Vraag

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3223
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Vraag

Bericht door jacko »

Ik weet niet wat ik verkeerd doe.
Ik krijg geen blauwe band.
Zou hem graag een keer willen zien😂😂😂😂

Niet echt dus.😉😉😉

Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Vraag

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik krijg geen blauwe band.
Zou hem graag een keer willen zien
Dat kan, no problem...

----------------------------------------------Afbeelding
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vraag

Bericht door jdbvos »

die gehate blauwe band
Je hebt helemaal gelijk, Bertus....
Eigenlijk is het ook volkomen van de pot gerukt....die "cookies" betekenen alleen maar dat jij/wij toestemming moeten geven voor het toegezonden krijgen van alle reclame die ze je maar kunnen toesturen. De overheid heeft beslist dat dat niet ongevraagd mag, en dus doen ze het op deze manier....

Internet bestaat alleen maar omdat wereldwijd mensen computers met elkaar in contact brengen en in contact laten, en de providers die tegen betaling die verbindingen mogelijk maken, verkopen dan weer aan reclameburo's "rechten" om jou met hun ongein te overspoelen...
Je moet betalen om die ongevraagde troep te krijgen, en dat wordt alleen maar erger en erger. Wil je dat indammen ? dan moet je betalen voor een ad-blocker...
Zodra alles en iedereen z'n computer(s) ván het netwerk haalt, is er geen internet meer.... Er is dus geen eigenaar van internet, en niemand mag zich dergelijke vrijheden aanmeten door a: jou te laten betalen , en b: jou ongevraagd iets commercieels toe te sturen , en c: jouw internetgedrag te analyseren of trachten te beinvloeden (zoals overheden graag willen)

Ik zou willen zeggen, laat hij, die juridisch aan kan tonen de eigenaar te zijn van internet, opstaan om aan deze misstanden iets te doen....

Op radio en tv is het precies hetzelfde: reclame moest verplicht worden verzonden (verdienden ze lekker aan), en werd in den beginne nog beperkt tot de welbekende STER-blokken, maar daar zijn we inmiddels van "verlost". Nu duurt een film/serie (afhankelijk van de kijkdichtheid) dubbel zo lang omdat wij vooral elke 5 minuten naar 'de boodschap van de sponsor' mogen kijken/luisteren ipv het toiletmomentje van de STER...
Hoe zou de reactie zijn als elke voetbalwedstrijd elke 5 minuten wordt stilgelegd om 5 minuten lang de sponsorboodschappen te volgen ??
Daarentegen: heel veel uitzendingen zouden dan ophouden door geldgebrek.

Maar bij het internet (ik blijf het, nét als 'het fietspad', met kleine letter schrijven !) ligt dat anders: je huurt je verbinding, je koopt je middelen (computer enzoot) en je koopt alle programma's, en op die manier ben jij participant en mede-instandhouder van internet....
En als dank mag jij worden ge- en ver-volgd door overheden en reclameburo's, en wie zichzelf die 'vrijheden' verder nog méér heeft toegemeten, volkomen naar eigen inzicht jou mag belasten met "sponsorberichten", virussen en malware, en wat al dies meer zij...

Internet (jawel: aan het begin van een regel) is volkomen anarchistisch, maar -gezien waar je allemaal voor betaalt- mag het toch best worden gevrijwaard van dergelijke geldbeluste reclameburootjes ?
Tegen virussen en malware zou je vanwege die betaling ook zoveel mogelijk gevrijwaard moeten zijn
Nou doet mijn provider dat ook: die stelt een goede virusscanner beschikbaar voor de leden....
maar toch... :roll:

gelukkig heb ik nog mazzel met die -voor de verandering- (en voor zeelui notabene) gehate "Blue Ribbon"....
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Vraag

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Andere cookie-balken verdwijnen meteen als je op "begrepen" geklikt hebt, Jan.
Maar dit kreng komt steeds weer terug... :(
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Vraag

Bericht door Bertus. »

Jan, ik ben het volkomen met je eens wat betreft
die klote reclame, alles draait om poen poen poen. :evil:
Als er een film op zo'n commerciële zender is dan denken
zij dat je aan de sch**t bent, want dan krijg je een
keer of 5-6 een sanitaire stop. :) :wink:

En Jos, de site "Kombuispraat" begint zo zachtjes aan op een
spook site te lijken, als ik de site nu aanklik heb ik geen balk. :roll:

M.v.g. Bertus.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Vraag

Bericht door Allen »

Blauwe cookiebalk.

Geen boter bij de vis, zelfs mosterd na de maaltijd. :mrgreen:

MAAR

Surfen jullie toevallig "incognito" / "privé" op het www? :shock: :?
Grtn @Allen
Jos Komen (R.I.P)

Re: Vraag

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Nee hoor, Allen, deze balk is bij mij alleen te zien op Kombuispraat en ik ben hier echt niet incognito. :wink:
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Vraag

Bericht door Bertus. »

Allen schreef: 16 okt 2017 23:13 Surfen jullie toevallig "incognito" / "privé" op het www? :shock: :?
Ho ho die Allen tocht, wat denk je wel niet van ons. :) :wink:
Jos, sinds ik 7/10/2017 over ben gestapt van Google Chrome
als standaard browser naar IE 11 als standaard browser heb ik geen last meer
van die blauwe cookie band.
Probeer het maar eens.
Succes :!:

Gr. Bertus.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2199
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Vraag

Bericht door Jinny »

Ik heb voor the record Kombuispraat eens via firefox en chrome bekeken, en na de eerste keer blauwe balk weggeklikt te hebben kombuispraat weer weggeklikt en opnieuw opgestart.
Bij beide browsers bleef de blauwe balk weg.

Waarschijnlijk toch een glitch in Windows..
Ik gebruik Ubuntu.
Ik heb al windows in ons huis zitten, op mijn laptop hoef ik dat niet..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Vraag

Bericht door Bertus. »

Jinny,

Zojuist kombuispraat op Google Chrome aangeklikt, en wat
dacht je, de blauwe band had ik weer onder op het scherm. :( :shock:
Bij Windows 10 Edge of IE 11 krijg ik geen blauwe cookie band.

Bertus.


Plaats reactie