Windows 10

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Robert Delhaye

Re: Windows 10

Bericht door Robert Delhaye » 27 okt 2017 15:48

Is er iemand die weet hoe je kunt weten of je wel of niet Windows 10 Fall Creator 1709 hebt? Dat zou, als je computer aan de beurt is, automatisch moeten gebeuren, maar ze zeggen dat je het ook kunt forceren.
Controleren zou als volgt moeten gaan: startknop > instellingen > systeem > info. Maar daar wordt ik niets wijzer van.
Forceren zou moeten via: nu bijwerken > startknop > bijwerken en beveiliging > windows update > controleren op updates, maar dat werkt niet.
Who knows?

met vriendelijke groet,
Robert.

b-bootsman

Bericht door b-bootsman » 27 okt 2017 16:33

Hallo Robert.

Bij mij werkt het wel,Systeem beeldscherm meldingen.
Ga naar info en achter versie staat bij mij 1703 dus heb ik 1709 nog niet.

Groet Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.

RobertB
Contacteer:

Bericht door RobertB » 27 okt 2017 16:38

Ik heb ook 1703, maar de ervaring leert, dat de update vanzelf komt. Dit is gefaseerd om drukte te vermijden. Geduld is een schone zaak.
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl

Robert Delhaye

Bericht door Robert Delhaye » 27 okt 2017 17:41

Ja, allemaal goed en ok, maar in de krant staat dat je het kan forceren, en ik heb meer dan één computers, waarvan ik er eentje gebruik om deel te nemen aan beta-versies, test-versies en zo allemaal meer. Nou ja we zien wel, misschien weet ik morgen meer.

In ieder geval bedankt om mij te helpen!

met vriendelijke groet,
Robert

- Viva Catalonia -

Bob

Bericht door Bob » 27 okt 2017 17:56

Thomas ik heb gedaan wat je adviseerde. De omstreden partitie (D) staat er op, maar niet zo als het hoort, zoals je op de foto kunt zien.
schijf indeling.jpg
schijf indeling.jpg (23.95 KiB) 586 keer bekeken
Als ik er met rechts op klik krijg ik HELP.
Omdat de computer normaal werkt en ik het videoprogramma met de fout niet meer gebruik, laat ik het zo. Nogmaals bedankt.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

TBH

Bericht door TBH » 27 okt 2017 20:47

Bob, vreemd dat je hem in je verkenner niet ziet, is er dus wel, zelfs in orde.
eerst aanklikken en dan met je rechtermuisknop moet een submenu komen, 1 van de opties is verkenner.
Vreemd dat je dat submenu niet krijgt.
GRT
Thomas
Laatst gewijzigd door TBH op 27 okt 2017 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

TBH

Bericht door TBH » 27 okt 2017 21:08

Voor de Windows 10 updaters
Tot April 2017 was het (hoofd)versie 1703
Met de Creator's update werd dit 1706
Fall Creator's update is 1709
Middels instellingen kun je de versie achterhalen, je kunt ook met de rechtermuisknop op de Windows 10 startknop drukken voor het tekst menu
Kies dan uitvoeren, vul in Winver en druk op enter/klik op OK
In een blok wordt Versie en build getoond.

Bij een aantal mensen blijkt de Creator's update van April nog niet geinstalleerd te zijn.

Als je naar onderstaande website gaat en kiest voor 'update nu' wordt er geupdate naar 1709 laatste versie ongeacht of je huidige versie 1703 of 1706 is.

https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10

Vergeet niet een backup te maken van je belangrijke bestanden.

Let op, afhankelijk van internetsnelheid(downloaden) en processorsnelheid, kan dit wel een half uur tot een uur duren.
In gang zetten(niet alleen downloaden maar updaten) en daarna wordt PC aantal malen vanzelf opgestart, kunt dus gewoon via een
andere PC/Laptop op kombuispraat verder gaan.

