Windows 10

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Windows 10

Bericht door Allen »

NABRANDER:
Bij het plaatsen van tekst en afbeeldingen op Kombuis, wacht dan wel tot het ronddraaiende cirkeltje -linksboven- is gestopt en
de tekst en afbeeldingen op je scherm zichtbaar zijn voordat je één en ander weg klikt. :shock:
Grtn @Allen

Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door Brazuca »

Allen, bedankt voor de tips,maar daar ligt het niet aan.
Ik heb al zo´n 2 a 3 maanden last van dit euvel, terwijl ik voor die tijd er absoluut geen last van had. Dus het is geen typisch Windows10 probleem. Zelf heb ik de indruk dat mijn browser (Google Chrome) iets doet, wat de forum software niet verwacht, en daarop de gebruiker uitlogt.

Ik zal de komende dagen )dit weekend) eens via een andere browser inloggen, en kijken of het probleem blijft opspelen.
louis holleman

Re: Windows 10

Bericht door louis holleman »

Van dat opnieuw moeten inloggen heb ik hier (met Vista en Firefox) ook een tijdje last gehad, tot vorige maand. Het dook ineens op, je logde in en kwam opnieuw in het inlogscherm, waarna het wel goed ging.
Het is inmiddels (sinds vorige maand ergens) weer verdwenen, dus zoals ze dan zeggen: "schiet mij maar lek" :mrgreen:
scheepswtk

Re: Windows 10

Bericht door scheepswtk »

Goedenmorgen,
Het gebeurde bij mij ook een paar keer, zoals gebruikelijk bij mij! bel ik dan de server. Die avond was het stik druk maar er was niets loos zei men daar. Toch aangeboden om de router even terug te zetten naar fabrieksafstelling zo gezegd en zo gedaan nu al een dag of 4 geen probleem. Misschien iets om te overdenken eigen router of router van server terugzetten?????
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Windows 10

Bericht door Bertus. »

Over inloggen gesproken, sinds 2 jaar heb ik
Windows 8.1 op de laptop, en vanaf het begin
als ik de laptop 10 a 15 minuten niet gebruik
moet ik me weer opnieuw inloggen.( mooi kl*te )
Verder werk het prima, maar een dezer dagen
installeer ik toch maar de gratis W 10, en dan
maar afwachten hoe het gaat met het inlog gebeuren.

Gr. Bertus.
Gebruikersavatar
TBH
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 jun 2009 23:46
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door TBH »

Bertus
Voor Win8.1
Klik met je rechter muisknop op je bureaublad, kies:'Aan persoonlijke voorkeuren aanpassen' er opent een nieuw scherm.
Rechtsonder kies: 'Schermbeveiliging'.
Hier kun je schermbeveiliging en vertraging ingeven, waarschijnlijk staat bij jou het vinkje aan bij: 'Aanmeldingsscherm weergeven bij hervatten', zet vinkje uit, kies 'Toepassen' en sluit de boel.

Voor Win10
Klik met je rechter muisknop op je bureaublad, kies:'Aan persoonlijke voorkeuren aanpassen' er opent een nieuw scherm.
Links kies: 'Vergrendelingsscherm, rechts onderin kies: 'Instellingen voor schermbeveiliging'.
Rest is hetzelfde als in win8.1

Succes,

Thomas
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Windows 10

Bericht door Bertus. »

Hallo Thomas,

Als ik het zo doe zoals jij zegt, dan krijg ik
de volgende schermpjes te zien, maar geen vinkje.
Knipsel.3PNG.PNG
Knipsel4PNG.PNG
Gr. Bertus.
Gebruikersavatar
TBH
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 jun 2009 23:46
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door TBH »

Bertus, kijk ook eens bij energie instellingen en de geavanceerde opties hiervan.
Het kan dat je PC in de slaapstand valt, standaard staat dit ingesteld dat je dan een wachtwoord moet ingeven.
Speel hier eens mee, geen nood als je wat verkeerd instelt, je kunt met een knop altijd weer naar de standaard instelling voor betreffend schema (Gebalanceerd/Energiebesparing/Hoge prestaties).

Gr
Thomas
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Windows 10

Bericht door Bertus. »

Hallo Thomas,

Je kunt idd in (Gebalanceerd/Energiebesparing/Hoge prestaties)
instellen dat je geen wachtwoord meer hoeft aan te klikken om te
openen. Maar het wordt wel afgeraden, omdat anders iedereen
mijn laptop kan gebruiken.
Maar in ieder geval bedankt, ik weet nu hoe of dit moet.
Prettig weekend.

Gr. Bertus.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door Brazuca »

Ik gebruik nu 3 dagen de FIREFOX browser om op Kombuispraat in te loggen, en sindsdien geen enkel probleem gehad. Het probleempje -van het continue opnieuw moeten inloggen- zit dus in CHROME browser. Ik kan nu dus wat gerichter gaan zoeken in de instellingen van de CHROME browser, om te zien wat de reden is van het continue uitloggen. (of gewoon de FIREFOX browser blijven gebruiken). :roll:


Plaats reactie