Windows 10

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Windows 10

Bericht door Cor Leliard »

Kreeg vorige week( 30 aug ) een mailtje van windows dat ik windows 10 kom down loaden.
Meteen dezelfde dag gedownload, was een fluitje van een cent.
Ja, en dan moetje er mee werken. Sommige dingen waren nieuw maar werkten super snel.
Andere programma';s was even wennen.
Ook het opzoeken van je oude gegevens en documenten , foto's etc etc.
werkt super snel , eenmaal dat je er achter bent hoe ze te vinden.
Al met al ben ik er tevreden over.
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle

Gebruikersavatar
Elstoplo
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 mar 2005 20:22
Locatie: Santpoort-Noord

Re: windows 10

Bericht door Elstoplo »

Wacht maar af Cor, na 6 maanden krijg je van Microsoft de melding dat het pakket geregistreerd moet worden.
Met andere woorden; KOPEN!!!
Het is dus een instinker van de bovenste plank.
Vult u rustig aan!
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: windows 10

Bericht door v+d »

Nou ja, dan kopen we het. Het werkt en snel, even omschakelen en dan gaat het als water van een eenderug!
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: windows 10

Bericht door ferryvaneeuwen »

Ik denk dat ik even pas met een upgrade naar Windows 10. Het verdienmodel gaat niet meer over het uitbrengen van nieuwe versies maar over het verzamelen van verkoopbare informatie en dat tikt wel aan met de vele miljoenen gebruikers. Het was ook te mooi om waar te zijn maar niets is voor niets in dit leven. Je privacy ligt op straat. Een aardige is bijvoorbeeld: "Your browsing data will be sent to Microsoft.” Need I say more.....
louis holleman

Re: windows 10

Bericht door louis holleman »

ferryvaneeuwen schreef:Een aardige is bijvoorbeeld: "Your browsing data will be sent to Microsoft.” Need I say more....
Het wordt in elk geval toegegeven. Wie weet - zelfs bij Microslop - eigenlijk wat er allemaal naar waar wordt doorgegeven? Wat hebben ze in zowel hardware als software ingebakken wat relevante of minder relevante info naar weet ik veel wie wordt doorgegeven? En eg nie alleen bij Megasof, ook bij Apple en weet ik veel wat.
In de jaren 80 ging al het verhaal dat ze bij Megasof ene afdeling niet eens wisten wat de andere afdeling erin geprogrammeerd had. Dat zal niet echt veranderd zijn. Misschien zit er wel een feature in die allerlei data naar de voormalige KGB stuurt, wie zal het zeggen?
En inderdaad, Microsoft zou Microsoft niet zijn als er niet ergens een listig addertje onder het gras zat... Bill Gates zijn miljarden moeten tenslotte bijgehouden worden :mrgreen:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Windows 10

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik hou me zo lang mogelijk bij windows7, bevalt me goed.
Pas als ik een nieuwe pc koop, waar ik nu mee werk is al 7 jaar oud.. moet ik wel overstappen.
Maar gelukkig kan bij windows 10 de muis en het toetsenbord gewoon gebruikt worden.
Al die andere hopsafladder hoeft van mij niet zo nodig.
En privacy, als je weken geleden op google gezocht hebt naar iets wat je wilt kopen en je hebt het al lang in huis, dan nog blijven de advertenties voor dat product je om de oren vliegen. :twisted:
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: windows 10

Bericht door Bertus. »

Elstoplo schreef:Met andere woorden; KOPEN!!!
Het is dus een instinker van de bovenste plank.
Hallo Elstoplo,

Als je Windows 7 - 8 of 8.1 hebt, dan is de Upgrade tot
juli 2016 GRATIS ( als je hem tenminste heb besteld ), daarna moet je KOPEN.

Bertus.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door ferryvaneeuwen »

Intussen blijkt Windows 10 eigenlijk een ordinaire spionagetool te zijn van de NSA en FBI. Je maakt het gratis, waarschijnlijk met behulp van overheidssubsidie, en iedereen wil het hebben want gratis. Ook in Windows 10 zijn de al bekende 'backdoors' ingebouwd. De NSA en FBI hebben daartoe daartoe programma's aangeleverd die door Microsoft in de diverse Windows versies werden ingebouwd. Via zo'n deurtje hebben deze instanties toegang tot alle computers wereldwijd. Alleen het aloude Windows 95 heeft ze niet. Zover niets nieuws.

Wel nieuw is dat in Windows 10 een keylogger is ingebouwd. Deze geeft de getypte tekst door naar één van de twee instanties of misschien nog wel aan meer gegadigden. Dus ook al je paswoorden, ook die van je bank, worden gekopieerd en opgeslagen. Zie in dit verband deze video. Een schaamteloze vertoning die elke beschrijving tart.

Alle verzamelde data van en over de gebruikers worden ten gelde gemaakt, dat brengt meer op dan nieuwe Windows versies te bouwen en ze ook nog te moeten onderhouden. Hetzelfde geldt met de gegevens verkregen via Skype, ook eigendom van Microsoft en Facebook, deels in handen van MS.

Helaas reageren bij aanvallen op onze privacy de meesten met zoiets berustends als: 'Ik heb niets te verbergen'. Behalve dan je paswoorden lijkt mij. Nee, ik zal nooit of te nimmer Windows 10 installeren. Gaat prima zo met mijn Windows 7. Ik ga toch eens kijken of ik ergens op het internet nog een kopie van Windows 95 kan vinden.......

En ja hoor, zie deze video!
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: Windows 10

Bericht door P.J.Schellingerhout »

[ Ik ga toch eens kijken of ik ergens op het internet nog een kopie van Windows 95 kan vinden.......[/quote]

Hallo Ferry
Ik heb nog een echte W 95, dus als je daar een kopie van wil moet je het maar melden.
Groeten Co
louis holleman

Re: Windows 10

Bericht door louis holleman »

Wowiezowie, Windoze 95... Weet je nog, het kwam rond de Kerst dat jaar eindelijk uit. Mensen gingen in slaapzakken voor de deur van de computerwinkeltjes bivakkeren om het maar niet te hoeven missen. Eindelijk een Windows compleet met GUI, muis en menu's die ook nog 's kon multitasken.
Nou ja?
Ik draaide destijds met Atari ST en TT machines, met een duits OS wat voor die 68000 computers geschreven was en ook multitasking was. Compleet met instelbare timeslicing. Dat had Windows 95 weer niet.
Microsoft adverteerde ook dat W-95 al op een computer met 4 Mb geheugen (megabyte hoor, geen gigabyte) kon draaien.
Nou dat gingen we dan eens vergelijken.
Waar je met je Atari gewoon zat te tekstverwerken EN in een spreadsheet zat te rommelen, intussen muziek afspelen en tussendoor nog een spelletje doend, hield het bij de W-95 al heel snel op als het eindelijk op je scherm stond. Ging je dan nog meer applicaties draaien, dan werd het een machine die bij -20 graden te dikke olie in zijn carter had, oftewel het was niet vooruit te branden. Als het al bleef lopen, want de befaamde blue screens vlogen je om de oren. Propte je er 4 Mb geheugen bij dan ging het wel iets beter, alhoewel de blue screens niet afnamen.
Wil je daar naar terug, Ferry? Ik heb geloof ik nog ergens een 286 of 386 moederbordje liggen... :mrgreen:


Plaats reactie