Succes,
Thomas

Robert Delhaye

Bericht door Robert Delhaye » 28 okt 2017 19:18

Hallo Tomas,

Bedankt voor je raad en link. Ik heb vanmiddag de laatste herfst-update geïnstalleerd. Het ging een beetje langzamer dan verwacht. Ondanks het feit dat deze computer (een game-laptop uit 2011) een i7 processor heeft, maar ik weet de download-snelheid van de provider niet, en ik heb alles gedaan via WiFi (kon de kabels nergens vinden) ;-))

Morgen de andere computer updaten, een meer recente laptop die is geleverd met Windows 10, maar met een (veel) zwakkere processor, eens kijken of hoe dat verloopt... sneller?

met vriendelijke groet,
Robert

TBH

Bericht door TBH » 28 okt 2017 19:47

Beste Robert, een i7 processor uit 2011 is echt niet hetzelfde als een huidige i7
Het kan dus zomaar zijn dat je andere laptop die nieuwer is (geleverd met windows 10 = jonger dan Juli 2015)
maar een i3 of i5 processor heeft, sneller is dan die 'oude' laptop.

GRT
Thomas

Robert Delhaye

Bericht door Robert Delhaye » 28 okt 2017 22:19

Ja, een langzaamdraaiende veel pk's leverende scheepsdiesel is ook niet meer van deze tijd.

Maar of een laptop uit 2011 oud is weet ik nog zo niet. Bij mij aan boord werkt een uit Iran afkomstige jonge vrouw, zij heeft een laptop van hetzelfde merk als de mijne, een Asus, maar eentje van inmiddels 11 jaar oud..., nooit problemen mee gehad. Asus schijnt het enige veilige computermerk te zijn vanwege niet gemaakt in China, dus geen malware.

Vr. Gr. Robert.

Robert Delhaye

Bericht door Robert Delhaye » 29 okt 2017 12:34

Na het upgraden naar Fall Creators 1709 is er meteen al weer een nieuw probleem: ik kan niet meer printen.

Ik heb gekeken op de technische hulp internet-tips van microsoft gebruikers, maar ik snap niet wat ze bedoelen. Iets dat de printer het commando 'print' van deze nieuwe Windows 10 update niet zou herkennen. Mijn printer is een HP en nauwelijks twee jaar oud...

Wat nu?

met vriendelijke groet,
Robert.

TBH

Bericht door TBH » 29 okt 2017 13:54

Staat ie geselecteerd als standaard printer ?
(Instellingen->Apparaten->Printers en scanners)
Let op, zet het vinkje ook uit bij 'mijn standaard printer door Windows laten beheren'
Als je meerdere printers hebt of regelmatig bijv. naar een PDF printer print
gaat Windows er vanuit dat de laatste printer je standaard printer wordt, dat wil je meestal niet.
Eventueel laatste drivers van HP downloaden en installeren.

Succes,
Thomas.

Allen

Bericht door Allen » 18 nov 2017 22:14

De machinekamer van m'n leptoppie vertoonde het laatste uur wat kuren. :(
Het ging wat met horten en stoten. :?
Daarna kreeg ik de melding dat ik het apparaat opnieuw diende te starten.
Blijkt de "Fall Creators update" te zijn geïnstalleerd.
Zomaar, zonder voorafgaande melding. :shock: :mrgreen:
Grtn

