m'n "hoofdcomputer" (een zéér krachtige ASUS) gezet. Dat is een 'home' versie. De lay-out van de release-versie is duidelijker dan die van de evaluatie (pre) versie. Ook is het beter en gemakkelijker mogelijk om met grafieken en illustraties te werken. Met andere woorden, je kunt er zelf een behoorlijk professioneel boek, rapport, onderzoek, tijdschrift etc. me maken.
Office 2016 vereist minstens een Windows 7 computer.

Op de ASUS blijf ik, in ieder geval nog tot begin 2016, het Windows 7 besturingsprogramma gebruiken. Waarom? Nou, gewoon, ik vind het leuk om zowel 10 als 7 in huis te hebben...

met vriendelijke groet,
Robert
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Windows

Bericht door ferryvaneeuwen »

Het valt mee dat Microsoft met Office 16 voor thuisgebruik nog een softwareversie op de markt brengt want voor zakelijk gebruik ben je aangewezen op Office 365 waarvoor je een abonnement moet afsluiten, dus een heel ander verdienmodel. Dit programma is een webversie, er staat geen echte programma software meer op de PC.

Uit privacyoverwegingen ben ik daar geen voorstander van want althans volgens mij kan er, als ze willen, meegelezen worden met alle correspondentie, bedrijfsgegevens ook via spreadsheets in Excel en Power Point presentaties want het zit allemaal in de Cloud. Je geeft in feite je hele hebben en houden uit handen. En 'willen' doen ze tegenwoordig best wel, daar kan je vergif op innemen. De gegevens worden wel versleutel maar voor overheidsinstanties is dat nooit een probleem geweest anders maken ze wel een back-door op een plek waar het nog niet versleuteld is.
Office 365 applications use encryption; transmissions intercepted by anyone without authorization can't be read.
Het Office 365 Trust Center hacken is een mogelijkheid of autorisatie verkrijgen dat is het eenvoudigst. De Amerikanen wrijven zich waarschijnlijk nu al in de handjes want die hebben uiteraard de benodigde autorisatie. Wat dit betreft maak ik me al lang geen illusies meer......

Er zijn wel voordelen te noemen omdat bijvoorbeeld zelf updates uitvoeren niet meer nodig is en ook uit een oogpunt van back-up is het een verbetering want daarmee is het bij de meeste bedrijven bar slecht gesteld.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Windows 10

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

het zit allemaal in de Cloud
The Sky is the Limit. :wink:
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door ferryvaneeuwen »

Tja, het is maar hoe je het bekijkt...... :)
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (164.71 KiB) 8412 keer bekeken
Jaap van Dorp
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mar 2005 15:26
Locatie: Brookfield, Connecticut, USA

Re: Windows 10

Bericht door Jaap van Dorp »

enige probleem dat windows 10 me aan doet, is dat ik ik bijna geen tekst kan hi-lighted voor copy and paste !
heeft iemand anders daar ook last van??
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door ferryvaneeuwen »

Misschien gaat het beter als je de ClickLock in de muiseigenschappen inschakelt.
Bijlagen
image.png
image.png (61.72 KiB) 8364 keer bekeken
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Windows 10

Bericht door gerard tenerife »

Bij de H.A.L. geloven ze wel in Windows 10, vandaag is het op de ms Rotterdam, in Rotterdam geinstaleerd en volgende week op de Prinzendam in Barcelona.
Maar ik wacht nog even :wink:
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Windows 10

Bericht door cenaprints »

Ik ben sinds een paar weken de (on)gelukkige bezitter van de zo geroemde Windows 10. Ik had op m'n oude compter Windows XP Professional geinstalleerd en alles werkte zoals ik het wou. Video recorder aansluiten en overzetten in een file of op een DVD, geen probleem. Foto's van digitale camera via Adobe in de computer opslaan (Picasa). Ik ben zo stom geweest on dat Windows 10 gedrocht te kopen en op een nieuwe computer te zetten.
Voordelen: Het werkt snel (m'n oude compu begon traag te worden, ook misschien omdat er teveel aanzat en dat moest dat oude beestje allemaal meeslepen maar het funtioneerde allemaal). M'n oude compu "herkende onmiddelijk wat werdt aangesloten.
NADELEN van Windows 10: De computer WIL de video camera, een Sony TRV530E niet herkennen. Het is te gebruiken zowel als video- als foto camera. Okee, het is "al" uit 2000. Hier zeggen de lui van Sony "it is obsolete" toen ik een klein probleem had met het apparaat en wilden mij een nieuwe camera aansmeren. Ik kan kan geen videos opslaan of branden op DVD omdat de compu, zeg maar Windows 10, doet alsof er niets is aangesloten. Het download program inclusief de Sony DVD wordt geweigert. Mijn vrouw heeft een Olympus digitale camera, wanneer ik foto's wil opslaan komt er op het scherm dat het "Macromedia projector" niet werkt en kan dus niets doen. Het Macromedia projector is een onderdeel van Adobe en schijnt sinds 2005 problemen te hebben. Mijn vraag waarom gebruikt Microsoft zo'n program wanneer bekend is dat het problmatisch is. In weinig woorden: Windows 10 kan niet worden gebruikt om video's of foto's op te slaan simpelweg omdat de camara niet wordt (h)erkend. Ik kan de camera's aansluiten maar er gebeurt NIETS en het scherm blijft maagdelijk. Ik heb helaas m'n oude compu weggegooid, heb alleen de harddisk bewaard.
Wie van U weet een of DE oplossing, behalve dan het kreng het raam uitgooien en dat kon ook niet omdat de ramen niet ver genoeg opengaan in verband met de airco.

Ik kijk in spanning uit naar goede raad. Ik ben GEEn compu freak, omdat ik pas sinds 2008 een compu heb en het meestal gebruik voor fot's of video's en natuurlijk het bekijken van Kombuispraat. Ik zit dus niet te pielen met rechterklik achteruit en dan twee maal links vooruit.
Nogmaal Beste vrinden, alle raad is welkom. Voor de goede oplossingen zal ik een ijskoude Bean wiskey with honey klaarzetten.

Met groeten van Cor
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2199
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Windows 10

Bericht door Jinny »

Stomme vraag misschien, maar goedkope pc aanschaffen en de HD overzetten?
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?


Plaats reactie