computer gehackt

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
C.Donner
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jul 2014 21:26

computer gehackt

Bericht door C.Donner »

beste kombuisers, ik denk dat mijn pc gehacked is. traag, het lampje blijft konstant knipperen, maar al ik de internet kabel uittrek stopt dat geknipper. soms is mijn scherm een paar sekonden zwart, en is dan weer normaal. wie o wie weet een goed progje om dat er af te krijgen??? alle help is welkom!

Groets, cornelis.

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: computer gehackt

Bericht door jdbvos »

download, en run cureit van dr web.
heb ik goede ervaringen mee
Er zijn nog wel meer hele goeie, maar cureit zet zelfs windows ff stil om gescand te worden
Oost, west...ook best
C.Donner
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jul 2014 21:26

Re: computer gehackt

Bericht door C.Donner »

beste jdbvos, hartelijk bedankt voor deze tip! Ik ga nu mn bedje opzoeken, maar er morgen mee aan de slag, ik heb gemerkt dat een pc soms op een vergiet lijkt.... Nogmaal bedankt en ik laat het weten! groets cornelis.
C.Donner
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jul 2014 21:26

Re: computer gehackt

Bericht door C.Donner »

pffoeiii... opgelost! dank zei cureit en ook avast! in het rapport stonden twee virusen: ,,taboola.org" en ,downsec' . ik kom niet graag aan het register, maar nu moest ik wel . Een tip: op zoeken klikken en daar de naam invullen, na 5 minuten had ik er al een. er af gegooid. weer zoeken, nog een, die ,downsec' en eraf gegooid. dit was effe lelijk. afijn, de comp opniew gestart en het probleem was over. nog een tip: ik had draadloos aanstaan, en heb dat uitgezet. een vriend (nou ja, vriend?) vertelde een poos geleden dat hij draadloos inbrak bij de buren en op hun comp. berichten zat te zenden. geweldig he? :(

hier een uitdraai wat ik eraf gegooit heb.
Sleutelnaam: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Mozilla\Firefox\TaskBarIDs
Klassenaam: <Geen klasse>
Tijdstip laatst geschreven: 16-3-2016 - 10:24
Waarde 1
Naam: C:\Program Files\Mozilla Firefox
Type: REG_SZ
Gegevens: 308046B0AF4A39CB
Waarde 1
Naam: Taboola.org
Type: REG_SZ
Gegevens:


en die andere rotzak:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Google\Update]
"DownSecBelgium #OpGuerilla "=""
date//#3-16-2016*
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Google\Update\Clients]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Google\Update\Clients\{8A69D345-D564-463c-AFF1-A69D9E530F96}]

grrrroets cornelis
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: computer gehackt

Bericht door Bob R.I.P. »

Mooi dat je probleem opgelost is. Mocht je een computerprobleem hebben en je komt er niet uit, kijk dan eens op Nucia.nl In het uiterste geval kan je hun hulp inroepen.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
C.Donner
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jul 2014 21:26

Re: computer gehackt

Bericht door C.Donner »

goede avond Bob. Bedankt voor de tip die sla ik op. Die ,taboola' zat zelfs in programmas in configuratiescherm. die veroorzaakte rare dingen: als ik google of mozila opende kwamen er alemaal reclames over het scherm , goksites, autos, mooie dames enz. het leek de reclamebladen van de Lidl wel :shock: . en hij zat op 2 meer plaatsen in het register. Ik ga mischien een komplete herinstalatie doen van win7.
groets cornelis.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: computer gehackt

Bericht door ferryvaneeuwen »

c.donner schreef:ik denk dat mijn pc gehacked is
Nee hoor van hacken is geen sprake, zeer waarschijnlijk heb je het zelf binnengehaald met één of ander programma waar het mee gebundeld was. Nooit bij een installatie van een nieuw programma de 'Normal' installatie laten uitvoeren maar altijd de 'Custom' installatie, dan wordt meestal die ongewenste software zichtbaar. Vinkje ervoor wegklikken.

Taboola levert verder geen gevaar op maar is alleen vervelend en kan je PC behoorlijk vertragen. In zo'n geval draai ik zelf altijd eerst Malwarebytes die ze feiloos opspoort en kan verwijderen. Daarna als toegift nog Spybot die dan meestal nog extra ellende vindt. Niet afwachten maar standaard, bijvoorbeeld éénmaal per week, beide programma's op de PC loslaten.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: computer gehackt

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

China heeft de toekomst. China gaat Silicon Valley verre overtreffen, let maar op.
Ik gebruik nu al enige jaren Baidu, zowel voor beveiliging als voor opschonen. Dat is ook Chinees. Werkt als een fluitje. Destijds gedownload op aanraden van Dick Brazil. Ze hebben veel meer, ook een browser en een zoekmachine, maar die gebruik ik niet.
Verder ben ik heel voorzichtig met het downloaden van "gratis" software. Daar zit altijd troep bij. Ook bij bonafide software goed uitkijken wat ze daar verder stiekum bij proberen te stoppen.
C.Donner
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jul 2014 21:26

Re: computer gehackt

Bericht door C.Donner »

Beste Ferry en Theo, dat van china klop t , maar vlak Japan ook niet uit. Theo je hebt gelijk, ik had er een anti spyprogje opgezet toen dee die het al niet lekker meer. maar wat Ferry zei van die spybot dat is een hele goeie programma, maarrrr... die vond hem niet. :( en taboola heeft heb ik ondekt 2 verschillende vormen, nou, ik had de meest kwaaie kan ik zeggen. die andere van downsec gorilla (wat een naam??) was andere koek ik kon gewoon eerst mn register komen en Ik kreeg de tip van de buurman: opstarten in veilige modus en dan er af gooien. Dat lukte de derde keer pas. nou moet ik zeggen dat ik deze komp. 2e hands heb gekocht, er zaten een hoop fouten en reparaties aan, en dat voor 240 eurootjes..... ze hadden die win xp moeten houden, die werkte een jaar of 5 geleden een stuk beter... nou beste mensen, bedankt voor de tips, het werkt en rammelt weer groets van Cornelis :)
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: computer gehackt

Bericht door jdbvos »

Mooi dat het gelukt is, Cornelis !
Cureit is (al jaren !) een prima programmaatje, zelfs de gratis versie....
Malwarebytes is ook prima; run ik wel eens ná cureit, gewoon voor alle zekerheid....
Maar je hebt het prima aangepakt !
Oost, west...ook best


Plaats reactie