Een paar PC-vragen ...

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Allen »

Grtn @Allen

Robert Delhaye
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2013 12:45
Locatie: London, UK

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Robert Delhaye »

Dag jdbvos en Allen,

Bedankt voor de hulp en de tips!
Ik heb ontdekt dat een manier om bij de bestanden te komen, zonder dat het scherm een aantal keer gaat flitsen en dan weer terugkeert naar bureaublad, als volgt kan:
bij zoeken 'afbeeldingen' intypen, dan 'opgeslagen afbeeldingen' kiezen, dan links op 'afbeeldingen' klikken, of als je op zoek bent naar 'downloads', 'documenten' of wat anders, daarop klikken. Dat gaat probleemloos en zonder haperen.

Ik vind het wel erg dat Microsoft van deze (mogelijke, want ze komen niet op iedere computer voor) problemen op de hoogte was, en ze toch maar snel de Window 10 updates hebben aangeboden. Nou ja, dat moeten ze zelf weten bij Microsoft, maar steeds meer mensen stappen over op Apple, en Apple heeft ook een serie winkels waar je tweedehands laptops en i-phones kunt kopen van hunnie, tegen ok prijzen en met garantie.

met vriendelijke groet,
Robert Delhaye.

"Van computers krijg je meer hoofdpijn dan van bier..."
egbert-j
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 dec 2015 07:25

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door egbert-j »

Ik heb een vraag over het mail programma van Mozilla/Thunderbird
heeft iemand ervaring er mee of heeft zelf een mail account bij
voornoemde Thunderbird?
bij voorbaat dank
egbert
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ik ben sinds enige dagen de happy bezitter van een home theatertje van 300 watt,sterk genoeg voor mijn geluidbehoefte en ruimte.Prachtige weergave van muziek en dvd's op mijn wide screenscherm van 24'...maar mijn bedoeling is de you tube films etc vanaf mijn notebook of via mijn monitor scherm er op aan te sluiten wat mij tot heden niet lukt.Mijn monitor is via een HDMI kabel verbonden met de monitor/tv,daar ik dat note book schermpje te klein vind,en ook beschadigd heb door er op te gaan zitten, nee niet zo slim, maar gebeurde per ongeluk.dvd's werken in de AV mode alleen. Gegevens Home Theater ''Semp Toshiba 5.1'',XB4351MP. Wat moet ik doen om het gewenste resultaat te krijgen? :idea: ?
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door jdbvos »

werkt dat laptopschermpje nog ?
Want dan moet je even je 2e monitor 'activeren' op je laptoppie...

In Win10 gwoon zó :
Bijlagen
Naaml.jpg
Naaml.jpg (10.87 KiB) 10808 keer bekeken
Oost, west...ook best
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Jan dat lap top schermpje werkt maar er is een linker bovenhoek uit dus doe er niets mee.Vandaar dat ik de laptop heb verbonden met een hdmi kabel naar een 24' monitor/tv scherm wat prachtig beeld geeft... maar nu wil ik dat home theatertje aansluiten op you tube filmpjes, en dat schijnt niet mogelijk te zijn.Laptop nu 11 mnd out en nieuwste generatie met windows 10.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door jdbvos »

toch moet dat willen....ergens op eoa toestel moet je de keuze maken welke de output HDMI-, of waar welke input HDMI moet worden aangewezen...
Sluit dat laptoppie een met de HDMI rechtstreeks op je tv aan, dan komt de keuzevraag ook, maar dan kun je ook kijken....
Oost, west...ook best
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Jan,laptop is per HDMI cable ALTEID verbonden met tv/monitor. waar ik dan kan kiezen op TV, AV,Component,RGB PC, of HDMI. home theater staat op ON,maar pikt geen geluid op van TV.
AV werkt voor cd en dvd.
Component blijft zwart.....waarvoor dient dit?
RGB PC blijft ook zwart en zegt ''check signaal kabel........wat is RGB PC
In het hele instructie boekje(portugees) is niets te vinden over aansluiting home theater op TV of notebook(bv films op you tube)
Mijn vrouw kwam aandraven met dit AV Home theater, is mischien alleen geschikt voor AV, DUS MOOI GELUID VOOR DC DVC disks.Wel jammer dan.Ik ga nog wat rommellen verderer zitten heel wat knoppies op dat hand setje wak nog neit begriep mien jong. Groet uit een fris Campinas.Mart.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
TBH
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 jun 2009 23:46
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door TBH »

Mart, heb hier een pagina gevonden waarvan je de handleiding kan downloaden, Portugees kun jezelf neem ik aan.

https://www.semptcl.com.br/Produtos/DVD ... xb_4351_mp

Hierin zie ik wel staan dat je de geluidsuitgang van de TV moet gebruiken naar je 5.1 Home Theater setje.(Pagina 7)
Het lijkt er op dat je dan je laptop/pc moet aansluiten aan TV en via TV naar Home Theater setje

Voor afspelen Youtube filmpjes op Laptop
Laptop >> beeld + geluid >> TV >> geluid >> Home Theater

GRT
Thomas
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Het komt me toch voor dat Google Chromecast hier de beste oplossing voor is. Ik speel alles van mijn tablet of telefoon af op de tv via een Chromecast, vooral Netflix, maar verder ook alle video die je op je tablet, telefoon of laptop hebt, dus ook YouTube. Een Chromecast kost in Holland 35 euro, in Brasil R$ 165, wat een tikkie meer is. Klik HIER. De setup is simpel en wijst zich vanzelf, maar op het net is er ook alles over te vinden, ook de setup voor een Home Theater set. Klik bijvoorbeeld HIER.
Succes, Mart!


Plaats reactie