Een paar PC-vragen ...

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een back-up in Windows 10, maar vreemd genoeg staat er bij mij bovenaan:
Back-up maken en terugzetten (Windows 7)....
Is dit op andere pc's ook het geval? :wink:

backup.jpg
backup.jpg (97.32 KiB) 4761 keer bekeken

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, bij mij ook .... :shock: :?:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door jdbvos »

Bij mij niet ! Maar er wordt wél gevraagd of ik de vorige versie (bijv Win7) wil terugzetten.... !

Het werkt echt het beste via de RTFM-methode !! Idd: de "Read The F*ckin' Manual"-methode... Zie mijn vorige posting... 8)
Bijlagen
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (114.23 KiB) 4755 keer bekeken
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik blijf het vreemd vinden, dit is een nieuwe pc (Medion), geleverd met W10.
Ik maak regelmatig backups op de harde schijf en een extra backup op een externe harde schijf.
Het terugzetten heb ik nog niet uitgeprobeerd, ik heb een prima werkend systeem, dan ga ik niet lopen klooien.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door jdbvos »

Nee, ik snap het ook niet Jos....
Er is in alle versies van Win10 maar 1 backup-procedure, bij mijn weten....
Maar ik moet bekennen dat ik er nog geen gebruik van heb gemaakt: ik maak backups van m'n files op GDrive, OneDrive, én/of een externe schijf (nou net niet van die gecrashte hss :roll: ), dus ik kan alleen maar rapporteren wat ik hier zie in m'n programma....
Maar er staat duidelijk dat gemaakte backups vanuit W7 wél zouden moeten werken in W10.....
Een backup maken, en dat is wat Theo wil vlgs mij, zou dan moeten met die bovenste optie op mijn bijgevoegde blaadje......
Maar die manual zal ongetwijfeld uitkomst bieden, alhoewel ik moet bekennen zelf nog niet aan dat hoofdstuk te zijn toegekomen.... :mrgreen:

Ben zelf bezig om m'n "kennis" van Access (database) weer wat op te pompen.... Heb op twaark ooit een 14-daags cursusje (in 2007 bij het uitkomen van Office2007) gekregen omdat ik alle werkinstructies maakte, en ze in een database onder wilde brengen, dacht ik hier-en-nu ook ff een db'tje te maken....
Maar m'n "kennis" is behoorlijk verdampt, merk ik nu....
Krijg verdorie met een keuzelijstje niet eens een record opgezocht met iets simpels als een cm-aflezing van een tankpeil en de berekende inhoud van die tank.
Zó groot is het verschil tussen Office2016 en Office2007 nou toch ook niet ???
Nou heb je manuals en je hebt manuals....maar deze manual maakt het met al z'n voorbeelden er niet gemakkelijker op....jesses: zoek de juiste boom in het grote bos ff op.....
Bijlagen
WP_20160905_16_13_47_Pro.jpg
WP_20160905_16_13_47_Pro.jpg (113.43 KiB) 4743 keer bekeken
Oost, west...ook best
Robert Delhaye
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2013 12:45
Locatie: London, UK

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Robert Delhaye »

Ik heb sinds zaterdag de Windows 10 Anniversary Edition Update op de computer gezet. Er zijn wat 'knoppen' bijgekomen, en je kunt het een en ander eenvoudig zo instellen dat je kunt kiezen uit een pagina met alleen tegeltjes of een scroll menu met alle tegeltjes.
Of er verder veel veranderd is... op het eerste gezicht niet, ja Windows Edge blijkbaar, maar dat gebruikte ik toch al niet. Word en Access etc. is uiteraard exact hetzelfde, en als je niet tevreden bent, kun je weer terug naar de vorige Windows 10.
Eén van mijn computers was geleverd met Windows 8, en daar heb ik van in den beginne de proef-versie van 10 opgezet. Vandaar dat ik nu bij de eerste lichting behoor die de "Verjaardagseditie' hebben gekregen, want het een en ander wordt gefaseerd aangeboden via het updatemenu. Mijn andere computer zal dus nog even moeten wachten.
Maar voor de ongeduldigen, je kunt de download ook zélf forceren:
a) ga naar settings
b) dan naar updates & security
c) bij Windows update op 'meer informatie' klikken, en je krijgt een pagina van Microsoft waarop je de download kunt beginnen

alternatief, vanaf stap b:

1) klik in Windows Update op Check for Updates

2) The Anniversary Update will appear as Feature Update to Windows 10 version 1607

click Update and the update will begin downloading and installing.

met vriendelijke groet,

Robert.
Gebruikersavatar
TBH
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 jun 2009 23:46
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door TBH »

Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Bertus. »

Goedemorgen Kombuizers,

Kan iemand mij ook vertellen of het mogelijk is om
op topic "Help " de vragen aflopend op datum en jaar worden
geplaatst. :?:

Mvg. Bertus.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door jdbvos »

Oei....
Zou het niet weten, Bertus. Geen idee hoe de site op die manier in elkaar zit....
Ik denk dat je nu ff op Jos moet wachten....
Ik weet niet beter dan het volgende....kun je daar jouw gewenste zoekmethode niet vinden, dan wordt het wachten.....
Bijlagen
1.jpg
1.jpg (46.08 KiB) 4319 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (112.5 KiB) 4319 keer bekeken
Oost, west...ook best
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Bertus. »

Goedemorgen Jan,

Bedankt voor je reactie, ik zal het even proberen
zoals jij zegt.

Mvg. Bertus.


Plaats reactie