v+d

Bericht door v+d » 19 nov 2017 10:13

Het is maar wat met je buiten je bovenkamer geplaatste geheugen. Je kunt niet meer zonder, dat is de ongein ervan :wink:
Wij hadden hier al weken gedoe met uitvallen, wegvallen, omvallen, het leek het echte leven wel.
Iedereen raadde iets anders aan, 4G, andere provider, KPN bellen, totdat ik een vriendelijke jongeman van XS4ALL aan de telefoon kreeg die de tijd nam voor zo'n fossiel als ik onderhand ben. We namen samen even het hele proces door, uitslag was; bij u is alles prima in orde!
Uw Speedtouch kastje is 15 jaar oud en moe, ik stuur u vandaag gratis een FRITZ!box en als u kans ziet dat ding zelf te installeren gaat het weer als de gesmeerde bliksem. Kijk met zulke jongens is samen te werken :)
Enfin, alles doet het weer, de foto's vliegen het kombuis op en ik hoef een verhaal maar 1 keer te typen, wat een zegen!
Waarom duurde het zolang voordat ik @#$%^d de juiste persoon aan het lulijzer kreeg, enfin probeer de KPN eens te bellen :lol:

Windows 10, ik vind het prima.

Theo Horsten
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten » 23 nov 2017 17:48

------------------------
Ik heb vrijwel nooit pc problemen, maar nu wel en gelijk goed raak ook, want het heeft me een hele vertaalwerkdag gekost.
Het probleem is dit:
  • Ik gebruik Windows 10
  • Ik heb een LG monitor type Full HD 24M380
  • In de pc zit een ATI Radeon HD3850 videokaart
Dat spul heeft steeds foutloos gewerkt. Tot ik vanmorgen even een bakkie koffie ging halen. Toen ik terugkwam, was de resolutie van mijn beeldscherm zomaar veranderd. Geen gezicht, alles vervormd, niet mee te werken.
Die LG monitor heeft "on screen control", dus die ingeschakeld en die zei: Je gebruikt een resolutie van 1024 x 768. Daar moet je 1920 x 1080 van maken.
Maar dat laat Windows niet toe; die kent die resolutie plotseling helemaal niet.

Zoeken naar nieuwe drivers, wat niets opleverde omdat hij telkens weer zegt: "Je hebt de nieuwste drivers al!"
Tot ik op zeker moment zover was dat ik terug kon gaan naar een vorige driver van mijn videokaart en ziedaar: dat hielp. Ik was terug in de juiste resolutie.
Maar intussen kwam ik ook een update tegen voor Windows 10, dus ik dacht, misschien is het goed om die meteen ook maar te installeren, ben ik helemaal up to date.
Dat bleek een update te zijn naar de versie 1709. Daar is het machien uren en nog eens uren mee bezig geweest, met telkens weer opnieuw opsstarten. En toen hij eindelijk klaar was... was ik weer terug in die shitresolutie van 1024 x 768 en was ik weer net zover. Met het verschil dat ik nu niet meer terug kan naar vorige drivers van videokaart of monitor. Die mogelijkheid kent hij plotseling niet meer.

Het vreemde is dat als ik bij apparaatbeheer naar de driver van die Radeon kijk, daar gemeld wordt dat er geen driver geïnstalleerd is. Maar vraag ik dan om de driver bij te werken, dan meldt hij dat ik de nieuwste driver al heb. Ga ik naar Radeon om daar de nieuwste drivers op te halen en te downloaden, dan zegt ie: "Die heb je al, man."

Ik word er niet goed van. Ik heb nu een resolutie ingesteld die werkbaar is, 1280 x 1024, maar de boel is wel vervormd. De juist resolutie 1920 x 1080 is nergens te vinden.

Wat kan hier het probleem zijn en wat kan ik doen? Wie helpt een oude schipper die op het Griekse platteland krakend omhoog is gelopen?

------------------
Website: Schepen & Boeken

Oh my friend we're older but no wiser
For in our hearts the dreams are still the same.
Those were the days my friend...

v+d

Bericht door v+d » 23 nov 2017 18:00

De enige direct werkbare oplossing is terug te gaan naar Windows van voor de laatste updaten.
Dan kan je in ieder geval verder met je werk. Intussen meldt zich dan wellicht iemand die precies weet hoe de laatste updaten er goed op te krijgen. Ik had hetzelfde geintje met de printer, die heb ik overigens weer aan de gang gekregen met opnieuw installeren.

Plaats reactie