Nieuwe forumversie

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Theo Horsten (R.I.P.)

Nieuwe forumversie

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Er is een nieuwe versie van het forum geïnstalleerd. Dat zal waarschijnlijk heel nuttig zijn, maar nu kan ik niet alleen in het gebruikerspaneel de kleur van het forum niet meer veranderen, - dat groen vind ik pijn aan de ogen doen - maar ook de mogelijkheid om in een bericht een andere letterkleur te gebruiken is uitgeschakeld.

Dat laatste kan natuurlijk ook door zelf de HTML-code in te vullen, maar ideaal is het niet. Is het veel moeite om beide - dus bij forumvoorkeuren en tekst - de kleur weer in te schakelen? Ik vind een stukje tekst in een andere kleur de leesbaarheid vaak vergroten.
Bij voorbaat dank!
-------------------------------

Jos Komen (R.I.P)

Re: Nieuwe forumversie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dit schijnt niet zo eenvoudig te zijn, Theo.
Gisteren mail.
Een van de grootste veranderingen is de manier waarop het thema is opgebouwd. Vroeger waren dit echte plaatjes, tegenwoordig wordt dit allemaal met css gedaan. Het gevolg is dus dat de groene kleur mij weken extra tijd heeft gekost om handmatig aan te passen. Waar het vroeger heel simpel blauw vervangen voor groen, was, moet tegenwoordig alles op een nieuw coderegeltje aangepast worden.
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Nieuwe forumversie

Bericht door Drentenier »

Ik kreeg zojuist op mijn (Samsung) smartphone hetzelfde scherm te zien als Hans (Jacko).
Zie http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... 71#p365371
Aangezien een smartphone geen functietoetsen heeft blijkt hiervoor de oplossing: rechtsboven "MEER" aanklikken en vervolgens in het keuzescherm: PC VERSIE AANVRAGEN.
Groet,
Hans
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Nieuwe forumversie

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Dit schijnt niet zo eenvoudig te zijn
Nou, dan schik ik me toch gewoon in de nieuwe situatie en die groene kleur? :-D Ik ben zo makkelijk als een pet van een kwartje.

Dat gekke scherm krijg ik op mijn iPad bij het Kustvaartforum, dus dat vergeet ik dan verder maar nadat ik 's avonds de pc gesloten heb en voor de tv mijn tijd ga zitten verknoeien. Dat was vroeger, toen geluk nog heel gewoon was, allemaal veel beter geregeld. Daar las ik vanmorgen toevallig een mooi artikel over in De Groene Amsterdammer waaruit vooral deze zin me aansprak ...
In november 1961, een maand die wordt gezien als belangrijkste mijlpaal omdat toen het miljoenste Nederlandse televisietoestel werd geregistreerd, was er slechts één zender in de lucht en die zond 24 uur uit. Niet per dag, maar per week. De overige 144 uur was er alleen testbeeld. En verder had je één krant per dag, mer nieuws kreeg je niet.
Wat leefden we eenvoudig toen, in simpele huizen en met weinig poen ... :-D
Dus wat zullen we nou toch zeuren over een kleurtje van een forum dat ons in staat stelt om doorlopend met elkaar in verbinding te staan en zowel zin als onzin uit te wisselen.
Zoals altijd ook nu weer bedankt voor de goede zorgen. Misschien is de volgende versie weer iets gebruiksvriendelijker. Tot die tijd gaat het leven gewoon door.
-------------------------------
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Nieuwe forumversie

Bericht door jacko »

Alles is weer op koers , geen rare dingen meer op de diverse schermen. PC , Smartfoon en tablet.

Heren bedankt .

Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Nieuwe forumversie

Bericht door Drentenier »

maar ook de mogelijkheid om in een bericht een andere letterkleur te gebruiken is uitgeschakeld.
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (17.92 KiB) 7414 keer bekeken

Theo, als je het rechter icoontje aanklikt, het druppeltje dus, kun je uit allerlei kleuren kiezen :-D
Groet,
Hans
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Nieuwe forumversie

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Kijk, dat is nieuw. Zo zetten ze ouwe schippers op verkeerde, toch al wat moeilijke been. :-D
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Nieuwe forumversie

Bericht door Knisten »

Alles werkt weer zo als vanouds... Bedankt voor de tips en de snelle reactie op m'n vraag. Geweldig ! En 't druppeltje (voor de kleurtjes) even getest... flitsend :)

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1547
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Nieuwe forumversie

Bericht door Jan Sprong »

Goede morgen,

Sinds de verandering krijg ik geen foto meer op het forum, wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?
groet,Jan
Jos Komen (R.I.P)

Re: Nieuwe forumversie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Wat je fout doet of over het hoofd ziet, Jan?
Ik zou het niet weten, bij iedereen werkt alles normaal.


Plaats reactie